Hahaha mooie timing. Blijkbaar ervaren we beiden de urge tot het schrijven van community reviews....... weet je, gek idee, een topic hiervan zou wel handig zijn om alles centraal te houden. Blijf voortaan maar bij mijn aanbevelingen. Dan had je deze draak van een spel niet gekocht.
Speel je op de PC? Dan heb je alsnog een ticket gekocht naar Skyblivion, mits je ook Skyrim Special Edition bezit. Heb toevallig vandaag Oblivion Deluxe Edition voor Steam aangeschaft, maar puur voor Skyblivion die hopelijk begin 2026 verschijnt.
Nee ps5. Maar gameplay technisch is het zo achterhaald. Je merkt aan alles dat Skyrim echt een grote verbetering was.
Ah, dat is jammer. Nee, ik begrijp het standpunt vanuit Oblivion. Die game is met wat je vandaag zou verwachten bijna archaïsch ingericht en is eerlijk gezegd bij veel gameplay elementen zelfs simpeler dan zijn voorganger Morrowind. Maar voor een console game had Oblivion denk ik toen de betere pasvorm. Ik hoop dat de engine van Skyrim op bepaalde punten Oblivion gaat verbeteren, omdat scripting wise er gewoon meer kan in de Skyrim engine. Weet niet of je ook een PC hebt? Beide titels zijn tegenwoordig vaak in de aanbieding. Maar goed, sowieso even de release van de mod afwachten. Zo zie je maar weer eens hoezeer onze smaak en verwachtingen veranderen in de loop van de tijd.
Alleen qua variatie van vijanden, zoals die Draugr, vond ik het minstens zo erg als Oblivion. Heel weinig variatie dus. Verder heeft Skyrim wel de betere dungeons, engine en mod support. Tegenwoordig staat dat bij Bethesda games ook aangegeven als achievement of throphy vriendelijk. Dus je kan snel merken met welke mods je wel die prestaties kan halen en welke niet, wat het spelplezier ook bij oudere versies van games wel kan vergroten. Ik wens je veel plezier in elk geval, want heb dat zelf af en toe ook nog met de oude versie.
O echt, das kut. Speel 1 game per jaar en wilde 2026 deze doen. Naja tussenjaar dan. Kut Ballen leeg, maag gevuld, Oblivion poorten ten alle tijden klaar voor de start. Dit wilde ik! Dit droomde ik, dit cumde ik. Bah
Geen pc. Ja best raar dat de tijd zo'n invloed heeft, nou ja zal hetzelfde zijn als ik nu Goldeneye 64 remastered zou spelen. Heeft ook niet geholpen dat KCD2 nog vers in het geheugen ligt.