Voor mij gewoon de game der games. Beste herinneringen aan bewaard en mijn eerste echt grote topper op de 360. The Legacy Continues.
Mehrunes Razor alweer gedaan en daardoor dat krot op The Waterfront district al kunnen kopen en inrichten op level 3. Vandaag nog even wat exploren doen en dan straks toch maar over op Mass Effect denk ik. Genoeg te doen nog, maar Oblivion BC blijft de shit.
Haha ik ben precies zoals jou, maar dan heb ik het met Fallout 3. Ik speel nog steeds dat spel en nog steeds verveelt het geen moment
Kut: Bruma Guard dood gemept met Umbra in die eerste poort rond Bruma. 1000 gold boete: Stop, you violated the law. Fuck it, ga mijn tijd wel uit zitten, nog te weinig gold hiervoor.
Ik heb inderdaad Umbra, maar die armor en het zwaard wil ik bewaren tot ik de MQ weer uitgespeeld heb en dat duurt nog ongeveer 57 Oblivion gates aangezien die allemaal pleite zijn als je de MQ uitgespeeld hebt. Ik wil namelijk die armor die je krijgt van The Elder Council nadat Martin Septim zichzelf opgeofferd heeft. Zodra ik level 23 ben vervang ik die toch weer door een full deadra armor, maar daarvoor moet ik een paar moorden plegen in een Inn klein eindje ten noord oosten van The Imperial City. Moest trouwens 10 dagen zitten en was nog niet goed en wel uit de gevangenis, of ik werd aangevallen door een aanhanger van The Mythic Dawn cult. Die werd snel uitgeschakeld. Heb die gast van The Dark Brotherhood ook gedood en bij The Thieves Guild alleen de eerste quest gedaan, want ik wil nog niet meteen mijn quest log vol hebben met shit die ik voorlopig toch niet doe. Heerlijk om weer in deze game te zitten. Skyrim is voorlopig on hold.
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik niet alle 60 poorten sluiten. Sta op 9 nu en ben bij de quest Paradise, waar je achter Mankar Camaron aan moet. Sommige van die Oblivion werelden zijn echt verschrikkelijk en ik kan nog niet snel genoeg door Lava. Of ik maak de Paradise quest af en doe het alsnog, maar zie het niet één, twee, drie gebeuren. Ik vind het exploren in eens een stuk leuker deze PT dan eerder o.a. met de Oblivion Gates. Misschien dat ik Knights of the Nine ook nog wel doe.
Misschien doe ik het ook nog wel, maar op moment zit ik in de Paradise quest, achter Mankar Cameron aan. Ik weet niet of ik daarna nog kan voorkomen of dat Martin Septim direct naar The Imperial City gaat. Ik hoop wel dat ik het kan voorkomen, maar hij wacht nu in Cloud Ruler Temple tot ik terug kom uit die portal. Misschien dat het daarna nog een optie is om het wel te doen, al begrijp ik je geintje ook wel. Ik weet dat het ook een rare bezigheid is, maar iedereen heeft wel zijn favoriete game aller tijden. Alle plaatsen ontdekken ga ik denk ik wel doen, met af en toe een ronde door Mehrunes Razor.
Vanavond weer begonnen, maar weet nog niet zeker of ik me echt helemaal ga verdiepen in de wereld. Spel voelt toch wel erg gedateerd aan. Denk dat ik alleen de MQ ga doen, om toch eindelijk eens een keer dit spel gespeeld te hebben
Net de sewer uit, maar ik kan zonder het ontdekt te hebben al meteen naar plekken fast travellen. Wel een beetje vreemd als je nog nooit op die plekken bent geweest
Zijn alleen de steden en de priory waar Jauffre zit. Zelf inmiddels 20 Oblivion gates dicht, nog 40 te gaan.
Ah ok. Ligt het nou aan mij of is Oblivion best moeilijk? Ik ben nu de eerste gate in gegaan, maar die kleine monsters doden me super snel. In Skyrim en de Fallout games had ik juist totaal geen moeite met enemies in het begin. In deze game lijkt de difficulty wel wat hoger dan de andere games van Bethesda
Even op start drukken, naar gameplay gaan en die balk wat naar links verschuiven. Word die makkelijker van, want standaard staat die halverwege en dat is al best pittig. Vergeet ook niet dat de vijanden met je meelevelen, iets wat ik overigens nooit een probleem heb gevonden. Zorg trouwens dat je de Umbra armor en zwaard probeert te krijgen in de Vindasel ruïne ten zuiden van The Imperial City, aan de overkant van het water. De ruïne is vlakbij een brug daar en bevat een paar booby traps. 1 die naar beneden dondert tussen de scherpe punten en een gas spuiter waar je niet te dicht bij moet komen. Umbra gevecht kan pittig zijn, maar de beloning is groot. Dat zwaard kan trouwens ook gevorderd worden tijdens een Deadra quest, voor één van die Deadra goden. Nooit opgeven dat ding, het is het sterkste zwaard in de game en groeit ook met je mee qua level. Wel handig in pittige gevechten, zeker als je nog meer Oblivion gates bij af gaat en je later die Deadra Knights en Priests ofzo tegenkomt, die doen namelijk spells die je seconden lang knock out op de grond kunnen kwakken en dan is een goede gezondheid en armor, plus het Umbra zwaard, zeker van belang. Kun je nu weer even vooruit?
Thanks man voor je uitleg Speelt meteen veel leuker nu ik de moeilijkheidsgraad naar beneden heb gedaan. Normaal gesproken doe ik dat nooit (en zeker niet bij Bethesda games), maar dit speelde gewoon rot om eerlijk te zijn. Ik ben er nog niet uit hoor of ik echt helemaal diep in deze game ga vertoeven. Zijn nog zoveel andere rpg's die ik speel en zoveel tijd heb ik helaas ook niet. Daarbij komen er ook weer zat andere rpgs/games uit. Denk dat ik echt alleen de MQ ga doen en dan kan ik altijd nog een keer hier en daar een SQ doen tussen de andere games door.
De side quests zijn in deze game een stuk beter dan in Skyrim imo. Zo heb je er eentje waarbij je een schilder uit zijn schilderij moet halen. Zo zijn er wel meer van dat soort quests. Als je alleen de kale game rekent en alles incl de MQ meerekent, dan heb je pak en beet 180 quests. Ook de quest van Thoronir die je in de Market District op kan pikken is wel tof, maar naar zijn winkel ga ik alleen voor de quest, want voor de rest kom ik daar niet voor mijn inkopen. Heb zelf inmiddels alweer een aantal huizen. Die in Anvil, voor slechts 5.000 goud en een nachtje slapen krijg je die, is de goedkoopste van de meer luxere woningen. En die in Skingrad is veruit de duurste, 25.000 goud, maar dan heb je ook een ruime woning. Er is ook een DLC waarbij je een kasteel krijgt en die vol kan bouwen, maar dat vond ik zelf niet zo'n fijne DLC. Over het algemeen vind ik de DLC minder dan het origineel, maar Knights of the Nine was van de grotere DLC voor mij wel de vetste. Ik weet niet welk level je inmiddels bent, maar als je level 23 of hoger bent is Mehrunes Razor DLC een ware loot heaven. Heeft te maken met dat meedere soorten armor en wapens pas op latere levels beschikbaar zijn. Je kunt elke 2-3 dagen terugkomen en de hele zooi opnieuw leegmoorden en plunderen. Pas wel op dat je Cure Disease potions meeneemt, want het 2e deel van die dungeon zit vol vampieren en die quest als je vampierziekte hebt is de enige die ik nooit helemaal gedaan heb. Heel kut om die af te krijgen als je vampier bent en niet tegen zonlicht kan. Na pak en beet drie dagen na de beet ben je vampier. En als je je gedraagt, dan heb je geen potions nodig om van die vampier symptomen af te komen, dan duik je een kerk in en klik je even het altaar aan en klaar. Fuck zooi, zit de halve game weer uit te leggen.