1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 13]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    In het begin gewoon zien wat erop je afkomt, dat doe ik ook altijd. Daarna is het een kwestie, wanneer je keuze in achtergrond en sterrenbeeld moet maken, wat je wil worden.

Wat je zeker moet weten is dat je een custom class kan maken, zodat je de skills geheel naar je eigen smaak kunt inrichten. Ik raad je dat zeker aan te doen. Je kan ook een eigen naam aan je class geven, maar meestal neem ik de naam die gekozen word door het spel.

O en vergeet vanaf level 8 niet een hoop potions en healing spells in te slaan. Je kunt dan voor een heel bijzonder armor en zwaard gaan, alleen is de bitch die je moet verslaan ontzettend lastig.

Mocht de game je te moeilijk worden, dan kun je dat altijd nog fijnstellen met de gameplaybalk. Zo noem ik het althans. ;)

2. elviroi

elviroi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, jammer dat ik niet wist dat je een custom class kon maken, had ik zeker gedaan dan... Achja. Waar kan je die armor en zwaard dan halen? Ben nu nog maar level 3 maar toch ^^

3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Denk dat ik ook maar met de "gameplay balk" moet pielen, krijg met een volle magicka balk+regen die spoken van de Forlorn watchman echt niet dood :lol: heb het met m'n Breton racial spell (50% dmg reduc) en heel veel om hoekjes lopen nog kunnen halen op de schip maar anders had het niet al te best afgelopen.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Heb een schijt hekel aan die balk. Het is veel te verleidelijk om de difficulty ff omlaag te gooien om iemand met een strike te assassinaten.

Ik ben nu verder met m'n Breton assassin en het begint weer een beetje saai te worden. Ik heb alles al uit de game gehaald. Geen idee wat ik nog kan doen. :mad:

@Dr0kz:

Wat voor een mage heb je dan?

Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  5. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Een Breton mage (custom class, alchemy gedropt voor Illusion ofzo), gebruik nu vooral Fire spells (lvl 10) en wissel ik van eerst bijv 8 lightning elke sec voor 5 sec, dan verder spammen met fire / life drain.

Speel dan wel op 70% nu, maar goed dat moet niet betekenen dat je vijanden die met je mee levellen niet meer kunt killen zonder een berg potions.

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wut? Geen Alchemy? Dat is m'n alltime favo skill. Al m'n Morrowind en Oblivion characters hebben Alchemy hehe :+

Destruction heb ik nooit fijn gevonden. Saaiste skill die er is. Damage kan je ook nog doen met wapens. Conjuration en Restoration zijn de skills die je de grootste edge bieden in combat.

Binnenkort maar eens weer een nieuwe mage maken. Dit keer wordt het een Breton met Heavy armor en Blunt/Blade. Het idee is dat ie heel veel damage kan hebben en zich steeds eruit healt. Daarnaast wil ik ook dat ie health kan drainen.

Waarschijnlijk wordt het dit:
    - Heavy Armor omdat ik zoveel mogelijk klappen wil opvangen
    - Blunt/Blade voor Damage
    - Restoration voor Heals
    - Alchemy voor Potions(Magic en Health) en veel geld
    - Destruction voor Health Drains
    - Mysticism voor Reflect Damage en Reflect magic spells
    - Alteration voor de Shield alleen

7. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heb hem al lang op de plank liggen, nooit verder dan een paar uurtjes gekomen. Vond het ietwat 'overwhelming' allemaal. Nu toch maar heel rechttoe rechtaan het hoofdverhaal volgen en wat kleine sidequests die ik tussendoor tegenkom. Het verveelt nooit, maar ik heb alsnog het idee niet zo heel veel van alles te snappen. Guilds, het hele levelup-systeem etc. Zal misschien nog tijdens het spelen komen :).

8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Alchemy vind ik maar saai :+ heb sowieso geen zin om al die rotzooi de hele tijd mee te zuilen.
    Mja had dus een mage gemaakt om met spells aan de gang te gaan omdat ik die eigenlijk nog nooit echt heb gebruikt, als ik dan alsnog vooral melee ga gebruiken kan ik beter m'n 37 paladin afstoffen.

Conjuration vind ik tot nu toe nog niks, had voor een baal geld Summon Dremora (30 sec) gekocht en hij doet te weinig dmg voor het aantal magicka dat het mij kost. Hmm, misschien een lagere summon maken met 120 sec dura, werkt vast fijner dan voor elk gevecht zo'n kerel summonen.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ten zuiden van the IC. Je moet wel zeker level 8 zijn. God, vergeet iedere keer die naam van The Ayleid Ruin waar zij in zit.

En vergeet niet dat er boobytraps zitten en irritante mudcrabs en ratten. ;)

10. elviroi

elviroi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, was zo voor het eerst een ondergronds deurtje binnengegaan bij ruines, was gewoon nieuwsgierig. Plots allemaal boobytraps en geesten. Geniale game ^^

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ja, maar na een tijdje ken je het ook wel hoor. ;)

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Die bitch is leip 8)

Vanmiddag kwam ik haar ook per ongeluk tegen. Schoot eerst een giftig pijltje op haar af vanuit sneak. Vroeg me af waarom ik bijna geen damage deed. Bleek het uiteindelijk gewoon Umbra te zijn 8)

Ik vond haar vooral zo moeilijk om te verslaan omdat ze zo snel is. Ik moest steeds een beestje summonen om ff m'n heals ff te laten werken.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Het geeft wel een goed gevoel als je haar verslagen hebt.

Daarnaast is zij ook de enige tegenstander in de game waar ik wel respect voor heb. Niet alles is goed op elkaar afgestemd. Bovendien is dit ook de enige die je misschien niet overweegt te killen, ook niet om het zwaard en de uitrusting.

Als ze eenmaal losgaat doe je het dan toch. ;)

14. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ken heel die umbra niet eens :+ tijd om die's op te zoeken!

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Zou ik doen, beste zwaard en wapen in de game. Zelfs die van KOTN en SI halen het niet bij Umbra. Mooi zwaard ook. ;)

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Alleen wel een beetje overpowered. Haalt ook gelijk alle fun uit het spel aangezien je nooit meer een beter zwaardje zult vinden.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Het zwaard is ook bedoeld voor mensen die daarna moeilijker willen spelen. Dit idee heb ik althans. Anders is het idd een beetje zonde, maar toch leuk om te hebben en je hebt het ook nodig voor een quest mocht je hem niet willen houden. ;) De armor zou ik sowieso altijd wel houden.

18. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik begrijp het even niet meer. Had ergens m'n eerste Oblivion-gate in het spel zonder al te veel moeite gesloten. Nu ben ik een paar keer level up gegaan (7) en heb de grootst mogelijke moeite om een stel kleine draakjes neer te meppen?

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ze levelen met je mee en misschien heb je per ongeluk de boel iets te moeilijk gezet. Bovendien verschilt de ene Gate weer een beetje van de andere, maar na een paar komt er herhaling.

Vergeet niet dat moeilijkste soort gate Die is waar je direct na het binnen gaan gelijk voor twee van die torens staat en de 3e waar je moet zijn ergens achter in. Die is idd frustrerend.

Tegenwoordig doe ik hooguit 3 gates en dan geloof ik het wel. ;)

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Een van de redenen waarom Morrowind beter is dan Oblivion. Vijanden worden sterker na mate je lvl stijgt.

Als je Oblivion met 2 vingers in je neus wilt uitspelen moet je ervoor zorgen dat je lvl zo laag mogelijk blijft en alleen je minor skills trainen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina