1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 10]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Stelen kun je het beste doen als er niemand in de buurt is. Anders alarmeren ze de guards.

Zelf heb ik eerst de fighter/mage guild quests voltooid. Daarna kun je lid worden van de theives guild. Als je eerst de thieves guild doet en een record krijg kun je op een gegeven moment geen lid worden van de andere 2.

Als je dan lid bent van de thieves guild. Gewoon stelen als winkels dicht zijn. Tussen 23.00 en 07.00 kun je onopgemerkt een heleboel winkels in en leegroven voor geld.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en hoe kom ik aan die quests/guilds? Zitten in bepaalde steden neem ik aan? En is het ook daadwerkelijk leuker om dat eerst te doen ipv de main quest?

3. Ashavan

Ashavan Guest

Nou ja...het helpt veel om de guild quests te doen. Je krijgt zo meer fast travel lokaties welk later weer van pas komen waardoor je minder tijd kwijt bent met reizen. Daarnaast kan je ook je level omhoog halen en al wat goodies verzamelen.

Zelf heb ik de Main Quest gedaan tot ik de Dagon Shrine had bereikt. Daarna de Fighters Guild helemaal en de Mage Guild erna. Daarna wat Daedra quests, stukje Main Quest verder en alle Misc. quests. Vervolgens de MQ afgemaakt.

Daarna, vanuit roleplay, gaat mijn held uit verveling het slechte pad op. Gaat Free-form quests doen en alle plekken verkennen, thieves guild, dark brotherhood en klaar.

De Fighters Guild en Mage Guild quests kun je gewoon naar een stad gaan en daar met een guildmaster spreken. Die geeft wel aan waar je dan heen moet om aan te melden etc. Misc. Quests krijg je via het aanspreken van mensen in de steden met Rumors aan te spreken.

Met me huidige personage heb ik nu 3 huizen helemaal furnished en al :D

Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2007
  4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ze zitten in de steden en bij 2 van de 4 kun je je aanmelden, bij de andere twee moet je een uitnodiging krijgen door iets te stelen en iemand onschuldig bruut te vermoorden. ;):b:

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tnx! Eerst de steden in dus.

Gisteren vrolijk richting Kvatch voor de zoon omdat ik nog geen andere quest had, kom ik daar al een gate tegen! (vorige keer met flink wat spelen nog niet eerder gezien). Gewoon proberen te sluiten en dan op zoek naar andere quests? Ben nog maar 2,5 uur aan het spelen, het lijkt nl wat vroeg....

6. Ashavan

Ashavan Guest

Die gate is onderdeel van de main quest. Dus sluiten ja anders kom je kvatch niet in en kun je niet verder met de main quest. Daarna Martin even begeleiden naar zijn nieuwe omgeving en op zoek naar de Guilds en hun quests :D

Main quest kun je in 8 uur uit hebbe,

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    8 uur?! Dat is zonde..... ga het denk ik aanpakken zoals jij het voorstelde, eerst goodguy worden icm mage en fighters, quest uitspelen en dan thieves en die andere slechte guild (assassins?) clearen :)

8. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dat zo'n mooi moment. Op die paarden door de landschappen rijden, rechts van je de 'grote stad' Imperial City. En langzamerhand het veranderen naar een sneeuwlandschap en dan die mooie Blades Hideout hoog in de bergen. :)

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Hij praat maar wat. Hij fast travelt natuurlijk altijd en dan ben je er zo doorheen. Dan nog, want je kunt niet in het begin overal snel zijn, ook niet met fast travelen. Mijn toptijd was 16 uur, 47 minuten en 30 seconden. En die gate is niet zo moeilijk, de tweede keer ken je alles uit je hoofd. Er zijn 6 of 7 verschillende Oblivion gate werelden en die ken je na poort 10 allemaal wel. In totaal hoef je er in de main quest maar 9 te sluiten, dat terwijl er 60 poorten over Cyrodiil verspreid zijn. Na de main quest sluiten degene die je niet gedaan hebt ook. Ze onstaan trouwens wel redelijk sporadisch als je door de wereld loopt. Sommige zijn wel lastig, maar niets is lastiger dan een enkele quest uit Shivering Isles waarbij je vallende rotzooi moet ontwijken die je zo kan doden. Het lukt je heus wel en anders is de guide der guides een fantastische aanschaf en zeker de moeite waard. Bijna alles staat er in, ik heb die guide van de uitbreidingen ook. Twee stuks dus van deze game. ;):thumbs:

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben maar weer eens verder gegaan met Oblivion. Was gestopt omdat ik gebeten ben door die Vicente nogwat van de Dark Brotherhood. Die smerige geitenbek beet in m'n nek terwijl ik rustig lag te slapen en nu ben ik een vampier en kan ik niet naar buiten als het licht is :mad:

Hoe kom ik daar vanaf? Het probleem is namelijk het volgende: ik ben tijdelijk uit de mages guild getrapt omdat ik wat had gejat per ongeluk, en nu moet ik dus eerst 20 bloemetjes en 20 dragon's tongues gaan zoeken om er weer in te komen en geholpen te worden. Aangezien ik geen zin heb om die rotzooi te gaan verzamelen (ik weet wel ongeveer waar die handel te vinden is); is er misschien een andere manier om snel weer vampier af te zijn?

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Nee, je moet die quest volgen om er vanaf te komen. Zonder kun je het wel schudden en bovendien kijken mensen je na de derde dag niet meer aan. Als je voor die derde dag van vampier worden nog ff bij een altaar in een kerk langsgaat moet het goed komen. ;):)

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn er in totaal 60?! :eek:

nou ja ik zie wel, wil gewoon de mainquest pas laat afsluiten, vind het anders echt zonde. Vind het alleen zo raar dat ik er nu al 1 moet doen. Hoe is het trouwens met het meelevelen van je tegenstanders, wordt je nou nooit echt veel sterker of valt dat mee?

Las ook een stukje over paarden, gebruik er eigenlijk geen ivm athletics....

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    60 poorten idd, maar ze allemaal sluiten is gekkenwerk en erg vervelend en saai op den duur.

Je word nooit sterker dan bepaalde tegenstanders, want die levelen namelijk mee wat niet het geval is als in Two Worlds. Ik vind het geen ramp, maar mensen die beide games niet kennen misschien wel.

Je word dus niet echt veel sterker, want je tegenstanders levelen mee. De reden dat ze dat gedaan hebben is omdat je namelijk zo moeilijkheidsgraadbalkje hebt waar je het jezelf erg makkelijk of erg moeilijk kan maken tijdens het spelen van de game. Zoiets word ook duidelijk gemaakt op de bonus DVD die ik van de game heb.

Paarden moet je niet op rijden, maar het is wel stukken beter dan in Two Worlds waar er geen touw aan vast te knopen is. ;):9

14. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    "Het".

AFAIK blijven poorten oneindig spawnen zolang jij de mainquest niet haalt.

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ook als ik die quest wil afmaken (met Vicente Valtieri heet die vent dacht ik) moet ik langs bij Raminus Polus om van dat vampierengedoe af te komen. En dan zit ik dus met hetzelfde probleem (eerst bloemetjes zoeken).

Ik heb nu trouwens echt een probleem volgens mij. Omdat ik in de Arcane University was en naar buiten liep om te gaan fast travelen savede het spel automatisch, maar op het moment dat ik buiten kwam stierf ik omdat ik niet tegen het licht kon. Oftewel: m'n jongste savegame kan ik niet meer gebruiken :'-(

Edit: En nu loopt ie ook nog eens elke keer vast bij het laden... :mad:

Nou lekker dan, ben dus 2,5 uur spelen kwijt... Mag ik die hele klote Obliviongate buiten Leyawiin weer helemaal opnieuw doen.

Laatst bewerkt: 26 sep 2007
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

suf van dat levelen.... dan kan ik net zo goed geen moeite steken in extra armor en wapens :confused:

17. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    net Shivering Isles gedownload, naja gisteren al:p

en hij is echt vet!

aan het begin was het een beetje verwarrend, maar nu ik met die mensen heb gepraat, en vooral in mania, is het echt een pracht spel,

iedereen heeft wel iets, 1 is bang voor muren, ander denkt dat ie uit de toekomst is, echt prachtig gewoon,

ook de quests zijn veel orginelerer:) zoals een groepje avonturieren killen, door vallen te actvieren, of grootschalige gevechten:)

alleen die sheogorath is al vet:p

alleen ze zeggen toch dat je in mania, en in demantia, dezelfde mensen rondt ziel open? dit is me nog niet echt opgevallen.....

18. Ashavan

Ashavan Guest

Fast travelen doe ik inderdaad. Als je het spel al een paar x uit heb gespeeld ben je dom als je nog steeds over heen loopt.

Oblivion Gates openen overal. Als je ze sluit spawned er elders een ander. Zo blijf je bezig tot je de main gate in de main quest sluit. Enige reden om Oblivion Gates te doen is als je boven de lvl20 zit en Daedra armor etc wil. Rond lvl 17-20 voor de Ebony spullen, maar die kun je ook elders in dungeons vinden rond die levels.

Rijden op paarden is in het begin handig, maar zodra je athletics en acrobats boven de 60 heb is dat ook nutteloos geworden. Je rent dan sneller dan een paard.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Heavy Armor en Securiy gaan ook erg snel in deze game als je er wat aan doet. Had vooral security zo op de 100, kan 110 zijn met een ring of ketting. Marksman gaat dan weer erg langzaam, maar heb een savegame gehad waar die ook op de 100 stond. ;)_O_

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Heavy Armor en Securiy gaan ook erg snel in deze game als je er wat aan doet. Had vooral security zo op de 100, kan 110 zijn met een ring of ketting. Marksman gaat dan weer erg langzaam, maar heb een savegame gehad waar die ook op de 100 stond. ;)_O_

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina