The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 11]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ja maar die wiki is vele vele malen uitgebreider dan de guide, echt zo'n beetje ALLES wat je zou willen weten staat erop

2. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sterker nog, staat het er niet op, zit het het niet in de game.

3. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen weekend had ik voor het eerst sinds 2 maanden weer eens zin om verder te gaan met Oblivion (in die tussen tijd was ik vnl. bezig met Mass Effect/Assassin's Creed). Omdat ik al een tijdje geen Oblivion heb gespeeld was er een nieuwe update beschikbaar die ik dan maar gelijk heb geïnstalleerd.

Nu blijkt echter Oblivion constant te hangen/haperen als hij moet laden. Soms duurt het wel een minuut voor ik in of uit een grot/kasteel/etc kom en blijft het beeld ook dikwijls tot 30 seconden stilstaan bij ingame laadmomenten als ik door de natuur ren.
    Hier heb ik 2 maanden geleden nooit last van gehad, dus ik vraag me af of dit ligt aan de nieuwe update die ik heb geïnstalleerd (en zo ja, hoe haal ik die eraf?) of dat het toch een hardware probleem is, dat zich toevallig nu openbaart bij Oblivion. (Ik ben sinds die zaterdag avond nog niet aan toegekomen om verder te spelen met een ander spel)

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Check dit topic eens.
    Misschien helpt dat. :)

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    +1 voor Dulle's reactie, Oblivion heeft van al mijn games de meeste baat bijj het regelamtig opschonen van de cache, je merkt gewoon echt dat het spel sneller laad,.. als je zoals ik alle DLC hebt geinstalleerd en dan niet regelmatig je cache opschoont worden de laadtijden echt tergend.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Site is idd mega :eek:
    Echter het lezen van een echte guide is wel vele malen leuker.

Gisteren eindelijk mijn huis in Anvil echt voor mezelf gemaakt/vrij gespeeld. Kan ik dit huis nou ook nog verder inrichten?

Moet ik me druk maken om het feit of er dingen uit gestolen worden?

Ik ga nu eerst verder met het uitspelen van de Fighters Guild (daarna Mages, Thieves en dan Dark Brotherhood is de leukste volgorde toch?)

echter ik vind mijn personage echt traaaaag veranderen. Tips en truuks om het leuker te maken? :+

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    de meeste huizen kun je door dingen te kopen bij de plaatselijke blacksmith en nee je hoeft je voor de spullen die in je eigen huizen liggen geen zorgen te maken. Je hoeft de spullen niet eens netjes op te bergen. Mijn huis in Skingrad ligt tot aan t plafond vol met rotzooi, zo'n beetje elk uniek item in de game heb ik wel ergens liggen (zo heb ik bijv de appels op de tafel in de slaapkamer vervangen door de poisoned apple van een quest en de wijn door flessen bloed :+ ) ,alles mooi uitgestald en t blijft allemaal netjes liggen.

8. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik had juist niet zo lang geleden nog de cache opgeschoond.

Ik zal het dan maar nog eens proberen

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nice! Nu kan ik dus hevig aan de slag met alles verzamelen en eindelijk geld bij elkaar sprokkelen voor trainingen ed.

Wat zijn een beetje slimme zetten om abilities/magic toe te voegen aan mijn karakter?

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hhmm. Truc om het leuker te maken? Zo veel mogelijk doen! Denk niet dat er veel anders op zit, haha. Zelf vind ik Alchemy erg leuk. Ik ga op pad met een pantser waarin ik wil trainen, met het wapen dat ik wil trainen. Ik trek de natuur in en daar kom je monsters tegen. Ondertussen loop je veel, je loopt wat met Y/springen te kloten en skills als Athletics en Acrobits gaan aardig omhoog. Stukje zwemmen hier en daar... Nou, in de natuur veel plantjes en bloempjes, herkauwen of iets van brouwen werkt beide voor je Alchemy skills. En je komt natuurlijk allerlei beesten tegen! Beetje vechten, beetje trainen, berenhuiden verzamelen die je dan toevallig weer nodig hebt voor Daedra Shrines. Dát vind ik nou leuk! Haha.

Over je magie. Moet ik 's denken. Wat wil je precies doen? Nieuwe spreuken leren en goed sterk maken?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is het plan met magie idd. Vind ik erg leuk, maar daarvoor moet ik zeker bij de mages guild?

Dat is waar ook, plantjes eten maakt je alchemy ook beter toch?

12. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    @ Kevf,
    volgens mij wel, maar je moet wel uitkijken dat je geen vergiftigde dingen
    eet :+

13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ben tijdens een missie voor de dark brotherhood uit de mages guild gekickt en moet nu 20 daedra hearts en 20 vampire dust verzamelen. Best wel fucked up want ik HAAT deadras en vampires :'-( Ze hadden me gewoon plantjes moeten laten verzamelen, de hufters :9 ..

@ Kevf,

Je kan Mysticism en Restoration trainen door simpel de hele tijd spells van die magietak te casten. Zo is mijn restoration nu al boven de 100 :) Wel handig omdat het ook een van mijn major skills is level ik snel. Andere takken van magie kan je ook trainen bij van die 'masters' maar dat kost aardig wat duiten.

14. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar alchemy kan alleen door potions te maken idd. Gewoon alles wat je vind meenemen en als je loodzwaar bent maak je tientallen potions. :)
    Heb alle andere magickaskills op level 100, behalve restoration, die duurt nogal lang. :eek:

15. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een kutzooi man om vampier te zijn. Ik zit nu in zon huisje maar ik kom er niet weg omdat het dag is en in de buurt kan ik nergens heen:mad:

Mijn health neemt dan retesnel af en ik ben binnen 5 seconden dood.
    En wachten kan ook niet want dan krijg ik zon melding van: 'you cannot wait while trespassing'

16. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch ook even snel Restore Health potions maken, die dan opzuipen en keihard wegrennen? :+

17. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ben er net achter gekomen dat ik d.m.v. iemands bloed te drinken gewoon door daglicht kan lopen:+

Haha:D

18. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ...:9

19. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Hmm, bijna klaar met die vampierquest. Alleen nu heb ik die bug dat Hai-Lurz steeds zegt van: ''please wait here, I shall let the count you are waiting for him''. Alleen ze blijft steeds stil staan8)

Volgens UESP moet ik de count vinden alleen waar kan ik die vinden. Ik heb overal al gezocht en het is lastig zoeken omdat elke deur daar minstens een average lock is en ook verboden dus je krijgt ook nog eens guards op je broek8)

Iemand enige idee?

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij zat ie in een cave ergens verstopt in het kasteel en lag hij daar op bed. Of stond ie daar iig. Maar daar moet Hai-Lurz je volgensmij heen leiden. Ik weet niet hoe je er anders komt, volgensmij is het anders ontoegankelijk..

Edit:
    Ok... Awhile ago I was in the skingrad castle court yard and figured out that it is possible to climb out of the level, much like the glitchs described on this site. This can be done with nothing special except for a high enough acrobatics attribute. Well anyway, upon entering the courtyard from outside, I turned left towards the raised half of the courtyard. There is a staircase on the far wall and upon climbing the railing, I found it possible to jump onto the roof. I then realized that I could get out of the level(also described in the glitchs). Turning left as soon as you are on the roof shows a series of roofs. Taking these towards the far wall(the one to your right upon entering), and looking out of the city and down, I noticed what seems to be a hidden tunnel/passage with a door at the end. It is possible to land on top of this tunnel and to access the door at the far end by dropping off the end of the tunnel backwards and quickly hitting the enter button. Inside the door there is an altar of sorts with a woman on top. I do not recall her name but I do remember that she shares last names with the count of Skingrad. She has a health bar and can be killed, but she does not wake up(if she is indeed sleeping)... It should also be noted that I am on the 360... So my question is, what goes on here? The Ron 18:45, 24 September 2008 (EDT)

Tis blijkbaar wel te vinden dmv een soort glitch.

Laatst bewerkt: 4 nov 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina