The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 13]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jij noemt jezelf een oblivion guru, maar eigenlijk moet de achterban je zo benoemen he :eek:. Dus misschien ben je het wel helemaal niet.

2. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Die jongen is een grap.....
    Kan niet anders.

Maar ik heb iets aparts. Ik heb ergens in juli/augustus 2007 deze game voor het laatst gespeeld en ben er nu weer opnieuw aan begonnen. (Female Dark-elf FTW) Maar als ik met een NPC handel dan zie je bijvoorbeeld dat deze 500 Gold heeft. Als ik dan iets aan hem verkoop, dan gaat er bij mij wel dat bedrag aan Gold bij, maar gaat er bij de ander geen Gold af. In Morrowind was dat uiteraard wel zo en zou het logisch vinden als dat in Oblivion ook zo was.
    Maar dat is dus niet het geval, kan iemand me uitleggen watskeburt?

3. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke licentie haha, je hebt nog niks gedaan dan uit je nek lullen:+

4. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Die 500 betekent gewoon dat die kerel maximaal 500 gold voor een item geeft. Dus als je hem iets verkoopt wat 5000 waard is zal hij er nooit meer voor geven dan die 500, dus verneuk je praktisch gezien 4500 gold. Je kunt met een van de DLC een merchant kopen die een maximaal bedrag van 2000 heeft trouwens, dat is de hoogste.

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Bij deze doe ik direct afstand van die uitspraak en hoop dat het ten goede is van de XBW leden. Happy? :+

Belijf wel beheerder van het Bijbels grote Guide archief. :+:p
    Had even zin in een lolletje.

Nu maar weer over de game praten?

6. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het maakt dus niet uit hoevaak ik iets van 500 aan hem verkoop, zijn geld raakt nooit op..... klein faaltje van Oblivion

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ach daar stoor ik me niet aan. Het is een shopkeeper, die verdient ook geld als ik er niet komt. Die 500 is zijn maximum uitgave per item inderdaad.

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja lekker nuttig is het ook. Nu moet je in dit geval eerst 4500 terug vragen aan losse items om het daarna weer terug te verkopen. Aangezien bij verkoop een item opeens minder waard is dan wanneer je het koopt wordt je dus belazerd.

Gewoon een vieze marketing truc om grof aan je te verdienen dus. :lol:

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Juist een tof systeem dat je echt moet trainen in Mercantile om niet genaaid te worden. :)
    Plus, IRL is een koop en verkoopprijs ook nooit gelijk. Hij moet toch winst maken?

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Lang leve de DLC die 3000 per item kan geven. \o/

Raadzaam natuurlijk om items per stuk te verkopen en niet per pakketje. Ongeacht hoeveel je van een item hebt.

11. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Voor die 3000 moet je alleen wel je mercantile getrained hebben, en zoals we allemaal weten is dat de meeste vercrackte skill ooit..

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Vond ik anders wel meevallen. Je moet er echter wel gelijk in gaan investeren. Als je die tip neemt die ik eerder gaf zit je binnen aanzienlijke tijd boven de 50 met die skill. ;)

13. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Dat neemt niks weg van het feit dat het gewoon een kut skill is.:+

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    2000, niet 3000.

Maar ach, alles wat iets waard was hield ik zelf.. Moest het vooral hebben van dubbele items of unenchanted cuirasses :p

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja en vriendjes worden met de winkelier.

Maar het blijft een kutstreek dat hij je verplicht om eerst te kopen om het daarna weer te verkopen. Meh! :mad:

Stel je het eens voor hoe het in het echte leven zal zijn:

"Nee, meneer Dark Elf, ik kan niet de volle prijs betalen, u moet nog wat ouwe zooi van me erbij nemen zodat u een eerlijke prijs terug krijgt"

"Ah, kijk, daar is mijn ouwe zooi weer van 3 seconde geleden, ik kan maar de helft van de oorspronkelijke waarde terug geven aangezien ik ook winst moet maken. lololololol!"

16. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ach als een Dark Elf voor me zou staan zou ik hem IRL ook wel matsen hoor, daar ben je fantasy nerd voor tenslotte..

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Jup, jij snapt tenminste dat je niet moet kutten met Dark Elves, anders kan je een flink arsenaal aan destruction spells voor je kanus verwachten.

Gelukkig deal ik alleen maar met Alchemisten. Lekker veel potions en ingredienten terug voor je overpriced stuff. :cool:

Okay, ik ga nu deze char uitproberen. Wish me luck! 8)
    dit gaat zo hard zuigen he

Laatst bewerkt: 12 mrt 2011
  18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Hey, dat was ik even vergeten. Is gepatched. ;)

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Okay hand2hand zuigt. Ik krijg niet eens een char op de grond. 8)

Als ik in de buurt kom krijg ik een dikke zweep van de claymore. Enigste wat ik kan doen is met destruction schieten. Maar dan ben ik gewoon een mage aant rollen. In Skyrim ga ik dus gewoon weer lekker een assassin met blades rollen.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2011
  20. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Even aan de Morrowind spelers: Is Morrowind nou echt leuker dan Oblivion? Want dat hoor ik dus wel vaker, maar ik vraag me dan af waarom. :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina