The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Lekker zeg, weer uitgesteld.
    Hmm, bespeur ik hier een Half Life 2 / Stalker verhaal? :eek:
     
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Of nog beter, Duke Nukem Never...hoelang is dat spel al in ontwikkeling..7-8 jaar?

    EDIT: PC Gamer artikel over Oblivion (samenvatting van de scans dat Stasko al eerder had gepost).
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Haha, idd ja, die is beter. :)
    Er is alleen een verschil, Oblivion komt ooit nog eens een keer uit, Duke Nukem niet.
     
  4. Nielsje_8

    Nielsje_8 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is iedereen toch bezig over die release datum? Bij dit soort grote projecten waar ik en de rest van de game wereld op zit te wachten is het toch bijna altijd zo dat het spel keer op keer uitgesteld wordt? Het zou me niks verbazen als Oblivion niet eens voor de zomer uit zou komen, en misschien dat het spel sowieso in europa pas later uitkomt, dat is ook al vaak genoeg voorgekomen.
    Anyway, wat ik nog wilde vragen. Normaal ben ik niet zo geïntresseerd in bergen screens, maar die screen waar die gast het over heeft in die link naar bethesda forums die CHIL heeft gepost zou ik wel graag willen zien. Dus misschien iemand die weet waar ik deze screen kan vinden?
    Owja, en nog een laatste ding, ten tijde van Morrowind was de helft van het Bethesda team bezig met de expasions en de helft met Oblivion. Ik neem aan dat bethesda nu nog haar handen vol heeft met de puntjes op de i te zetten in Oblivion, maar als dit spel eindelijk klaar is, zou het dan zo kunnen dat ook hier weer de helft met expansions aan de slag gaat, en de andee helft met TES5?
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    @Nielsje

    Scan 1

    [​IMG]

    Scan 2

    [​IMG]

    Scan 3

    [​IMG]

    Scan 4

    [​IMG]

    Deze 4 scans komen dus uit de PC gamer van januari.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zo, dat ziet er erg goed uit.
    Nu word het nog irritanter om nog een tijdje op deze titel te moeten wachten.
     
  7. Nielsje_8

    Nielsje_8 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Merci Beacoup CHIL!
    BTW, heb je misschien ook die double page screen (pagina 60 en 61 uit dat magazine) daar ging het me eigenlijk om, maar dit is ook al zeer welkom!
     
  8. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het waar is, kom maar op [​IMG]
     
  9. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is mooi nieuws. Al had ik Oblivion in Februarie verwacht. Er is blijkbaar nog steeds niks officieel want die mod ontkende het. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk met een officiele release komen.
     
  10. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat niet op de Bethesda website. Een tip: een duitse site met onofficiële scans nooit vertrouwen...niemand maar dan ook niemand heeft het gehad over Oblivion die gold is gegaan..Ze praten zo hard poep dat de developers zelf op de elderscrolls fora al die threads erover hebben gedelet.

    De enige nieuwe update op elderscrolls.com zijn 2 nieuwe, korte previews van Gamespy en Mygamer. Dat zijn korte verslagen van editors die op de Consumer Electronic Show een demo hebben gezien van Oblivion...ik ben er zeker van dat dit dezelfde demo is als de november demo van X05. Overigens is er ook nog een preview op Gamespot te lezen. Let wel dat in deze previews niets nieuws aan bod komt...
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  12. Cees

    Cees Active Member

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wanneer de trailers te downloaden zijn op de Marketplace van Xbox 360?

    Edit: Ik vind dat dit spel cker een heel vet Lord of the Rings sfeertje heeft. Wat vinden jullie?
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  13. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergelijk het alsjeblieft niet met LotR. Dit spel heeft een veel grotere historie/achtergrond.
    Voorsmaakje? The Imperial Library

    Welke van de diehard fans hebben hier trouwens live? Er bestaat zoiets als voice channels nu op de 360, dus als je beide Oblivion speelt kun je met elkaar chatten...alleen een beetje jammer dat op 1 channel maar 2 mensen met elkaar kunnen praten.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  14. Ereinion

    Ereinion Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Grotere achtergrond dan LotR? Kom op zeg, ga dan maar eens eerst de Silmarillion lezen ;)
    Maar iedereen heeft toch gewoon live nu? Je hebt altijd gratis live silver, en dan kan je met iedereen gewoon een private chat aanvragen toch?
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Geloof me, ik ben misschien geen LoTR fan, maar ik weet zeker dat Elder Scrolls meer diepgang heeft. Het is allemaal niet 'episch' omdat het niet werd verfilmd of er geen boek over werd geschreven...maar dit is voor sommige mensen dagelijkse kost geweest sinds Arena uitkwam in 1996. Ga even naar de link in mijn vorige post, lees alle lore die erop staat, kom terug binnen 3 maanden en je bent alweer alles vergeten, gewoonweg omdat je alles in verband moet brengen en je kan over alles nadenken. Het zijn niet alleen vaste gebeurtenissen zoals de oorlogen in LotR waar je niet over kan filosoferen, maar standpunten etc. Ga even naar de lore section op de officiële fora. Ik ben zelf geen loremaster omdat ik niet weet waar te beginnen, de games jaren spelen is 1 ding, maar weten wat erachter zit is iets anders.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  16. Ereinion

    Ereinion Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof best dat the Elder Scrolls erg veel diepgang heeft, maar ik heb hier in mijn kast de Silmarillion, Unifinished Tales, 12 delen History of Middle Earth en The Hobbit staan. Dat zal bij elkaar ongeveer 8000 pagina's zijn. Ik wil best geloven dat the Elder Scrolls een stuk verder gaat dan het gemiddelde computer spel, maar Tolkien heeft bijna 40 jaar onafgebroken over de wereld van de LotR geschreven, daar komt echt niks in de buurt qua diepgang.
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn dat allemaal simpele chronoligische gebeurtenissen of kun je erover discussiëren, als je me nu wijst naar een forum waar ze al jaren over die shit praten, ben ik overtuigd.
     
  18. Ereinion

    Ereinion Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn vooral verhalen die zich een paar duizend jaar voor LotR afspelen. Ik bezoek zelf eigenlijk niet zo veel tolkien sites, maar op bijvoorbeeld http://www.theonering.net/index.stat wordt er al jarenlang over gesproken. Dat je er veel over kan duscussieren kan ik uit eigen ervaring bevestigen ;)
    edit: Inderdaad volkoren. Ontopic weer. Ik las laatst hier: http://games.fok.nl/news.php?newsid=8499 het gerucht dat het spel gold gegaan zou zijn, weet iemand anders daar meer over?
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  19. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Het heeft allebei hele erge diepgang, let's continue further met dit fantastische spel. :9
     
  20. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    had dit al gepost hierboven:

    Staat niet op de Bethesda website. Een tip: een duitse site met onofficiële scans nooit vertrouwen (daar heeft fok.nl het nieuws vandaan)...niemand maar dan ook niemand heeft het gehad over Oblivion die gold is gegaan..Ze praten zo hard poep dat de developers zelf op de elderscrolls fora al die threads erover hebben gedelet.

    De enige nieuwe update op elderscrolls.com zijn 2 nieuwe, korte previews van Gamespy en Mygamer. Dat zijn korte verslagen van editors die op de Consumer Electronic Show een demo hebben gezien van Oblivion...ik ben er zeker van dat dit dezelfde demo is als de november demo van X05. Overigens is er ook nog een preview op Gamespot te lezen. Let wel dat in deze previews niets nieuws aan bod komt...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina