1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 10]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Ik vind het jammer dat je maar 2 Ringen kan dragen. Gewoon op alle vingers! ^^

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja, zoals mr T oftewel B.A. Baracus. ;)8) Shut up you crazy fool!!! ;):cool:

3. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    iedereen spreekt hier van een grotto waar kan ik die dan vinden ?

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Trainingsroom.
    Rechts heb je een bow en pijlen liggen waar zo'n trainingspop hangt, daar achter is een kaarshouder, daar kan je op klikken dan zal er een geheime deur openen daar

5. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt :)

6. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Nadat ik Morrowind ten tijde van de Xbox helemaal grijs heb gespeeld, een paar keer opnieuw en nu ben ik dus begonnen met Oblivion.

Eerst heb ik meteen vol de mainquest geprobeerd, maar eenmaal op de Plain of Oblivion bij Kvatch aangekomen word het me toch te zwaar op level 1 zonder veel ervaring.

Toen ben ik na gaan denken en kwam erachter dat ik in Morrowind ook altijd eerst ging exploren en de Fighters Guild ging uitspelen, dus ben ik maar eerst naar Cheydinhal gegaan, ff de Fighters en de Mages gejoined en daarna ook nog de Arena. Ik zit nu ook op level 4.

Maar op welk level is het verstandig om de mainquest te beginnen? In Morrowind was ik altijd al zover gevorderd dat ik weinig tot nooit dood ging tijdens een missie.

In level1 had ik moeite met de vele scamps en die andere gasten in de tower, maar het is toch zo dat afhankelijk van je level, je andere creatures tegenkomt? Is het dan niet zo dat als ik in lvl1 moeite heb met scamps, ik in bijvoorbeeld lvl 11 net zo veel moeite heb met andere creatures.

En als laatste, is het te doen om de Arena-quests in een keer te halen? Heb inmiddels al 4 gevechten gehad zonder gigantisch veel problemen, maar kun je gewoon door de gevechten zo groeien dat je telkens door kan blijven gaan (met af en toe stops voor slapen om te up te levelen) totdat je Grand Champion word?

7. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Arena gevechten kun je hele tijd door doen, er zitten 2 of 3 gevechten in die ik wel lastig vond, maar de meesten zijn prima te doen.
    Ben zelf pas laat met de main quest begonnen, maar dan heb je gewoon sterkere vijanden, dus daarvoor hoef je het niet te doen.
    Ik zou wel wachten tot level 20 ofzo, dat je fatsoenlijke uitrusting hebt en goeie spreuken. :)

8. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ah, thanks. Dus gewoon eerst lekker wat fighters en arena quests doen plus wat exploren.

Maar weet ook iemand hoe het zit, om welk level je andere tegenstanders krijgt?

Als je om de 10 levels bijvoorbeeld wat anders krijgt, heb je natuurlijk meer voordeel als je in level 9 zit dan in level1, maar goed, aan de andere kant maakt het ook geen reet uit, want het zal toch wel te doen zijn.

9. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @MoB; De creatures en npc's levelen met je mee dus elk level die jij erbij krijgt, krijgen zij ook.

Oké, het spel heeft nu bij mij 2 weken stof mogen happen maar nu begint het toch weer te kriebelen. Ik stopte voornamelijk met spelen vanwege tegenstanders die te sterk werden.

Nu ben ik van plan om met de volgende build te beginnen (waarbij ik jullie hulp ook nodig heb):

Race: Red Guard
    Class: Custom (Armorer, Athletics, Blade, Block, Heavy Armor, "..." en "..."*)
    Birthsign: Warrior

*In totaal mag je 7 main skills kiezen waarvan ik er al 5 ingevuld heb, ik ben nog aan het twijfelen wat ik hierbij moet kiezen. Ik zat te denken aan Alchemy en Conjuration (zodat je een "tank" kan summonen).

Weet iemand nog een dope naam voor mijn custom class? :D

Overigens ga ik voornamelijk de attributen, endurance, speed en strenght levelen. Misschien handig om hier rekening mee te houden.

_O_

10. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4

Jij houd dus van dezelfde attributen als ik doe en ben een fighter. Ik gebruik zelf ook altijd Acrobatics als Major Skill. Ik ga veel springen het spel door. De helft van de tijd spring ik (als ik niet op een quest ofzo ben trouwens) en zo level ik altijd snel met acrobatics. Dit heeft betrekking op Speed

De tweede kan ik je twee dingen aanraden, maar dat is zoals ik het speel. Ik gebruik naast Blade ook gewoon Blunt. Heb ik in Morrowind altijd al gedaan (maar toen heette de klasse met de bijl gewoon Axe). Ik wissel dan wel eens af, maar als ik een van deze twee skills op 100 heb, want ik ben meestal toch vaker met of Axe of Blade bezig, dan ga ik gewoon verder met de andere. Ik train nu beide skills ook goed.

Een andere optie is Restoration, wat ik nu ook gebruik en tijdens Morrowind heb ik nog nooit Magic als Major Skills gehad. Dit is handig om te healen tijdens quests en ziektes te curen.

Ik heb hem gewoon Dominator genoemd, ik had geen zin om heel lang en goed na te denken over een teh coole naam en dit was het eerste wat in me op kwam.

Dit is mijn Character waarmee ik speel:

Ben benieuwd hoe alles er over een week uitziet :p

11. Nick666

Nick666 Punks not deAd!

Leuk Bevonden:
    0
    Arena gevechten ken je niet altijd doen, ik heb de gray king al verslagen en mag nu maar 1x per week vechten tegen trolls en goblins. Main quest al meteen aan begonnen ben denk nog niet zo ver ik heb nog maar 1x in een oblivion gate gemoeten. Vind et egt een superspel, hoe lang is et spel ongeveer

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zo lang als je zelf wil :+

Maar denk dat de mainquest een uurtje of 10-15 is, als je er van geniet.

13. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Ja na die orc heb je de missies uitgespeeld en kun je alleen nog tegen 1 tot 3 minotaur lords. :'-( Menselijke tegenstanders zijn leuker.

Heb zelf ruim 100 uur erin gestoken geloof ik. :eek:_O_ Ook Morrowind heb ik veel teveel tijd in gestoken destijds. :x

14. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @MoB: Idd restoration kan ook erg handig zijn maar het gaat zo tergend langzaam met betrekking tot levels omhoog gaan. Acrobatics is handig om je attribuut Speed te levelen maar verder zal ik er weinig aan hebben heb ik het idee. Ik ga denk ik gewoon een elastiekje pakken en mijn character laten rennen als een malle om zo speed te levelen :D

Speechcraft is wel handig, heb ik gemerkt in voorgaande games. Hmmm ik moet er nog maar eens goed over nadenken :D

Elke keer als je level up gaat zie je toch achter elke attribuut staan +1/2/3/4/5? Om elke keer 5 te halen moet je 10 punten halen bij de desbetreffende skills! Tenminste, dat heb ik ergens gelezen, zelf nog niet mogen meemaken.

Ik ga denk ik nu maar even een beginnetje maken :)

15. DutchNeon

DutchNeon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, klopt. Precies gaat het zo:

0 skill points grants a +1 bonus
    1-4 skill points grants a +2 bonus
    5-7 skill points grants a +3 bonus
    8-9 skill points grants a +4 bonus
    10 or more skill points grants a +5 bonus

Bron: UESPWiki

16. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    om restoration snel omhoog te krijgen ga je gewoon ff naar een enchanter toegaan en met spellmaking maak je een hele lichte (die weinig mana kost en dus weinig healt) resto spell en die moet je vervolgens voortdurend casten...zelfde principe ook bij destruction en alteration spells

het gaat zo snel dat je wel moet opletten voor je attribute bonusen natuurlijk. ik ben nu niet zeker van welke attribute deze disciplines afhangen, maar als je restoration/alteration/destruction als major skills hebt, lvl deze skills dan aub niet te snel, want anders kom je met nogal waardeloze bonusen te staan wanneer je character een level omhoog gaat ;)

Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  17. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Idd, ik had een of andere weak healing spell, waarmee mn health met 8 punten werd gerestored. Je hebt er weinig aan in gevecht, maar als ik ergens moet wachten of ergens heen moet is het gewoon springen en die spreuk casten.

Maar toch gaan bij mij Endurance en Strength het snelst omhoog, maar ik heb dan gister ook ff de Arena helemaal gehaald, dan ben je bijna alleen met Blade en Heavy Armor bezig.

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Langer, want ik heb er 16:47:30 over gedaan toen ik hem uithad. Als je er echt van wilt genieten ben je wel 24 uur bezig, ik ben er doorheen geraasd en zou het wel in minder dan 15 uur kunnen uitspelen als ik dat wil. Het gaat helemaal niet om het snel uitspelen van de verhaallijn, dat weet ik, maar ik wou even je bewering ontkrachten gezien het feit dat ik de verhaallijn als 3 of 4x gedaan heb. ;):)

19. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben nu al 16 uur bezig en heb de amulet of kings nog steeds niet naar Jauffre gebracht (Heb ik wel meteen gedaan en meteen door naar Kvatch, maar aangezien ik moeite had in de tower in Oblivion, ben ik maar eerst Fighters en Arena Quests gaan doen). Ik zal wel een uurtje of 25-30 bezig zijn geweest voor ik aan de main quest begin.

Is het trouwens ook mogelijk om quests van The Dark Brotherhood te volgen na de mainquest? Eerst lekker de held uithangen, fame opbouwen zodat iedereen me mag en als het me begint te vervelen lekker iemand ombrengen.

En nog 1 tip om je weapons (Blade, Blunt, Hand-To-Hand) en armor (Heavy, Light) te trainen. Druk op start, options en dan gameplay en zet de difficulty helemaal naar rechts, wat dus very hard betekend. Ga nu op verkenning uit, dan zijn kleine creatures als rats en wolves een stuk moeilijker te doden, dus meer slagen met je weapon en meer slagen incasseren met je armor. Pas dan wel op dat je het niet met guards of andere sterke creatures/bandits aan de stok krijgt, want dat is echt moeilijk.

20. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Hey dat is nog eens een handige tip MoB, thanks.

Vandaag begonnen met mijn nieuwe character. Uiteindelijk Conjuvation en Restoration erbij gekozen. Mijn doel was om +5/+5/+5 te halen bij mijn level up. Maar wanneer ik alleen mijn major skills train is het onmogelijk om dat te bereiken. Klopt het dat minor skills ook invloed hebben? Dus stel dat je van de 10 benodigde punten 9 punten haalt met een minor skill en 1 punt met je major skill (heel overdreven misschien). Kan iemand mij dit bevestigen? want ik weet het namelijk niet zeker en aangezien een minor skill trainen niet zo snel gaat heb ik geen zin om het zelf uit te zoeken :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina