1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 10]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik had ook eerst niks met rpgs vooor ik dit ging spelen. Voor een rpg vond ik hem erg leuk maar het gaat bij mij net zoals bij alle games. Allle achievements is weg ermee. Maar ik heb me zeker 80 uu rvermaakt met oblivion zonder uitbreidingen. 30 euro vo SI vond ik wel wat te duur.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    We kunnen wel even babbelen over het hoogst behaalde level, nu ik 200+ en 350+ uur voorbij zie gaan? Mijn hoogst behaalde is nog altijd 38. Zijn er ook mensen die dicht bij de 50 zitten of niet?
     
  3. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Ligt eraan hoe goed je je minor en major skills gebruikt. Je moet dan nooit meer punten krijgen dan nodig is. Mijn level is 47.
     
  4. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    In die 200+ van mij bedoel ik wel 2 characters, maar met 1 zat ik rond de 30 en de tweede keer zat ik 60+.
     
  5. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    lol 2 characters, ja dan heb ik ook wel 200 uur ,

    met de pc en 360 bij elkaar dan,

    en ook ik zat rond de 30, had alles al gedaan, was niet echt nodig om te levelen,
     
  6. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.839
    Leuk Bevonden:
    9.225
    Doet die multiply glitch het eigenlijk nog? (met pijl en boog?)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik neem aan dat dit ook naar Europa komt. :)
     
  8. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, die moet ik hebben ! :)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Die heb ik lekker al en is allang te koop in Nederland. Je bedoelt neem ik aan de Guide, die heb ik al lang en breed hier liggen en bevat alle uitbreidingen, de hoofdgame niet meegerekend. Machtig boek, heel mooi. ;):)
     
  10. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    zo jij ben echt stoer..
    ik neem aan dat er verder niemand aan je mooie Guide mag komen? ...
     
  11. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik bedoelde Shivering Isles en Knights of the Nine, ik heb namelijk geen XboxLive.
     
  12. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    hey dat moet ik hebben, wou ze eerst downloaden maar kan het nu beter zo kopen
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Tuurlijk wel als je even naar Sneek in Friesland wil komen. Je moet het niet zo serieus opvatten. Als we hier op XBW serieus gaan doen, dan krijgen we echt een leegloop hier. Zelfs MODS doen wel eens mee, dus relaxed. :):cool:
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb via de bazar Oblivion weten te bemachtigen. Heb het spel ooit eerder al eens gehad en gespeeld echter toen na een tiental uren weg gedaan. Echter heb de rpg kriebels en ga dus weer aan deze game beginnen.

    Wat zijn de belangrijkste tips en aanraders? Wil een character met flink wat magic en zwaard (geen pijl en boog!!). Daarnaast wil ik optimaal genieten van de game en dus ook de guilds zoveel mogelijk kunnen doen ed.

    en uiteraard: waar kan ik de beste online guide vinden :)
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Het begin van Oblivion vond ik een beetje overrompelend. Je wordt meteen in het diepe gegooid maar dat komt later wel weer goed.
    Als je Combat en Magic wil combineren zou ik de Dark Elf nemen.
    Dark Elves zijn goed voor de combinatie tussen Combat en Magic. Gewoon zelf een class aanmaken met de primary stats die je nodig hebt. Kan je meteen de Mages Guild en Fighters Guild doen.

    Je kan ook de andere guilds doen maar ik heb daar andere characters voor aangemaakt die de goede stats daarvoor hadden. Vind ik handiger, ook is het meer roleplay dan als je alles met één personage doet.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    De volgende skills raad ik je aan als je Major Skills in custom class wilt kiezen voor magie en veel zwaard:

    1. Destruction
    2. Acrobatics
    3. Athletics
    4. Blade
    5. Heavy Armor
    6. Light Armor Handig bij magie voor een sneller character, wel kwetsbaarder
    7. Hand to Hand of Security

    ;):thumbs:
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    maar in custom class kan je nog wel voor de Dark Elf gaan toch?

    tnx voor de tips trouwens :)

    Welke van de uitbreidingen zijn trouwens de moeite waard?
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    De beste zijn Knights of the Nine, Mehrunes Razor en 10x Shivering Isles. En je kan zeker nog wel die Dark Elf zijn, want ook van hem kun je net als met andere rassen gewoon maken wat je wilt in custom class. Je kunt van een Nord ook wel een Magier maken terwijl het van nature een vechter is. ;)\o/
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Maar of je van zulke combinaties vrolijk wordt is een tweede. Het kunnen erg lastige combi's zijn waardoor er veel playerskill om de hoek komt kijken.


    Als je DE wilt zijn is het verstandig om te kijken wat hun stats zijn en dat proberen te balanseren met de Birthsign.

    Mijn personage is custom en gefixeerd op melee en minimale magie. Magie alleen wat restoration en wat destruction. Ras was Nord geloof ik Later nog een woodelf custom class gemaakt gebaseerd op sneak en doden.
    Restoration <-- genezen
    Destruction <-- destructieve magie met vuurballen e.d.
    Heavy Armor
    Light Armor
    Blade
    eventueel Marksman als je sneaky wilt doen van tijd tot tijd, zo niet dan wordt het acrobats
    Athletics

    Aangezien een Dunmer (darkelf) een ideale battlemage zou maken zou ik adviseren die rol te spelen. Je kan vanwege je ras een geest oproepen, 1malig per dag en hebt een enorm hoge weerstand tegen vuur. Dus je kunt later accesoires gaan dragen welk je voordelen geven anders dan weerstand.

    Begin bonussen van je ras:
    Athletics +5
    Blade +10
    Blunt +5
    Destruction +10
    Light Armor +5
    Marksman +5
    Mysticism +5
    Blade en destruction zijn zoals je ziet al heel goed om mee te beginnen met je custom class major skills.

    Voor de birthsigns:
    Serpent - Gain the Serpent spell to cause a slow but potent poison on touch, while simultaneously curing yourself and dispelling magic on yourself. Casting this spell costs 100 points of Fatigue.

    Thief - The Thief ability grants a 10-point bonus to your Agility, Speed, and Luck attributes. <-- geeft je een extra bonus in al je attributen van ongeveer +4

    Warrior - The Warrior ability grants a bonus of 10 points to your Strength and Endurance attributes.

    De rest is vrij nutteloos voor je denk ik. Tenzij je toch iets meer naar magie gebruik gaat leunen van tijd tot tijd...

    Atronach - With the Atronach ability you don't regain Magicka over time. Instead you have a 50% Spell Absorption to recharge your Magicka. Your base Magicka is also increased by 150 points.
     
  20. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou zelf echt geen Acrobatics en Hand to Hand bij je majors opnemen..
    Hand to hand heb je gewoon niks aan.. Veel te inferieur ten opzichte van alle andere wapens/destruction magic...
    Acrobatics zou ik ook schrappen.. Op zich heb je 'r niet zoveel aan, alleen handig is het aanvallen in 'n sprong, maar dat kan je al op Apprentice level.. Verder train je Acrobatics eigenlijk constant, als je tenminste een beetje springt en zwemt, waardoor dit gewoon 'n goede minor is..

    Zou ook een keuze maken tussen heavy en light armor.. Zodat je nog een plekje over hebt voor een andere (magic skill)..

    Security heb ik zelf ook niet gekozen, 1 woord: skelleton key!

    Persoonlijk zou ik gaan voor de volgende custom class dan: (met 'n Dark Elf)

    1. Destruction
    2. Conjuration (Bounden van armor/weapons en natuurlijk Daedra summon)
    3. Armorer (je eigen gear repareren vind ik zelf erg handig, als je lvl hoog genoeg is kan je je eigen enchanted armor/weapons repareren wat je nogal wat geld bespaard en als je lvl 100 bereikt heb je maar 1 hamer nodig die nooit kapot gaat!)
    4. Blade
    5. Heavy Armor
    6. Mysticism (Absorb spells en soul traps! Handige skills als je je eigen gear kan enchanten in de arcane university)
    7. Alteration (Feather!!! Als je weer eens teveel bij hebt of je zit een beetje in een lastig parket, Feather spell en je gaat een stuk sneller.. Tel daarbij de mogelijkheid om je armor te enchanten hiermee en je kan veel meer meenemen op je tochten door de dungeons!)

    Iedereen z'n eigen smaak natuurlijk, maar zo heb ik 'm ingedeeld :)

    greetz!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina