Morrowind was mijn eerste RPG. Toen hij uitkwam op de xbox had ik veel meer vrije tijd dan nu. In het begin wil je je constant op je character concentreren (daardoor begon ik wel 30x opnieuw), maar dan doe je het verkeerd. Als je je gewoon op de omgeving concentreert, gaat verkennen, boeken lezen, dingen uittesten is het spel veel boeiender dan wanneer je perfectionist speelt. Als je genoeg doorzettingsvermogen hebt en tot het punt komt dat het aangenaam ronddwalen is met je character dan zit je goed. Zeker 40% van de mensen die Morrowind hebben gekocht hadden dit doorzettingsvermogen niet en hebben de game al snel verkocht omdat het te overweldigend was.
Het is een heel andere game als bv KOTOR of Fable..daar houden de devs je handje vast en het lijkt enorm lineair...Daar draait alles om de evolutie van je held/anti-held.
In Morrowind moest je zelf innitiatief nemen en quests opzoeken, boeken lezen, etc..
De enige echte verschillen tussen Morrowind en Oblivion zijn de toegangkelijkheid voor de casual gamers (bv overzichtelijk logboek, kompas, fast travel) en Radiant AI (die ervoor zorgt dat de wereld evolueert zonder dat je zelf iets moet doen).
Wat je zeker niet moet doen is nou Morrowind kopen of straks Oblivion huren, want dit is een game waar je veel tijd in moet steken om er echt van te genieten..een mening kun je dus niet vormen als je de game minder dan 40 uur hebt gespeeld. Dit is waardoor de journalisten Morrowind een matige game vonden..
Laatst bewerkt: 31 okt 2005