1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Test je Download/Upload snelheid met jouw Xbox!

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 12 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb ik geprobeerd, het enige wat hij aangeeft is dan
    "Cables connected"
    "IP adres not configured"
    "DNS not resolved"
    "Not connected to Xbox-live"

    Is het verstandig om maar voor een router te gaan kijken?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ehm als je hem er rechtstreeks in doet moet je mogelijk de kabel veranderen ... ipv van cross een straight thru kabel.

    Ik ga er dan wel vanuit dat je je modem eerst gereset hebt....
     
  3. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    idd. ik heb het gisteren eerst geprobeerd met een cross-over dan krijg je gelijk de melding "Cables not connected".
    Met een straight geeft hij dus aan "Cables connected".

    Ik begin het vermoeden te krijgen dat het aan de modem ligt!

    Een vraag aan diegene die Xbox-live al hebben getest ( dus een UL, DL en P waarde hebben) en dus ook verbinding krijgen via Planet, post even de instellingen zoals DNS, en geef aan wat je automatisch en handmatig hebt ingesteld.

    Bij voorbaat dank.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat je ook nog kan proberen is de gegevens van je pc overnemen ... en deze invoeren in je xbox ... en dan connecten ... het moet lukken :)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NB ik vermoed dat we nu eerdaags een brief krijgen van M$ over onze beta test status!
     
  6. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik had eerst alles automatisch staan, maar omdat ik de kabel van mijn PC gebruikte , het IP adres van de PC overgenomen voor de Xbox.
    Ik ga gewoon verder zoeken op I-net, misschien vind ik wel een oplossing.

    Ik hoop idd binnenkort wat van MS te horen.:D
     
  7. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke slimme gast kan mij vertellen hoe ik bovenstaande porrten kan openen.
     
  8. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
  9. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Gaat puur over ICS, maar aan de meldingen te zien in het Xbox-live menu, denk ik dat de modem dwarszit.
    Waarschijnlijk moet ik dus het volgende doen.

    In de browser "10.0.0.138" invoeren om in de setup van de modem te komen, en hier kijken of ik de firewall-settings kan aanpassen en UDP88, UDP3074 en TCP 3074 openzetten.

    Kijken of dit werkt:)
     
  10. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Tjah het is meer een programma die je kan gebruiken om poorten open te zetten.. van je Windows Xp bak waar internet binnenkomt... werkt samen met ICS van windows xp...
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Rinus, ik heb het zelfde probleem en ben eens op de Xbox forums gaan neuzen:

    I have followed many of the threads about people receiving the "X-Box Live Not Found Message". The comments and suggestions I have seen have varied from very helpful to simply wrong. The amount of misinformation and misdirected criticism is astounding. I would like to relate my own experience to all in the hope that it will help some frustrated individuals onto the correct path. This may not apply to all situations but I have read of too many people with exactly the same symptoms chasing down the problem based on incorrect information.

    Here is my story:

    Equipment:
    Bell Sympatico DSL (PPPoE), Linksys BEFSR81 router, Alcatel Speed Touch Home modem, 2 X-Boxes (2 Young Sons), 2 X-Box Live accounts. I also have 4 PCs connected through the same router.

    Initial Problem:
    I hooked up the first X-Box and it connected with no problems. When I tried the second box, I got the dreaded "X-Box Live Not Found" message. It passed the Cable Connection, IP Address and DNS Resolved tests but failed on the 4th test.

    Troubleshooting Values: (Look Familiar?)
    1.00.4920.01
    X:0000 - F001
    Y:00C2 - 01C4
    Z:AFFF - 0018
    UL: 0 Kb
    DL: 0 Kb
    L : 0 ms
    P : 0/0

    What Happened Then?:
    Day 1: Called Tech Support and some 15 year old kid told me the problem was with my router. (Bunk!) He didn't seem to be impressed that one X-Box was working. I did talk to Linksys and they convinced me my router was functioning correctly. They were very helpful.
    Day 2: Called Tech Support and talked to the twin brother. He also didn't seem impressed that one X-Box was functioning correctly. He told me the problem was with my ISP.(Twaddle!) I talked with Bell Sympatico and they convinced me my DSL connection was functioning correctly. They were also very patient and helpful.
    Day 3: Called Tech Support and talked to someone who could appreciate that if one box functioned correctly, the second box should also work in the same setup. This techie raised a ticket and sent it up a level. (Good girl!!)
    Day 4: Received a call from Level 2 Tech Support. Told me to check for green light at ethernet connection on X-Box and make sure the cable was less than 25 feet. (More Bunk!) I was disappointed that this was all level 2 support could offer. At this point I gave up!! My super-hero status was badly damaged in my non-connected son's eyes.
    Day 6: Received a follow-up call from Tech Support. I vented for a while and the techie admitted that some boxes were never properly configured for X-Box Live. The troubleshooting numbers I submitted led him to believe that this was the case and he said he would have this confirmed and I would hear from him.(Good Boy!)
    Day 7: Received a call from Tech Support. The techie confirmed my box was one of those improperly configured and it would be corrected at no cost.(Very Good Boy!)
    Day 8: Purolator delivered pre-paid shipping box and I sent X-Box to repair centre.
    Day 15: Received X-Box back from repair centre. Hooked it up, crossed my fingers and Ta-Daaaaa - IT WORKED!!!!!!! I am once again a hero and genius in my son's eyes.

    Lessons Learned:
    1.)If you have trouble-shooting numbers like mine, the X-Box is improperly configured.
    2.)Microsoft is aware of the problem and it is correctible.
    3.)Armed with this knowledge, insist that microsoft address the problem. No more drivel from the techie twins!
    4.)Treat most suggestions you receive on the forum with suspicion, particularly if they involve changing settings or replacing modems or routers. There is a decidedly misinformed element dispensing erroneous advice. My prior apologies to those more informed and helpful participants.
    5.)Know of which you speak before slagging ISPs or router/modem manufacturers. Linksys routers, among others, have taken a pretty rough ride in some posts related to this very problem. My experience disproves a lot of the garbage written about them. Don't write off your equipment based exclusively on what you hear in this forum. Get an informed opinion.
    6.)You'll attract more helpful attention with honey than acid. Most of our anger arises from frustration, and God knows X-Box Live solutions are frustrating and elusive. When talking to Tech Support, be polite but firm. The more informed you are, the more inclined they'll be to help. If you do not get satisfaction from one level, insist on having the problem ticketed to the next level.

    Summation:
    I hope that this somewhat elongated tale can prove to be useful to some frustrated X-Boxers. I realize everyone's problems are different but this one crops up so often I felt compelled to write the whole story. I did not change one setting or replace a single component in my system. The problem resided in the X-Box. The solution was to get Tech support to acknowledge that the problem was theirs. I once slagged Microsoft in this forum because of their inadequate tech support. I stated that I had never heard of anyone writing to the Forum and saying "Thank you Microsoft, it worked like a charm". Although I was not completely happy with the tortuous route that I had to take, in the end, I must admit that Microsoft did come through. Since I still haven't seen anyone write this, let me be the first. "Thank you Microsoft, it worked like a charm."
     
  12. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou iemand die al verbinding heeft even een kopie van zijn modeminstellingen kunnen plaatsen, ik mis er nog een paar maar weet het adres van de servers niet dit heb ik tot nu toe:

    Xbox (192.168.0.12:37384)37384 UDP
    Xbox (192.168.0.197:22729)22729 UDP
    Xbox (192.168.0.253:37958)37958 UDP
    Xbox (192.168.0.254:8648)8648 UDP
    Xbox (192.168.0.37:3074) 3074 UDP
    Xbox (192.168.0.84:2330:cool:23303 UDP

    Volgens het lijstje mis ik nog:

    Xbox (192.168.0.??) 88 UDP
    Xbox (192.168.0.??) 3074 TCP

    Als ik ze als verbinding in het MXstream wil toevoegen vraagt hij naar een IP-adres, dus als iemand ze, voor deze 2 poorten even wil posten!!
     
  13. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Sjips, het werkt nog steeds niet, waarom ik!!!|:-

    Nou loopt het vast op "DNS not resolved" dus een paar nieuwe vraagjes.

    Welke DNS krijgen jullie toegewezen?
    Als ik in de firewall van XP poorten UDP 88 en TCP 3074 wil openen vraagt hij om een IP-adres, wat moet ik hier invullen!!

    Ik begin te geloven dat mijn modem de boosdoener is, iemand andere ideeen!
     
  14. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    IP adres van DNS server moet je kunnen zien op je pc..

    start --> uitvoeren --> cmd (klik dan op ok)

    je bent dan in dos prompt type dan

    ipconfig /all en je ziet ip adres die je van je proivder krijt.. ook ip adres van dns server.. die moet je dan gewoon overnemen en in je xbox zetten
     
  15. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Eej, bedankt. Kan ik ook weer effe verder met instellen... :D
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Doet ie ut of doet ie ut niet?

    Mijn Xbox wil niet met Live connecten. Ik ben dus op zoek gegaan op de US Xbox Live forums en vond daar dat er problemen zijn met sommige Xboxen.

    Ik heb de supportlijn van M$ gebeld met de foutomschrijving maar zij weigeren (begrijpelijk) om support te geven tot na de launch. "U kunt geen Xbox Live testen want u heeft geen starterskit". De domoren weten niet eens dat Xbox live gewoon door een willekeurig Live-enabled spel wordt geinstalleerd....

    Vandaag heb ik een Xbox van een collega geleend. Aangesloten, Whacked erin... Wordt het zelfde dashboard geinstalleerd wat ik ok op mijn eigen Xbox heb. Hoofdmenu opgezocht en ja hoor... Meteen een Xbox Live connectie.

    Kort maar krachtig: Het ligt niet aan mijn hardware (ADSL met Alcatel en Vigor 2200E router), maar aan mijn Xbox (waar alle settings op automatisch staan, net als bij de Xbox van mijn collega).

    En nu Microsoft weer... Jammer dat ze geen support geven. Kennelijk moet ik na de (beta_) launch nog een paar dagen extra wachten ook. Mopperdemopper.... :'-(
     
  17. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik dacht gewoon effe proberen, maar m'n Power Pakket van Multikabel is nog steeds niet binnen |:- Was al te laat, had al gepost... :D
     
  18. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    UL: 671 kb
    DL: 803 kb
    L: 178 ms
    P: 8/9


    @home kabel
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2003
  19. nycity

    nycity OPTIMUS

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    waardes

    ik heb:

    UL: 99 KB
    DL: 817 KB
    L: 206 ms
    P: 8/10


    Wat houdt dit in?? Is dit snel genoeg voor xbox live of moet ik de duurdere versie van mxtream nemen? Ik heb de normale, comfort versie?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ziet er goed uit ... alleen de u/l is wat aan de lage kant ... maar ik denk dat je geen problemen krijgt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina