1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 14]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 2 mei 2011.

1. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    oh..ok..dan klopt het..maar raar dat ze erbij zetten dat er een 24 pagina tellende manual erbij zit..ik dacht een aparte guide ofzo..LOL..na gelukkig klopt het allemaal.

2. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    = Persuasion?

Ik heb zo ook geen idee wat wat inhoud, maar ik denk dat dat iets te maken heeft hoe 'lief' mensen je vinden. Als je tegen iemand praat kan je kijken hoe leuk hij/zij je vind (wat ook aan het hoofd af te lezen is).

100 = jij bent super leukawesomeniceaardig
    0 = sterf zak hooi. I've fought mudcraps more fearsome than you!

Door bepaalde 'spells te casten' op iemand kan je tijdelijk deze score verhogen om zo nuttige info uit iemand te halen die hij/zij normaal niet aan je zou vertellen.

Denk dat het hier iets mee te maken heeft. Kan er ook totaal naast zitten :+

3. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    klinkt logisch..:thumbs:

4. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Zal een Illusion spell zijn dan mss?

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    De 5 Year GOTY kent in elk geval alle updates en laad ook nog eens een stuk sneller. Had de originele GOTY ook een keer op mijn HDD staan, maar die laad niet zo snel. Prettig om te weten dus. Verder dus de twee grootste expansions erbij.

Ik kan me vergissen, maar het lijkt nu ook mogelijk om echt na het afronden van een serie quests de quest items weg te kunnen gooien. Deze idiote fout bleef je achtervolgen in het origineel, de hele game lang. Dit lijkt nu dus te zijn veranderd.

Een goed voorbeeld was rotzooi die je van de Dark Brotherhood mee kreeg, of Azura's Star etc. Je kon ze nooit ergens kwijt, zelfs niet als je de quest chain had afgerond. Dit was een irritante fout in de game imo, maar het lijkt opgelost te zijn.

Ik wil echter niet te vroeg juichen nog.

6. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ja zoiets als 'Charm' bijvoorbeeld. Maar misschien lul ik ook wel uit mijn nek :)

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zit nu op level 29, en ik probeerde een Frenzy spell uit op wat bandits maar het werkte totaal niet. Ik heb de Blessing of Mania greater power, up to level 12 in 30 ft for 30 secs on target. Maar hoe weet ik wat voor level de bandits zijn?

Hoe zit dit precies, want ik begrijp het niet. Er zijn volgens mij geen level 29 spells voor dit of wat dan ook....hoe zit dit?

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Pff, als jij het al niet weet weet ik het sowieso niet :p

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Hahah shit :)

Heb gewoon al die tijd weinig met magic gedaan, beetje de basic dingetjes maar ik was voornamelijk een warrior met pijl en boog zo nu en dan. Dit ga ik echt veranderen in Skyrim. Kom er nu pas achter hoe bruut magic is in de game.

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Heb ik ook wel beetje, deed nooit magic, en al helemaal geen alchemy en illusion etc, doe nu wel wat destruction en restoration (of hoe dat heet) magic nu ik opnieuw begonnen ben, maar in Skyrim is het hopelijk wat overzichtelijker/duidelijker en dat je in beide handen een andere spreuk kan hebben of in de ene hand een fire spell en de andere hand een zwaard ofzo is helemaal vet.

Verheug me ook wel op dat we straks allemaal die game spelen en hier lopen te praten over hoe vet het hopelijk is en wat we er allemaal van vinden en beleven in de wereld van Skyrim ;)

Laatst bewerkt: 25 sep 2011
  11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Yep, daar kijk ik ook zwaar naar uit. Gewoon hele gave dingen in de game tegenkomen en dan hier erover vertellen, ik heb ook what's app en wat vrienden erop, waaronder ook een hardcore Bethesda fan, dus zo nu en dan gewoon wat shit doorsturen, gewoon cool. Ik ga echt meteen op explore-mode in Skyrim.....net zoals Oblivion, zie wel wat op m'n pad komt.

12. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Het level van je tegenstanders in een beetje gokken. En hangt af van 2 variabelen. Jouw level en de difficukty setting. Aan de hand daarvan worden sommige mobs een leveltje hoger gescaled.

Als je geen geschikte level spell kan vinden is je enige optie nog IC mages guild. Hier is er natuurlijk zelf een te maken als je een mooigenoege soul gem hebt.

13. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, wordt chill idd, mijn vrienden zijn alleen geen gamers, dus zit ik hier maar beetje op t forum te ouwehoeren of met mensen in mn friendslist ;)

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben nu op Gamersyde's "What's up" in discussie met iemand, hij noemt Skyrim crap, en Oblivion vond ie noobified als de pest. Hij zegt...Oblivion was to Morrowind, what Dragon Age 2 was to Origins. Hij noemt Morrowind dieper, minder handje vasthouden, minder newbie-friendly, minder 'crap' dan Oblivion. Skyrim is zelfs nog erger ge-noobified zoals hij het noemt...

Kijk ik heb Morrowind nooit echt gespeeld, te snel heb ik die game weggelegd weer..en er zal heus wel wat van waar zijn, maar volgens mij is hij te extreem erin.
    Hij zegt dat het een goed iets was dat je niet kon fast travellen, op die manier dwongen ze je de wereld te verkennen....en dan vraag ik mij af, is dwingen goed dan? Er is niks mis met fast travel, niemand dwingt je het te gebruiken. Toen ik net begonnen was met Oblivion heb ik geen enkele keer fast travel gebruikt, puur exploration...dat is wat ik deed. En als je daar even genoeg van hebt, dan kun je toch die fast travel gebruiken? Als dat een game 'noobifyen' is...prima.

Maar ik zie ook regelmatig mensen op de Bethesda forum heel overdreven reageren op dingen over Skyrim en dat Morrowind de heilige graag was...somehow...i doubt that. Ik heb Morrowind dus niet goed gespeeld, maar ik was me wellicht na een tijdje gaan ergeren als ik continue moest backtracken, fast travel is een keus, en keuzes zijn altijd goed. Als dit hun argumenten zijn waarom Oblivion zwaar dumbed down is, en Skyrim nog meer (knap...wanneer Skyrim's fast travel geld zal kosten)...dan vind ik dat echt crap opmerkingen.

15. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Morrowind heeft ook gewoon fast travel, alleen niet zoals in Oblivion, dat je van elk willekeurig punt kan vertrekken. In Morrowind betaal je dan een bedrag wat bepaald werd door hoe ver je reist. Gewoon zoals taxi's vandaag de dag werken. Silt Striders heette die beesten waar je mee vervoert word. Ook is het zo dat je niet alle bestemmingen zomaar kan kiezen. Dus wanneer jij van de meest zuidelijke stad naar het meest noordelijke dorpje wil, moes je 3x overstappen en ook gewoon 3x betalen.

Dan heb je in Morrowind ook nog bootjes in de haventjes liggen, die kunnen je op dezelfde manier vervoeren alleen aan de buitenkant van Morrowind. Dus niet het land in.

Ook hebben ze Propylon Chambers, wanneer je die eenmaal geactiveerd heb kan je daartussen travelen.
    Ook is er in elke Mage's Guild in Morrowind een bepaalde wizard die je voor een bepaalde prijs kan teleporten.

Ik ben wel van mening dat travelen in Morrowind > travelen in Oblivion.
    Maar wanneer mensen gaan zeggen dat er geen fast travel in Morrowind zit twijfel ik of ze de game wel gespeeld hebben.

Edit: Met noob bedoelen ze dan waarschijnlijk dat je niet uit elke valley die je zat bent kan fast travellen. Je moet op de map ff de dichtstbijzijnde settlement vinden, daar naartoe lopen en dan daarvandaan je reis bepalen. Tja, mede hierdoor heb ik wel meer spelplezier gehad aan Moorowind

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Morrowind is sowieso veel beter dan Oblivion.

Ik vond die Silt Striders altijd maar eng. :+

17. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk hem staan daar in de achtergrond

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Waarom krijg ik met die nieuwe GOTY het idee dat er in eens wat nieuwe zinnen inzitten.

Ik ben met mijn nieuwe char even wezen repareren en handelen bij die zaak vlak naast de Merchant's Inn.

Toen ik haar vroeg naar Kvatch zei ze voor mijn gevoel iets heel anders dan in het origineel.

Na meer dan 1.000 uur kan ik de teksten haast wel dromen, dus kan het wel weten.

Alle updates zitten er in elk geval wel in en hij laad weer wat sneller. Heeft niet zoveel met de HDD installatie te maken, dat doet die zonder ook wel.

Bevalt me toch wel weer voor die 22 euro. Weet alleen niet hoe ik aan 5 euro korting voor Skyrim moet komen, want dat stond ook op het doosje. Zat verder geen kortingskaartje bij ofzo.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Lijkt me sterk dat ze 3 maanden voor de release opeens dingetjes gaan aanpassen aan Oblivion.
    Het is denk ik vooral de extra's die anders zijn, game is gewoon 1 op 1 kopie.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Misschien kleine zinnetjes etc die door bugs en glitches etc nooit naar voren zijn gekomen in de game. Heb met Two Worlds I & II bijvoorbeeld een soortgelijk iets gehad. Leek gewoon voor je gevoel dat er wat zinnetjes miste de tweede en derde keer en verder.

In ieder geval is dit exemplaar van de game wel een heel stuk vlotter. Zelfs de eerste keer een grote deur in de IC naar een ander district openen gaat imo wel wat vlotter. Niet erg merkbaar, maar wel als je de irritant lange laadtijden uit het origineel zonder updates nog kent. 8)

Deel Deze Pagina