Inderdaad. Aan de andere kant: je kunt fan zijn of niet, het is en blijft de belangrijkste band in de popgeschiedenis.
Jongeren van nu hebben geen idee wat een verandering deze band teweeg heeft gebracht.
Mensen waren zeer conservatief, de lange haren van de Beatles waren het gesprek van de dag. Uitschot was het, tuig.
Voor de Beatles had je artiesten als Pat Boone, die keurig netjes achter de microfoon bleven zitten. Type ideale schoonzoon enzo.
Veel songs van de Beatles zijn briljant in hun eenvoud. Als je goed luistert dan hoor je dat het ook niet de allerbeste zangers ter wereld waren, maar de muziek zat gewoon bijzonder goed in elkaar. Twist and shout is heel uitbundig gezongen, strawberry fields forever....briljant, hey Jude met het schreeuwen aan het einde...geweldig. Dat was echt bijzonder hoor toen.
Ik denk dat zij ook de eerste waren met een goede marketing, kijkend naar de kleding, image etc.
Edit: over de moeilijkheidsgraad. Ik ben nog een beginner en speel sinds enkele weken op Hard. Nu kan het aan de geweldige gitaar liggen (de 2 buitenste knoppen als een akkoord indrukken is ineens een makkie) èn dat ik de nummers gewoon ken, maar ik vind het niet heel moeilijk. Vaak haal ik de 2de of 3de keer al 5 sterren, soms in 1 keer. Jullie zullen dat nog veel beter kunnen.
Maar wat een mooie en lekkere game zeg! Lekker meezingen, heerlijk!
Laatst bewerkt: 10 sep 2009