1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 12]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, duidelijk. :+

Ja, moet ik ook toegeven hoor. En inderdaad, het had ook wat. Ik had in ieder geval het gevoel het allemaal ergens voor te doen. In Oblivion werd ik rijk en sterk en had ik alles en was de lol er gewoon af. 8)

Casper (XBW collega) vind Daggerfall nog beter. Maar die krijg ik niet eens aan de praat op mijn laptop, te oud blijkbaar. Spelwereld is echt gigantisch.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ok ik neem mijn woorden terug. Je kunt het me ook maar voor een deel kwalijk nemen omdat ik niet anders gewend ben. ;)

Morrowind zal ongetwijfeld vetter kunnen zijn. Ik heb het met Morrowind ook niet over de graphics of iets in die trend, maar meer om de manier van spelen.

Ik mag eigenlijks ook niet zeuren. Als je ziet hoe goed Oblivion is, dan mag je ook niks over zijn voorganger(s) zeggen, in de meeste gevallen van games althans. :9

3. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Even over mijn Oblivion comeback, ik ben nu maar eens begonnen als archer. DAMN, dat is zo vet 8). Een beetje sneaken, en dan vanuit de schaduw over al een critical op geven. Veel toffer dan Mage en Warrior. Nu nog even gaan itemhunten voor vette bogen enzo. Iemand tips?

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Mehrunes Razor. :+

Bogen Pijlen zat. Lees maar eens op de vorige pagina of die ervoor. :9

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Tip: level in Alchemy. Ikzelf ben ook een Archer (ben je wel een Bosmer?), en als ik bv een sterke tegenstander tegenkom, mix ik snel een gifpotion, en dan helpt het wel.
    Maar gif is natuurlijk voor de beginners..
    Al wordt je beter in Alchemy gaat er een wereld voor je open! Mix wat Silence potions en geen Mage die je meer lastig valt! Drink wat Light potions en iedereen in de cave wordt zichtbaar, ideaal voor sneaken. En met een Feather potion kun je echt dagenlang looten, want je inventory raakt nooit vol!

IMO is Alchemy de leukere versie van Magic. Magic is wat uitgebreider, maar Alchemy is gewoon toffer om te doen, en VEEEEL goedkoper.

6. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Morrowind is qua gameplay echt wel veel beter en het is gewoon zo ongeloofelijk uitgebreid sloeg echt nergens op wat je allemaal kon. Toch vond ik Oblivion zelf toch fijner spelen, minder gestress en alles was iets duidelijker, zoals Willem als zei je word echt neergepleurt in een totaal onbekende wereld en verder kun je het lekker uitzoeken.

Moet wel zeggen dat ik het toendertijd op launch echt amper heb gespeeld, echt maar 50 uur ofzo was toen gewoon veelste druk met vrienden en vriendin(nen). Misschien nog's ff afstoffen, begint eigenlijk wel weer te kriebelen :+

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja Morrowind was toendertijd echt vernieuwend, damn wat een goede game!
    Maar moet zeggen dat Oblivion ook wel erg tof was. Ik was niet echt een RPG man, heb Morrowind ook niet van binnen tot buiten gespeeld, maar Oblivion heb ik echt veel gespeeld.

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Precies. Ik train het ook puur voor het levelen.

Koop gelijk, of loot het, een ketel en ik neem ook meteen de hele voorraad beschikbare eten mee uit The Market District van IC. The Main Ingredient en The Gilded Carafe.

Vergeet btw ook de tonnen buiten niet na te kijken, die bevatten ook nog genoeg shit om fatigue en health potions mee te maken. De meeste simpele potions zijn al snel 20 tot 30 per stuk waard. Heb je 100 alchemy, dan gaan er zoals Tyrant zegt deuren voor je open. ;)

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Gast, jij begrijpt me niet.
    Ik ga dus echt geen wortels en pompoenen mixen he, die lame ass Fatigue potions zijn useles.. Ik heb het over nuttige potions.

En ik train helemaal niet puur om het levelen :mad:. Ik train om een vette Bosmer te krijgen.

10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Hmm ben niet zo'n fan van alchemy, vind het maar eindeloos gekut met die potions en ben meestal te snel encumbered om zoveel mee te dragen.

Als Marksman "kite" ik moeilijke vijanden gewoon inplaats van te poisonen, de meeste casters kun je ook line of sighten zodra ze een spel casten, aangezien je toch even je bow weer moet spannen is het meestal geen probleem.

Waarom is Bosmer trouwens zoveel beter voor archer? :) enkel voor de +5 marksman?

Heb zelf een Kahjit en de twee racials komen prima van pas

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Bosmer is een ras, Archer is een class 8). Dus snap niet wat je daarmee bedoelt.

En Kahjit zijn lelijke katten, ik wil geen kat zijn 8).

Ik denk sowieso dat ik het meer als een rollenspel speel als jullie, want kiten is natuurlijk niet tof. One shot one kills wel :+

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Heheh, ik speelde de game (uur of 150 in totaal) altijd met een Nord. Gewoon hakken op alles wat ik tegen kwam. 8)

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ach, eerste character van mij was een Redguard.
    Ik was onwetend :p.

14. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    jah? Bosmer als Archer/marksman/thief (generale pijl&boogert) bedoelde ik dus ;)

En kiten is juist leuk man, houd het lekker spannend. Die oneshots kills worden ook oud na een tijdje :+

15. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Mwa, ik ben maar gewoon Wood Elf gegaan, omdat er bij de beschrijving stond dat dat goeie archers waren :9
    En dat 'kiten' doe ik ook echt de hele tijd. :+

Inderdaad, zelfde reden waarom ik ook niet kies voor die lelijke hagedissen :9.

Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Daar heb je toch Alchemy voor nodig?
    Als je een vette Bosmer wil met lekkere gear en stuff, dan zul je wel moeten levelen.

Alchemy begin je ook met lame shit, dan kan ik je uit veel ervaring wel vertellen. Als je nu gewoon 8.000 goud hebt en je koopt de hele voorraad op uit die twee shops die ik noemde, dan kom je een heel eind. In het begin ga je dan zo met een punt of 10/15 omhoog als je veel voorraad hebt.

Zelfde is eigenlijks een beetje met security, waar een chest voor valt te krijgen.

Het is voor mij niet meer zo belangrijk om level 46, mijn PR, te vebreken, maar meer om alle major skills op 100 zien te krijgen. Daarna kan ik altijd nog wel de andere skills, minors, levelen.

Deze manier heeft voor mij altijd gewerkt en ik weet ook, weer uit ervaring, dat je er veel aan kunt hebben tegen de wat sterkere tegenstanders. Neem bijvoorbeeld de laatste in The Arena of enkele bosses in het spel. ;)

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Maar het is toch helemaal niet leuk alle stats / skills op 100% te halen? Daar zie ik echt geen lol in. 8)

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik ben ook een statsfreak wat dat betreft.

Als je al je skills op 100% hebt staan ben je wel baas tegen iedereen die in de game voorkomt.

Zie het al voor me met 100% destruction mage ofzo. :9

Of een thieves bosmer met 100% sneak and security.

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja maar jij zet toch het spel op z'n makkelijkst? Dan is er al helemaal geen lol meer in, lijkt mij. 8)
    Ik speel gewoon op normale moeilijkheidsgraad en doe waar ik zin heb. Boogschutter skills hier, wat Alchemy daar en al die overpowered shit gewoon negeren.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik speel dan wel op zijn makkelijkst, ik weet wel wat je kan gebruiken als je alle skills op 100 hebt. Wanneer je dat hebt is ook een moeilijke tegenstander een eitje en dan blijft het spel hetzelfde.

Het was mijn allereerste char namelijk in april 2006 waarmee ik die ervaring opdeed. Heb de game al sinds de release. :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina