1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze heb ik gevonden op het ES forum..zo'n gast gaf links naar een Russische oblivion site. Tot nu toe heeft enkel IGN een 2de hands-on report gepubliceerd. ?

    Dit is de link naar de thread: http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=174763
    (PC screens met low settings)

    1 ding is zeker. Ze zijn heel slecht gecompreseerd. Check bij de laatste screen even die gast zijn handen...

    "someone needs to revise his jpeg compression course! whoever is the @#$ who did that he must have set the compression too high, which is dumb. jpeg acheive 90% compression without losses. no pixel should appear."

    Zeg nou niet direct dat het aan het spel zelf ligt..

    Nog screens van dezelfde site. Zou wel leuk zijn als deze allemaal op de front stonden.
    Als iemand nou de originele zou hebben en ze mooi zou compresseren dan zagen er tenminste goed uit.


    Na een waarschuwing van Bethesda heeft de site uiteindelijk alle geleakte screens verwijderd. Jammer dus voor degenen die ze nog niet hadden gezien..Ik heb ze jammergenoeg niet op mijn PC staan.


    "The build used to take those screenshots is clearly a long way from final and also had various settings turned down. Texture detail in the official screenshots is much higher."
    BTW, de Argonian vind ik er echt niet goed uitzien...

    "A few words about the preview and the screens. We played the PC version that was one or one-and-half months old (at least that we were told).

    Our goal was not to take beautiful screens but just to play the game and feel the gameplay flow. And, by the way, those who say that the shots are retouched, do not have a slightest idea about Photoshop, graphics engines and game development in whole. These are genuine screenshots taken directly from that beta build. Sure, the graphics are not 100%, as well as AI, code and other aspects ? just in every other beta version of any high-caliber game.

    The real question you should be asking, "Did it prevent them from enjoying Oblivion?". The answer is ? no. Moreover, it is clear that Oblivion really is a *must have* game. It looks and feels MUCH better than on any screenshots. We almost forgot that we came to write an article, not just sit and play all day long. The story is very engaging!

    Nomad, Santera
    AG.ru"
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    /delete deze maar
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    WoW, echt vette informatie allemaal _O_ .
    Jammer idd, van die PICS, hierboven in je post. Maar ach, zolang dat niet in de Volledige versie zit, (wat dus niet is) is het oké :).

    Ook dat programma is schitterend. Ben ook gelijk aan de slag gegaan. Wel lachen wat je allemaal kunt, alleen jammer van het haar.

    De release is dus waarschijnlijk 3 weken na 2 december?
    Dat is dus net voor kerst eigenlijk. Ach, maakt dan ook niet meer zoveel uit.

    Ga nu het 3e filmpje downen van 2 posts van CHIL terug, eens ff kijken!

    Edit:/ hoe upload ik een plaatje van de Comp ook alweer :eek:
     
  4. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    www.imageshack.us

    bladeren, toevoegen pic en dan wanneer je de links krijgt de directe link kopiëren naar hier.

    EDIT: Check ook zeker deze interessante preview. (letterlijke vertaling van russisch naar engels)
    Let wel, het is een letterlijke vertaling, dus het is wel wat wazig.

    http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=174888
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  5. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Die personen hebben het spel lang mogen spelen ofniet?! Als ik dat zo uit het interview opmaak.
    Ook wel interesant: Je krijgt eerst een training van 20-30 minuten of staat dat er niet?

    Want idd, soms staan er volgens mij nog Russische worden tussen :p.

    Dat filmpje 3 van paar posts terug, is ECHT tof. Kort, maar tof. Echt in een donkere grot, moet die persoon (die er overigens cool uitziet) een Fakkel pakken om de grot te verlichten:D! Dat is nu cool!!

    Persoon die verbaasd reageert, wanneer hij wordt uitgemaakt voor Lelijkerd:
    [​IMG]
    Tof programma!

    Ik had het plaatje helemaal verkleind, niet nodig dus, zo te zien, aangezien er nu VEEL wit is :p
    @ Chil
    Hoe heb jij je gemaakte personen zo groot en mooi uit het programma gekregen? Ik heb maar Print Screen gebruikt in Paint. Maar is niet zo mooi als bij jou.
    Maar je kan de persoon ook niet saven ofzo, dus hoe heb je dat voormekaar gekregen? :)
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  6. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Uit die russische preview:

    "path to the long-awaited freedom is linear. Here begins "training" cave. Brief course lasts 20-30 minutes."

    "each NPC has its own style of conducting battle, which influences, for example, reaction rate."

    "In Oblivion not every fight ends with loss of life. You can beg for mercy, when you feel you have no chance of winning that perticular battle. Will he accept apologies? It depends on how hostile your opponent is. The rival also has a choice - to run away, to be returned to the favor of conqueror or to be beaten to the end."

    "Developers assert that the game of light and shadow will become help for the thief."

    "There are more than 120 plant variations."

    "Its majesty is turned to us, simultaneously giving to select birthsign."

    "A quantity of combat, magic and thievish talents is reduced to 21 - 7 main things and 14 secondary."

    "Steps of development of skills - five: novice (Novice), student (Apprentice), specialist (Journeyman), expert (Expert) and master (Master)."



    @Mystery X: Print screen, al het overbodige wegknippen, je pic selecteren, knippen en plakken op een nieuw paint-scherm en dan opslaan.


    "We published the first part of our preview. The second part will be available tonight (Moscow time). The first part concerns the "training" dungeon and game mechanics, the second one will be about our experiences in Tamriel itself.

    And a few words more about gfx. We were playing in 1024x768x32 with all available options turned to the max. Now, when I say "available", I mean there were only three sliders. We didn't look in config files for in-depth tuning - we didn't have that much time to spend with the game.

    BTW, a few options contained references to console controls.
    Also, there were no 3D sound controls whatsoever, only various volume settings.
    We won't be surprised if the final PC version ships with much deeper graphics and audio controls available either in-game or via an external config utility."
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dat klinkt wel HEEL gaaf, gewoon voor genade smeken:cool: . Best een vernedering, maar als het niet anders kan....
    En dan ligt het ook nog eens aan de tegenstander of hij het accepteert of alsnog je kop eraf rost :p .

    Doe ik dus, maar in jou posts, zijn ze mooi groot. Bij mij is het een klein koppie met VEEL wit erom heen.
    Hoe heb je dat voormekaar gekregen met paint? :)
     
  8. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei, in paint, gewoon een kadertje rond zo'n hoofd vormen, knippen en plakken op een nieuw paint scherm en dan opslaan. (geen wit meer rond de foto)
     
  9. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dan heb je nog steeds een klein koppie hoor.. als je dan het hoofd probeert te vergroten word hij minder van kwaliteit.. maaruh leuke pics had je gepost C H i L
     
  10. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    die hoofdenprogramma :p is grappig, ben nu ook aan het downen.
    maar de volledige versie kost $495,- :p, best wel duur :p

    EDIT// ik heb ook ff een hoofd gemaakt, en man die je aankijkt en denk van, GATVER!:p:+

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    What the FUCK?! :p
    Die bril heb je met paint gemaakt lijkt mij, maar dat haar ook?!?!
    Is wel tof gemaakt. Maar met DIT programma hebben ze dus de hoofden in Oblivion gemaakt?
    Alleen dan met de versie van 500 euro natuurlijk. Echt gekkenwerk.....
    In die versie kan je dus ook OCR en Katten koppen maken.
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet wat het probleem is want het is in feite gewoon de foto met dezelfde grootte als in het programma dat je wilt bereiken...m.a.w uitknippen die foto en het blijft gewoon de grootte van in FaceGen:confused:

    @Mystery X, je kan de vormen en de textures volledig aanpassen, ze hebben alle rassen met dat programma gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  13. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    nope, die bril en die haar heb ik gewoon emt die faceGen erin gezet, ik drukte op een paar knopjes en zag ''brillen, haar'' ect. staan:p:)
     
  14. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik had het dus over als je dat als je bij dat plaatje wat hij geupload had dat hoofd eruit knipt is die nog klein.. als je dan met paint m groter maakt word de kwaliteit minder... maar idd als ej gewoon met print screen direkt bij dat programma dat hoofd pakt is hij net zo groot als daar..
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  16. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Is zeker goed nieuws.. lekker ronddolen..
    dat forum is echt goed, zeer nuttig.. veel nieuwe dingen worden daar gepost en komen zo weer hier terecht. kan niet wachten op deze game
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen jammer dat in het Oblivion gedeelte zoveel nieuwelingen komen die telkens dezelfde dingen vragen. Misschien ook omdat er zoveel wordt gepost (al de ES freaks zitten daar) dat bepaalde threads niet worden opgemerkt en telkens opnieuw worden gemaakt. Daarnet werd een topic gesloten en 3 minuten later opent een noob een thread met precies dezelfde vraag.
    Als je wilt discussieren over Lore (achtergrond + verhaal) moet je maar even in het Morrowind Lore subforum een kijkje nemen. Als je je echt verveelt, kun je altijd naar The Imperial Library gaan.
     
  18. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Quotes van ES Forums:

    "We know that in third person when you cast a spell you see runes and stuff above your head."

    "I don't know if alchemy counts, but we can't drink an unlimited amount of potions anymore. It's based upon our skill level now (how many we can have effecting us at one time)."

    "We know all of the schools of magic from Morrowind are in. EDIT: And we know that telekenesis will be much more like real telekenesis (assuming there is such a thing)."

    "In the illegal video the NPC casts fireball on her dog. I hope this doesn't mean that magic is very common and just anybody can do it now. Its nice that the AI lets them but it seems like the NPCs actions may be a little too dramatic thus looking unrealistic, unless that was just mean for demo purposes and they really don't cast fireball on their dog for waking them up."

    "They didn't script that example, but they did change the fight vs flee, disposition, and propensity toward violence setting to extreme levels to ensure it would always happen that way. The AI won't normally be so extreme."

    "I believe it was stated that you can re-animate a dead NPC and gain him/her as a follower."

    "Imagine some of the spells that were in Morrowind like telekinesis and paralysis, huge area effect fireball explosions – imagine what we could do with realistic physics. Well, after we ship Oblivion, you won’t have to imagine anymore."

    "Anyone can use magicka in Tamriel, you don't need to be a skilled mage to cast some spells. The difference between a mage and a warrior or even a commoner is the level of specialization."

    "Im surprised no one mentioned that your mana bar refills over time.
    You no longer have to chug tons of potions and rest every 5 minutes to refill it"

    "I guess I can mention magicka regeneration now, anyway. The rate of return is based on your willpower, though "stunted magicka" still exists and will prevent auto-regeneration.
    Drain Willpower is suddenly a very powerful spell."
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  19. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    klinkt goed.. vooral dat dat stukje met die vrouw een beetje vooraf geplant was.. niet dat iedereen elkaar gaat begooien met vuurballen omdat ze niet kunnen slapen ofzo:p mja dat iedereen magic kent lijkt me wel weer een nadeel.. nja niet per se een nadeel maar niet echt nuttig..
     
  20. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen gewone mensen, warriors/wizards is de specialization, m.a.w zelf al heeft iedereen magie, je pwnt ze nog altijd hard op dat gebied.
    Volgens mij, als je Radiant AI combineert met het feit dat iedereen magicka heeft, dan kunnen er nog veel willekeurige (en leuke) situaties ontstaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina