The Chronicles of Narnia

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door cyber, 27 dec 2005.

1. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1

De film

Disney Studios heeft het eerste boek van Narnia "De Leeuw, de heks en de kleerkast"verfilmd. Dit bioscoop avontuur wordt de kerstfilm van dit jaar en is op 21 december in Nederland en Belgie in premiere gegaan.

Het verhaal……

Vier kinderen, Peter, Susan, Edmund en Lucy gaan logeren bij professor Kirke. Op een regenachtige dag spelen ze verstoppertje in het grote, geheimzinnige huis. Lucy ontdekt een logeerkamer waar een kleerkast staat. Ze doet de kast open en stapt erin. Ze probeert met haar handen de achterwand te voelen… Tot haar schrik zit er helemaal geen achterwand in de kast! Ze loopt zomaar een ander land binnen, waar een lantarenpaal schijnt midden in een sneeuwlandschap. Ze is in het koninkrijk Narnia!

In Narnia is een strijd aan de gang, waar de kinderen bij worden betrokken. Samen met Aslan vechten ze tegen de Witte Heks. Het lijkt erop dat hun avonturen slecht aflopen, maar Aslan is veel machtiger dan iemand had kunnen denken…

klik hier voor een negen minuten durende trailer van The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch, and The Wardrobe

De boeken

Het neefje van de tovenaar (The magican's nephew)
    Digory en Polly ontdekken een gang. Maar ze ontdekken nog veel meer. Een andere wereld, een boze Koningin... en Narnia! Lees hoe Aslan Narnia maakte en beleef de reis van Polly en Digory!

Het betoverde land achter de kleerkast (The lion, the witch and the wardrobe)
    Vier kinderen logeren bij een oude professor. Saai verhaal, zou je zo denken. Maar het wordt gelijk al spannend, want Lucy ontdekt een land achter de kleerkast. Het is er altijd winter, zouden de kinderen daar wat aan kunnen veranderen?

Het paard en de jongen (The horse and his boy)
    Dit is het enige boek dat zich alleen in de wereld van Narnia afspeelt. Het is het grote avontuur van Shasta en Aravis. Met de hulp van Aslan kunnen ze Archenland van de ondergang redden.

Prins Caspian (Prince Caspian)
    Prins Caspian wil graag dat alles weer terug gaat naar hoe het ooit was. Faunen, Dwergen, Sprekende Dieren... Maar hij zal nog heel wat moeten meemaken voor hij echt Koning kan worden. Gelukkig krijgt hij hulp uit een andere wereld, en vooral van Aslan.

De reis van het drakenschip (The voyage of the dawn treader)
    Edmund en Lucy komen plotseling weer in Narnia terecht. Dit vinden ze natuurlijk helemaal niet erg. Maar hun neefje Eustaas denkt daar anders over. Hij is zeeziek en houdt niet van pratende muizen. Caspian vindt het ook fijn dat zijn vrienden er weer zijn. Ze kunnen hem helpen met het zoeken naar de zeven edelen, ver in het oosten...

De zilveren stoel (The silver chair)
    Alweer dreigt er een groot gevaar voor Narnia. Een Tovenares die in het Rijk der Diepte woont, heeft prins Rilian betoverd. Niemand weet waar de Prins is, dus ze kan ongestoord haar plan uitwerken: Heel Narnia betoveren. Maar dan stuurt Aslan Jill en Eustaas eropaf. Niet dat die nou zulke helden zijn, er gaat ook heel wat fout...

Het laatste gevecht (The last battle)
    Het laatste deel van de Kronieken van Narnia, een heel bijzonder boek! Het wordt allemaal helemaal anders en veel beter. Maar er moet eerst nog een hard gevecht gevoerd worden met de Calormeners en de verradelijke aap Draaier. Het laatste gevecht...

Zelf heb ik als kind vele malen het eerst geschreven boek gelezen, Het betoverde land achter de kleerkast. (dit is het 2de deel uit de serie, maar elk boek is een verhaal opzich) Dit boek is door waterschade helaas verloren gegaan, maar ik heb nu de door KoK uitgebrachte bundel met daarin Het neefje van de tovenaar en Het betoverde land achter de kleerkast gekocht. Toen ik hoorde dat disney er een film van maakte wilde ik dit natuurlijk voor geen goud missen.
    21 December ben ik naar de premiere geweest en ik vond het een geweldige film. Je wordt er als het ware in opgeslokt, en als het eenmaal afgelopen is zou je willen dat hij nog uren doorging.. De film is geschikt voor jong en oud, maar ik wil wel adviseren om naar de orgineel gesproken versie (engels) te gaan.

Laatst bewerkt: 27 dec 2005
  2. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Beste film ooit?? Zo zo, dat is dan wel heel goed. Ik ga hem vanavond even bekijken, hij lijkt mij ook wel goed, maar beste film ooit is wordt het denk ik niet voor mij. Ik hoop dat ze het verhaal goed neerzetten, want het boek laat vrij veel aan de verbeelding over, wat in een film denk ik niet goed zou werken. Maar ik hoor vrij veel positieve verhalen, dus ik ben benieuwd.

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Dude, ik vond dit maar een vrij redelijke film, niet meer, en niet minder. Die kinderen acteren vrij belabberd over het algemeen, en ik had alleen aan het eind echt het gevoel naar een beetje redelijke film te zitten kijken. Dat was het enige punt in de film waar ik echt een beetje sfeer proefte. Ik geef het een 7.

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ben ik met je eens. Met vlagen zaten er hele goede leuke stukken en elementen in, maar over het algemeen doet het wel onder voor andere films uit het genre (ik hoef de naam geloof ik geeneens te noemen ;) )..

5. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    @Taab: oops.. jij maakte je post al toen ik de begin post nog aan et maken was :) Maar zoals ik eerst zijn.. hij staat op mijn lijstje van beste films ja..
    Zijn maar weinig films die mij een 'wow' effect geven..
    @Vind dat er persoonlijk niks mis is met de acteer tallenten van de kinden..(let wel, ze zijn nog niet zo oud he.. de jongste is bijv. ook nog maar 10 ) Ze acteren beter dan verschillende volwassenen :)
    En over sfeer.. tsja.. dan natuurlijk je eigen smaak.. Ik heb echter de hele film op et puntje van me stoel gezeten..
    @SyKeS1: andere films uit dit genre?? Je gaat hem nu toch niet vergelijken met LotR hoop ik?

6. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    boeken zijn geschreven door een christen hoorde ik

7. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    klopt.. Tolkien trouwens ook..
    C.S. Lewis (schrijver narnia) en J.R.R. Tolkien (schrijver LotR) waren trouwens vrienden.. Ze hebben samen ook de The Inklings (naam voor hun vriendengroepje) opgericht

8. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    ik denk dat je lotr bedoeld? maar ik vind dat je hem daar niet mee kan vergelijken, ik vond dit meer een sprookjes sfeer hebben, dat gevoel had ik niet bij lotr.

Maar ik heb de film gezien en vond hem fantastisch! Egt weer een film waar de sfeer goed zat! Toppie! *)

9. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    jonge ik vond de film niks, khad er denk ik teveel van verw8, maar is het de bedoeling dat je een kk hekel krijgt aan die kinderen, wat is die oudere broer een zeikerd en ze konden 1 voor 1 niet acteren. Het kleine meisje ging nog wel. het enige echt goede van de film vind ik de effecten maar dat was alles, voor mij niet meer dan een matige film.

10. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ben met de BBC serie begonnen, maar dat is eigenlijk niet echt fijn kijken. Het eerste half uurtje van de film zag er erg goed uit, van de week ga ik hem zeker afkijken!

11. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond het een beetje nageaapt van lotr..maar ik weet niet of het zo is hoor:eek:

12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ja dat hoorde ik als kritiek. het wer opstaan van de leeuw nadat hij gekilled is.. kweenie, lijkt me wel moioe film. gaan ze er nou 7 maken ofzo? :9

Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  13. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Als het puur om het verhaal gaat, effe SPOILEREN dan mensen :)

ik wil hem ook nog zien zonder dat ik alles al weet :+

14. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    arnie666@ Nouja.. zal dan andersom zijn.. Narnia 'The lion, the witch and the wardrobe' kwam uit in 1950. LotR 'The Fellowship of the Ring' kwam uit in 1954..
    Maar zoals ik eerder zei.. Tokien en Lewis waren goede vrienden.. dus vandaar dat er misschien overeenkomsten zijn..

@Lord_Armada: je maakt er wel een sport van om zoveel mogenlijk voor andere mensen te spoilen ofniet?? Zelfde deed je ook al in het pats topic..
    Kan jij (of een mod) dat stukje ff weghalen?

15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik heb het gezien en ik vond het best een vermakelijke film. Het was op sommige momenten iets te traag naar mijn smaak en, zoals de boeken ook geschreven zijn, iets te kinderachtig. Desalniettemin heb ik het naar mijn zin gehad en vond ik het een leuke film. Die leeuw was heel mooi gemaakt en dat kleine meisje acteerde heel goed voor een 10-jarige. Een heel stuk beter dan Daniel Radcliffe.

Geinige film dit.

16. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik dezelfde gevoel hierover heb wat ik bij Harry potter heb --> Boeken zijn uitmuntend maar de verfilming wat minder.. anyway dat is mijn mening.
    Maar dat neemt niet weg dat het een vrij goede film is.:)

17. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Meer dan een slaapverwekkende kinderfilm hebben ze er helaas niet van kunnen maken.

18. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik dacht dat dit inderdaad een skeit film zou zijn.Omdat het waarschijnlijk zo ''Disney'' verhaal zou zijn.Opzich niet mis mee maar voor Lotr achitge films is het voor mijn persoonlijk wat minder.Maar de film heeft me inderdaad verast.Niet vanwege de mooi effects, maar omdat ik het verhaal tussen de regels erg mooi vond.De actrice die de The Witch speelt vond ik echt goed.Het zou me niets verbazen als ze een golden globe in de wacht zou slepen.

19. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik dacht dat dit inderdaad een skeit film zou zijn.Omdat het waarschijnlijk zo ''Disney'' verhaal zou zijn.Opzich niet mis mee maar voor Lotr achitge films is het voor mijn persoonlijk wat minder.Maar de film heeft me inderdaad verast.Niet vanwege de mooi effects, maar omdat ik het verhaal tussen de regels erg mooi vond.De actrice die de The Witch speelt vond ik echt goed.Het zou me niets verbazen als ze een golden globe in de wacht zou slepen.

20. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    k, en nu je argumenten..

Deel Deze Pagina