The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik had vroegah in '98 een demo gespeeld van het spel Redguard.
    Dat spel hoort ook bij de serie alleen dat spel is wat meer tomb raider achtig...wat meer op actie en klim werk enzo gericht.
     
  2. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    @ boss Als je van uitgebreid houdt dan is het zeker wat voor je.. houd er rekening mee dat je ook veel moet ouwehoeren.

    Chil kan het verder aanvullen denk ik :)
     
  3. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Morrowind was mijn eerste RPG. Toen hij uitkwam op de xbox had ik veel meer vrije tijd dan nu. In het begin wil je je constant op je character concentreren (daardoor begon ik wel 30x opnieuw), maar dan doe je het verkeerd. Als je je gewoon op de omgeving concentreert, gaat verkennen, boeken lezen, dingen uittesten is het spel veel boeiender dan wanneer je perfectionist speelt. Als je genoeg doorzettingsvermogen hebt en tot het punt komt dat het aangenaam ronddwalen is met je character dan zit je goed. Zeker 40% van de mensen die Morrowind hebben gekocht hadden dit doorzettingsvermogen niet en hebben de game al snel verkocht omdat het te overweldigend was.

    Het is een heel andere game als bv KOTOR of Fable..daar houden de devs je handje vast en het lijkt enorm lineair...Daar draait alles om de evolutie van je held/anti-held.
    In Morrowind moest je zelf innitiatief nemen en quests opzoeken, boeken lezen, etc..

    De enige echte verschillen tussen Morrowind en Oblivion zijn de toegangkelijkheid voor de casual gamers (bv overzichtelijk logboek, kompas, fast travel) en Radiant AI (die ervoor zorgt dat de wereld evolueert zonder dat je zelf iets moet doen).

    Wat je zeker niet moet doen is nou Morrowind kopen of straks Oblivion huren, want dit is een game waar je veel tijd in moet steken om er echt van te genieten..een mening kun je dus niet vormen als je de game minder dan 40 uur hebt gespeeld. Dit is waardoor de journalisten Morrowind een matige game vonden..
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  4. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    en het vechtsysteem toch chil?

    in morrowind was het een bepaald systeem .( a la dungeons en dragons iets met kans)

    en nu is het gewoon actie : druk op de knop, je zwaard beweegt en je raakt de tegenstander ook echt.
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    D&D dice roll ofzo..
    Als je in Oblivion schiet op iemand of erop slaat dan raak je hem altijd, maar de damage hangt af van je skilllevel. Dus in feite verandert er bitter weinig.
    De animaties zelf. Tja, nu kan je block zelf controleren met de left trigger (dacht ik). Zoals in Morrowind, hoe langer je de rechter trigger inhoud, des te harder hij slaat, des te minder accuracy..
    Als je je trigger inhoud, en terwijl je hem loslaat in een bepaalde richting zwaait met je rechter thumbstick, dan zal hij/zij het zwaard in die bepaalde richting zwaaien.
    Er komt bloed op je zwaard als je iemand hebt getroffen.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  6. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe doe dat dan met de magic spells enzenzenz?
     
  7. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    wat chil net zegt alleen dan komt er geen bloed op je zwaard :cool:
     
  8. Traxx

    Traxx Dutch Racing Crew

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als het eerder is gesteld, maar ik vond het een beetje lastig om 18 paginas te gaan doorspitten... maar kan ik de verhaallijn begrijpen ondanks dat ik de eerste delen niet heb gespeelt? (morrowind heb ik ooit bij een vriend gespeeld maar dan maar 5 minuten dus dat telt niet:cool: )

    bvd Tot 2 december oblivion_0/
     
  9. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker. Elk deel is een op zichzelf staand spel. Het wordt echter een stuk interessanter als je ook de achtergrondinformatie kent. Die kan je gewoon vinden op de site van The Elder Scrolls, www.elderscrolls.com.
     
  10. Smurf

    Smurf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Morrowind was toppie, alleen het open eind vond ik niks, maar oblivion lijkt me echt gaaf zowel grafisch als de AI, ik ben wel benieuwd hoe het einde hier is.
     
  11. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ook open. Dat is typerend voor de Elder Scrolls serie.
    Ik vond dat juist geweldig. Je kon nog vanalles doen. Kerkers ontdekken die je nog niet kende. Quests afmaken voor de gildes. Opzoek naar de alle artifacts.. ect. etc.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet echt de plaats waar je moet komen voor lore..ga liever naar The Imperial Library. Daar staat werkelijk ALLES.
     
  13. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Mijn voorkeur ging altijd uit naar www.uesp.net

    Maar dat is meer een site waar je terecht kunt met vragen over quests zelf. De laatste tijd volg ik het nieuws rond Oblivion sowieso op een wat lager pitje. De interesse voor spellen in het algemeen is danig aan het dalen. Hoewel ik denk dat ik uiteindelijk voor Oblivion nog wel een uitzondering zal maken. Ik verwacht van dat spel, net zoals bij Morrowind, een hele aparte ervaring.
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanx;), en idd,ik heb veel zaken gelezen gehad over morrowind, de game verdiende zoveel meer...Dit was volgens velen de game wat fable had moeten zijn... Maarja, mss ga ik oblivion wel kopen ja:), maar dan moet ik wel zeker zijn, dat ik genoeg tijd heb om de game grondig te kunnen spelen...:)
     
  15. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Effu huilen.....weeehhhhhh.... :'-(


    Elder Scrolls IV missing Xbox 360 launch !!!

    Take-Two delays both the next-gen and PC versions of its anticipated role-playing game to early 2006.
    Although the Xbox 360 goes on sale in just over three weeks, Microsoft still hasn't announced the final day-of launch game lineup for the console. However, gamers can now scratch one of the next-platform's most anticipated titles off their holiday shopping lists.

    In a conference call with analysts today, Take-Two Interactive announced that The Elder Scrolls IV: Oblivion is being delayed until the second quarter of its next fiscal year, which runs from February to April 2006. While this is still technically within Microsoft's 14-week "launch window" for the Xbox 360, it means that the game will not be on sale when the console arrives in stores on November 22.

    Paul Eibeler, Take-Two's President and CEO, said that quality assurance was the reason for the delay. "We are moving the launch of Elder Scrolls IV to our 2nd quarter, based on the Bethesda Softworks requiring additional development time to ensure the title meets gamers' high expectations for this popular franchise," he said. The date change will also affect the PC version of the game, which was slated to ship simultaneously.

    The delay is surprising, as an October 6 Reuters report apparently confirmed Oblivion for the Xbox 360 launch. As it was the sole role-playing game for the console slated for release in 2005, it was also featured in many 360 bundles offered by online retailers.

    Elder Scrolls IV: Oblivion is developed by Bethesda Softworks and is published under Take-Two's 2K Games subbrand. Its delay reduced the number of Take-Two Xbox 360 launch titles to five games: NBA 2K6 , NHL 2K6, Amped 3, Top Spin 2, and College Hoops 2K6.
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Die site dient voor hulp bij quests en het zoeken naar artifacts. TIL is enkel en alleen over lore/verhaal.

    BTW, had wel verwacht dat hij ging uigesteld worden naar volgend jaar. Februari tot april is natuurlijk erg ruim.
    Ik kan me moeilijk voorstellen dat Oblivion nu weer 4-6 maanden van ons verwijdert is.
    Kwaliteit > vroege launch.

    Er is nog hoop op een vroege launch. Take-Two is co-uitgever samen met Bethesda. Bethesda zelf heeft nog niets officiƫel aangekondigd. Vandaag zal er wel een aankondiging plaatsvinden.

    Het volgende werd gepost door een moderator op de ESforums.

    "Take Two has a co-publication agreement with Bethesda. The "co" being very very important. It's mostly to aid in distribution, especially internaitonally. I don't think Take Two is in any position to rush this game out before Bethesda is ready. In fact if they delay is legitamate I think it proves that they can't rush the game out before Bethesda is ready or they would have made certain it hit the shelves before Christmas."
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  17. hein007

    hein007 The Master

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik hoop, dat oblivion tussen februari en april 2006 er is, maar zeker ben ik er niet van. Op Morrowind heb ik ook 9 maanden zitten wachten.

    Als je zo ziet, weten ze het zelf ook niet, want als je in oktober pas gaat zitten roepen we halen begin december niet, het wordt pas february-april, dan heb ik een vaag vermoeden, dat er nog tonnen werk en finetunning moet gebeuren en dat de game pas half 2006 uitkomt -> (Augustus-September).

    Ach, ja ik ben ook maar een pessimist.
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er jammer dat hij is uitgesteld. Ik vond hem er toch erg gaaf uitzien. Ik had hem dan wel niet als eerste game gekocht, maar ik wou hem zeker wel hebben. Toch wel jammer, zo word begin 2006 wel een beetje druk: Ghost Recon 3, Elder Scrolls Oblivion, Gears of War! Echt een luxe probleem. :cool:
     
  19. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    ok....... als ik dit eerder had geweten had ik me 360 dus nooit gepreordered.. en pas gekocht als deze game uit is... erg faktop shiiiiiit:mad:
     
  20. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    yep ik ga de 360 nou ook niet bij launch halen...rest van de launchtitels boeit me niet zoveel....balen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina