1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Test je Download/Upload snelheid met jouw Xbox!

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 12 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frank

    Frank Gelegenheidsposter

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook planet comfort en zit achter een getweaked alactel pro touch modem en een router om de verbindingen te verdelen...

    Ik heb nu dus ook het "probleem" dat regelmatig mij DL 0 is en mijn upload gewoon goed, 100 kb, is.
    Er is nix aan de hand dan..... *afkloppen ;)
    Calibur had dit zelfde probleem ook en hij kan gewoon Live'n.

    Ik las alleen wel eens op de xbox.com forums dat er wel meer mensen zijn die DL=0 hebben en dat zij regelmatig uit de games worden gegooid.
    Nog een raar iets wat mij opviel. Als ik WEL een DL waarde heb dan is deze tussen de 900 en 1400 kb :confused: Dit terwijl ik toch maar echt 768kb down heb (82 Kilobyte in de praktijk). Vind ik niet echt een probleem eigenlijk :cool:
     
  2. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, ik heb soms ook download, maar dat is dan gewoon goed, dus rond de 700...dat is geen probleem.
    er waren meerdere mensen hier, daar is het probleem opgelost, maar hoe?!! ik weet het niet
     
  3. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik was dat. Ik heb ook die Multi-PC modem..

    Eerste keer had ik ook geen download, nu echter wel elke keer dus ik ga er gewoon van uit dat alles goed is aangesloten :)

    Suc6 ermee
     
  4. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    heb je niets aparts gedaan dan??! niet in je modem ingesteld?
     
  5. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal niks, ging allemaal vanzelf...
     
  6. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    dus je doet het kabeltje erin...en je krijgt altijd download en upload?????!!!!!!!
    hoe kan dat dan.....we doen allebei hetzelfde, en het lukt bij jouw wel, maar bij mij, 6 van de 10 x krijg ik geen download
     
  7. Lourens

    Lourens aaaaaaaiiiiiiiiiiiii

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk daarbij ook eens naar het aantal packets!

    Het schijnt dat wanneer je packets minder dan 8/10 zijn de downloadsnelheid niet meer wordt weergegeven.
    Dit is alleen maar van horen zeggen trouwens, zelf nog niet lager gehad dan 8/8 :)
     
  8. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    klopt, die is dan inderdaad wel heel laag 5/13 ofzo.
    maar waardoor komt dat?? ik vindt het prachtig om dat allemaal te lezen :p, maar heeft iemand een oplossing??????????????????????????????
     
  9. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 8/9...

    Maar goed, ik heb geen flauw id.. De RouteR (Multi PC Modem) staat in de meterkast. Van daar loopt er een kabeltje naar mijn aansluiting boven.. Daar plug ik gewoon mijn kabeltje in, die loopt naar de XBox en steekt daar achter in de modem, en dan gaat alles vanzelf.....
     
  10. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb het andersom.
    ik heb mijn modem boven. splitter beneden, een telefoonkabel van beneden naar mijn modem (boven).
    maar daar kan het niet aan liggen. als het daaraan ligt, dan doet ie het helemaal niet, en niet soms wel, en soms niet.
    fardo weet er wat van, maarja, die heeft op 1 of andere manier geen zin om op mijn pm's te reageren, terwijl hij wel online is/was
     
  11. Robie

    Robie Active Member

    Berichten:
    622
    Leuk Bevonden:
    0
    is 9.8 KB/s goed voor upload
    ????
    en sorry hoor maar ik snap er niks van hoe je da met je xbox moet testen!! 8)
     
  12. O.P.G-RAMIN

    O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    voor casema wel heur 8)

    anywayz ik heb alles draad loos ;) hmmm lekker me xbox draad loos en me pc dus heb geen probleem met bedraading :p 8)
     
  13. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    weet iemand hoe je de MTU in moet stellen in de multi-pc modem van Alcatel???
    Het staat namelijk niet in het boekje.
    Aangezien niemand zin heeft op mijn pm's te reageren, moet het zo.......weet iemand dit?? plz, ik zit in hoge nood!
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou, Jan. Je overdrijft... Niet zo gek doen, hoor. Dat is nergens voor nodig.

    Eerstens bestaat Xbox Live nog niet, dus die hoge nood kun je waarschijnlkijk nog wel een maand ophouden voordat ie in je broek schiet.

    Tweedens werkt Xbox Live prima met een kleinere MTU. Ik draai met een default MTU van 1442 en dat werkt prima. De kletspraat over een verplichte MTU size van 1500 komt van een M$ ingenieur die wel verstand heeft van IP routing maar niet van netwerklagen, vrees ik...

    (NB: Met een geoptimaliseerde MTU size werkt je netwerk wel *beter*, maar het is niet *nodig* om je MTU aan te passen).
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jan misschien werkt dit .... maar ik geloof dat jouw modem een probleem heeft ... Rinus heeft dit namelijk ook niet kunnen oplossen :'-(

    ADSL MTU ADSL performance tweaker

    Background
    In November we briefed customers on fragmentation and its perceived impact on the BT network performance. The fragmentation is the result of IP packets attempting to pass across the network larger in size than 1500 bytes. With fragmentation in the network, there will be an impact on components within that network. This could and is affecting the throughput experience that customers will receive whilst passing traffic to and from ABCnet. The problem is manifesting itself across all ADSL ISPs that transmit traffic over the BT ATM network.

    Next Step
    BT Wholesale have developed an MTU ADSL performance tweaker that will enable any customers who use Windows 95, 98, ME, 2000, XP and NT systems to easily modify the MTU (Maximum Transmission Unit) to 1458 bytes on the ADSL interface whether it’s via a USB modem or an Ethernet Network Interface Card.
    Early results have shown that if customers utilise the tool it results in improved network performance for them.

    The more ADSL users (ABCnet customers and those of other ISPs) that use the tool the better the network performance will become for all. So do all you can to encourage your friends and neighbours that use ADSL to use the tool.

    Download
    click here to Download the MTU Tweaker Application
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    anders google gerbuiken ;) kijk ook nog even naar deze link

    of deze
     
  17. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    maar dan moet ik mijn modem tweaken!

    edit: rinus zit nu toch op live?!
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2003
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Die twiekert werkt op je TCP/IP settings van Windows. Dus op je PC. Op je modem of Xbox wordt hiermee nix veranderd.
     
  20. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    die snap ik niet. mijn pc heeft hier toch helemaal niets mee te maken??! het gaat toch allemaal via mijn multi-pc modem?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina