1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 12]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Vond de kerker eigenlijk best wel leuk :+

Er zijn in de standaard game iig niet echt missable achievements dacht ik, er zijn wel bepaalde dingen waardoor je bepaalde guilds (tijdelijk) niet meer in kan maar die kan TES guru Yellow beter beäntwoorden.

Zorg iig dat je niet een vampier word 8) Ben een dag bezig geweest mezelf daarvan te genezen

Laatst bewerkt: 1 apr 2010
  2. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.353
    ja ok, maar die kerker is zo donker. Als je dan eenmaal buiten bent heb je echt zo'n gevoel van "wat ga ik nu eens doen" dat was zo cool van Oblivion

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Zet dan het beeld van de game wat scherper. Jongen, je weet toch wel dat dat praktisch in elke game zit. Tevens heeft ook iedere TV zo'n functie. :thumbs:

4. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.353
    Tuurlijk, het gaat er ook niet om dat het te donker is, dat maakt het juist wel spooky. Het contrast als je eenmaal buiten bent is zo ook groter en dus leuker. Trouwens de brightness ophogen is voor mietjes;)

5. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Kerker was flut :9.

Vampier is nice *). Gewoon zorgen dat je jezelf blijft voeden, dan is er niks aan de hand en heeft het alleen maar voordelen.

6. Liné

Liné Dr. Freeman

Leuk Bevonden:
    0
    Hey jongens ff vraagje, Count Andel Indarys van Cheyninhal zegt steeds tegen me: You have some nerve adressing me after killing my son, I could've executed you on sight blabla en daarna kan ik niks meer zeggen, dat is overduidelijk van een quest, maar tis ontzettend lang geleden en er is echt no way dat ik dat terug ga loaden, het is dus de bedoeling dat ik van hem dat huis koop, maar dat lukt dus niet op deze manier..ik wil echt graag alle huizen hebben, k heb inmiddels ook alle downloadable content gekocht (voor degene die het nog niet hebben is echt het geld waard supervet veel nieuwe spullen etc) Heeft iemand een idee hoe ik van iemand anders dat huis zou kunnen ritselen?

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Heb je al geprobeerd hem om te kopen of dat mini spelletje te spelen? Je moet zien zijn vertrouwen in jouw omhoog te krikken.

Mocht dat niet kunnen, dan is terug loaden de enige optie.

Snap sowieso niet hoe je zijn zoon nou kunt killen. Volgens mij moet die quest ook zonder wel te voltooien zijn.

Wie killed hem nou, dood gaat hij toch wel. 8)

8. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik ook een gratis huis te pakken krijgen of moet ik een huis altijd kopen? Ik heb gelezen dat ik dmv sommige quests een gratis paard kan bemachtigen, maar een huis?

En hoe geraak ik het snelst aan een eigen huis(je)? En een paard?
    Is het mogelijk om het spel uit te spelen en bijvoorbeeld enkel bij 1 Gilde aan te sluiten, de Main Quests te doen en uit te spelen? Zo kan ik een volgende keer dan een andere Gilde nemen :) !
    Of ben ik verplicht om minstens bij elke Gilde tenminste 1 keer aan te sluiten om bepaalde Quests te kunnen voltooien van de Main Quests?
    Ik heb interesse in de Thieves Guild!

Alvast dank!

9. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan huizen kopen in steden, maar die zijn erg duur.

Je krijgt vrij snel een paard dmv de mainquest, na een uurtje dat je uit de grot bent ongeveer.

En je kan kiezen bij welke gildes je wilt, je hoeft niets, je kan ze ook allemaal doen. Voor de mainquest hoef je het niet te doen.

10. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me wel leuk om een eigen huis te hebben :)
    Maar heeft een eigen huis hebben verder nog voordelen (dan dat ik het leuk vind)? Een bed om te slapen meen ik, maar er zijn waarschijnlijk nog vele(?) andere plekken om te rusten?

Dus ik kan ook quests oplossen voor bepaalde personen van een Gilde zonder er lid van te worden? Zijn er interessante voordelen aan verbonden als ik lid ben van een Gilde?

Nog iets anders: ik heb iets gelezen over teleporters om snel van locatie naar locatie te reizen, klopt dat, bestaan die? En moet ik die "activeren" ofzo, via een spell, een boek, een hendel of via een quest oplossen of kan ik ze na het vinden meteen gebruiken?

11. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In een huis kan je ook je spullen stashen, voor als je bv niet meer kan dragen. En een bed is in principe overal te vinden, je hebt hotels, of matrassen in kampjes in de wildernis. Dus een huis is niet echt noodzaak imo.

En je moet wel lid zijn van gildes om bepaalde quests te doen uiteraard, maar deze zijn niet nodig om de mainquest te completen. Je kan alle gilds en die quests zien als ''sidequests''. Maar natuurlijk zijn die wel tof om te doen. En je hebt voordelen inderdaad, discounts, special items, je kan items van guilds meenemen voor eigen gebruik en dat geldt niet als 'stelen'.

En fast travel kan je gewoon doen via de map, naar alle steden. Dorpjes en grotten moet je wel eerst naar toe naar toe geweest zijn om te activeren. Je kan wel vanaf het begin fast travelen.

12. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel voor alles! Dikke merci! Nu begrijp ik ook dat fast travelen! ;)

13. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Mogen geen vijanden in de buurt of je mag niet ergens binnen zijn als je dat wilt doen. Anders wordt t wel heel makkelijk.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    2000 G en dan naar de Market District gaan voor een kort op het Waterfront district. Gek genoeg altijd mijn favo huisje geweest. Gooide het namelijk vol zooi, wel netjes op een rij natuurlijk. :9O-)

15. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel Yellow ;)
    2000 Gold: wat is de beste en/of snelste manier om 2000 Gold te verzamelen? :p

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Alles te verkopen wat je vind. Alleen de dingen bewaren die je nog kunt gebruiken. Wapens en dergelijke heb je in de begin levels hard nodig, dus die kun je beter laten. In het begin doe ik namelijk verzamelen als eerste. Rotzooi en noem het maar. Alles wat ook maar 1 Septim waard is. Als je dat een beetje door hebt zit je zo aan de 2000 G. Vergeet echter niet te sparen voor de inrichting. Die kasten zijn handig voor opslag, maar niet oneindig.

Zou trouwens het huis in Skingrad maar laten zitten. Als je daar alles van koopt en je bewaart spullen in je kastjes, dan kan je bediende het jatten. Is tevens ook het duurste om te kopen en inrichten.

Ga eerst maar gewoon voor dat krot in The Imperial City. Je beleeft er nog genoeg tijdens je questen en de meesten van ons hebben dat huisje ook liever. :9

17. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel!
    Nog een andere vraag: ik heb me al gek zitten peinzen op het systeem van "levellen".
    Als ik het juist begrijp dan moet ik minimum 30 punten stijgen met mijn "Major Skills" en dan kan ik gaan rusten om een level te stijgen. Klopt dit?
    Nu, persoonlijk wil ik niet te snel levellen en dus vooral ook mijn "Minor Skills" opwaarderen. Dus stel dat ik vooral Minor Skill opwaardeer door ze te gebruiken of een leraar te vinden of een boek .. dan zal ik NIET een level stijgen? Pas vanaf ik een bepaald aantal punten (30?) in mijn Major Skills ben gestegen ga ik een level hoger.

Hoe spelen jullie dit systeem met het levellen? Iemand bedenkingen, opmerkingen of goede tips?

Ook heb ik al gelezen ergens dat de pijl-en-boog niet zo'n voltreffer is in dit spel? Ik heb echter tijdens de Tutorial deze vaak kunnen gebruiken, met succes! Ik vind het gebruik van de boog zelfs heel realistisch vorm gegeven, echt tof gedaan in Oblivion!! :)

Laatst bewerkt: 9 apr 2010
  18. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Boog is top!

Maar je kan max 5 punten halen bij het lvlen op bij stats (Int,Will,Str, etc), hier hebben ook je minor skills effect op. Dus als jij meer minor skills getraind heb dan kan je dus hogere stats krijgen. Hierdoor kan je bijvoorbeeld zorgen dat je bij elk lvl +5 +5 +5 krijgt.

Daarnaast wil ik zeggen, dat ik het niet zou doen en gewoon lekker spelen. Dingen gebruiken die je wilt, want dat maakt het spel een stuk leuker. Want hoe stom is het om een ranger te maken en uiteindelijk alleen maar met heavy armor en spells rond te lopen?

Maar het zijn keuzes, je kan het zo makkelijker maken voor je. Al kan je dan net zo goed de moeilijkheidsgraad omlaag zetten. Wel vind ik zelf het handig als je meer mana wil hebben voor je heal spells of welke spells je gebruikt door gewoon mysticism spells te spammen.

19. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Ook level je pas op het moment dat je een slaapplaats vind waardoor je nooit 'te vroeg' levelt. Bedenk dat je Oblivion best meerdere keren kan spelen met verschillende characters. Dus zoals NamedWarrior ook zegt: geniet er van!

20. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin het de begrijpen ... en vooral dit: veel plezier hebben met het spel te spelen is de hoofdzaak :)

Het is grappig om zo'n Goblin stil naderbij te komen, boog in de aanslag en dan goed richten ... en ... zo dood als maar zijn kan :p

Ik ga nu starten vanaf net vóór ik uit de Sewer kom (einde Tutorial) met een karakter en hou die savegame zorgvuldig bij. Ik vind het een heel mooi spel en zulk een grooooote wereld met allemaal steden, bossen, grrotten enz enz , echt tof :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina