1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    final fantasy _O_ _O_ _O_ _O_
     
  2. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    pindakaas met worst! _O_ _O_ _O_ _O_
    (om maar in de zelfde nietszeggende onzin te praten) :+

    ontopic: Ik vind het eigenlijk wel mooi dat ze oblivion hebben uitgesteld, kunnen ze em nog perfectioneren. Maar ff een ander vraagje, ik bezit morrowind wel maar heb het hoogstens 20 uur gespeeld, is oblivion dan een beetje een spel voor mensen als mij?
     
  3. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    als je het in 20 uur hebt uitgespeeld (wat ik me niet kan voorstellen) is het een goed spel en het daarna nog steeds wou spelen, maar is het dat het je na 20 uur gewoon niet meer kon boeien dan denk ik dat je Oblivion ook niks zult vinden.
    Aangezien het naar mijn mening meer van hetzelfde is alleen dan (velen malen) beter.
    Al bijft de aandbeslissing aan jou toe.
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik ben het helemaal met je eens, daar niet van.
    Maar iets meer inhoud in je post zou niet verkeerd zijn.

    Om het maar helemaal niet over ontopic te hebben...
     
  5. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet uitgespeeld, omdat het me idd niet zo heel veel meer kon boeien. Maar ik had wel van veel mensen gehoord dat Oblivion wat meer toegangkelijk werd voor mensen als ik. Naja ik wacht de reviews wel af ;)
     
  6. KINKY

    KINKY Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    IDD Beter dat ze het spel hebben uitgesteld, hopelijk tegen de tijd dat ie uitkomt dat de xbox 360 al een btje afgeprijsd is*) maar dat zal wel niet:'-( Vind het toch nog wel veel geld, voor als je maar een game wilt: OBlivion
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Toegankelijk is een groot woord. Aantrekkelijker door de nieuwe grafische engine, maar het spel is niet zo heel veel verandert. Als het de lange afstanden en het ronddwalen was dat je tegenstak, dan is er nu een klein kompas en een teleport-systeem waardoor je als je een plaats hebt bezocht er direct naar kunt teleporten. Niet echt de bedoeling, maargoed.
     
  8. darkflame

    darkflame dodge this

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kompas gebruik ik zeker, dat teleport-systeem zie ik nog wel
    Als het echt tegensteekt dezelfde weg 10 keer af te leggen zal ik het wel gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat het tegensteekt met die grafische pracht :D :* en er zullen zeker verschillende wegen zijn om naar 1 plaats te gaan

    nog iets over final fantasy :)
    een goed spel dat is zeker, maar ik vind het combat systeem (namelijk turn-based) niet zo leuk, veel te saai, daarom denk ik dat oblivion toch beter zal zijn. Gewoon met een stoere warrior en heavy weapons op de vijand inhakken, of vuurballen op monsters smijten, zalig toch :*

    greetz darkflame
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Typisch aan de Elder Scrolls serie is dat er niets is afgebakent, dus alles is open zonder tussenladingen

    (tenminste, als je dat bedoelde)
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2005
  10. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dit de screens waren dat Bethesda beloofde, dan ben ik een beetje teleurgesteld. Leuke vondst.

    Die 'harrada' 'plant' in de 2de artwork, bovenste rij, kun je trouwens zien in deze screen. (op de achtergrond)

    Van de stad Leyawiin was er nog geen screen vrijgegeven, maar het zal er zeker goed uitzien die stadsmuren in de rivier. Doet me denken aan Ebonheart, maar daar stond het gehele kasteel + stad in het water.

    Op het elven longsword en bow kun je het symbool van het oude elvenras Chimer zien: de kop en de vleugels van een arend. Check ook die weerhaken op de pijlen. Good stuff.

    Artwork van dummies of practice dolls wijzen erop dat er nu in de game zitten en ze werkelijk reageren als je erop slaat. Op PC hadden mods dit probleempje verholpen..

    OMG, die dreugh in Artwork nr7...in Morrowind kwam je enkel onder water dreughs tegen (die toen enkel konden zwemmen)...nu kunnen ze blijkbaar ook op het land. Vette shit.

    Jammer dat die Spriggans (wezens uit Solstheim, Bloodmoon expansion) terug van de partij zijn...ze maken irritante geluiden en hebben 3 levens..

    De scamps en clanfears zien er op deze artwork veel agressiever en gedetailleerder uit dan die uit Morrowind..Daar waren de scamps lieve beestjes tegenover deze gasten

    Deadric Armor ziet er deze keer veel gedetailleerder uit, maar niet per se mooier...wel stoerder.
    Dark Brotherhood pak is ook wat gedetailleerder.

    Voor de mensen die denken dat er maar zo weinig vijanden/armor zit in de game, hebben het helemaal verkeerd, want dit is misschien een half procent van de game content...Wat me opvalt is dat Bethesda onderscheidt maakt tussen armor voor vrouwen en mannen..wat bij Morrowind geen verschil uitmaakte.


    Check ook dit nieuw audio-interview (podcast)
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2005
  12. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de artwork best wel mooi hoor en ze zullen waarschijnlijk met nog wel meer komen voor de release. Btw, is het nou wel of niet zeker dat mark en recall eruit zijn gehaald. Lijkt me wel balen, scheelde echt veel tijd tijdens questen (vooral die saaie questen waar je items moest vinden).
     
  13. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    nu heb je ook een soort recall of mark. teleportation.
     
  14. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ipv de subtiele spells Mark en Recall heb je nu een teleportatiesysteem waarbij je naar elke plaats waar je geweest bent, kunt teleporteren.
     
  15. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm,dus je kunt niet meer tpen naar plekken die je zelf bepaalt? Op zich wel leuk, dat maakt de quests wat moeilijker. Misschien is het wel goed zo, maar eigenlijk snap ik niet waarom ze weg zijn. Ik vond ze erg goed gebalanceerd. Je kon maar naar 1 plaats tpen, dus je kon er niet zo heel veel misbruik van maken.
     
  16. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt nu ipv mark en recall teleporten naar locaties waar je al bent geweest, dus worden de quests volgens mij juist makkelijker ipv moeilijker. Alleen makkelijker in de zin van 'het kost minder tijd' , de quest zelf zullen wel ongeveer van het zelfde niveau zijn als in de voorgaande delen
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Het teleportatie systeem is gelukkig geen verplichting, maar toch worden de hardcore fans benadeelt omdat ze niet meer gebruik kunnen maken van het simpele 'mark' en 'recall' systeem. Bethesda had beter beide systemen in de game gelaten.
     
  18. Valorite

    Valorite Information = Power

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga nu zowieso zo weinig mogelijk gebruik maken van die fast travel manier. Nu wordt het nog mooier om van de 'natuur' te genieten + je kan nog een paard krijgen :)
     
  19. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik heb ook enorme zin om nou ddoor de bossen te rijden met mun coole paard. Alle vijanden ontwijken en gwoon genieten van de natuur.
     
  20. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jullie echte liefhebbers zijn moeten jullie eens op een echt paard gaan rijden, natuurlijk in de natuur, en vergeet jullie plastic zwaard niet! Heb je ook nog best goede graphics... :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina