1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Klik.
    De game is ook door Bethesda ontwikkelt en het is ook een open ended game, maar minder episch en minder vrijheid.
     
  2. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    En meer bugs.

    Hoewel ik hem nog steeds met plezier heb gespeeld. Alleen vond ik hem stukken minder als Morrowind.
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Maar wel door een ander team :cool: !
     
  4. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Had ik al naar gezocht, maar op bethsoft stond het niet..ik heb ergens gelezen dat het team 3x groter is geworden sinds de release van Morrowind, dus ik veronderstelde dat er maar 1 team was.

    EDIT: Sommigen van jullie zijn misschien nog niet overtuigd, maar de release date is nog altijd 'Early 2006'.
    Aan IGN vertellen ze niks.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Even wat vraagjes:

    1. Kan je nu paardrijden wanneer je maar wilt?
    2. Hoe zit het customisen met kleding enzo? Heb je speciale kleding voor archers/rangers en thiefs?
    3.Al kom je een gast tegen en die vecht tegen je en vlugt weg, Is het dan mogelijk dat hij later je opzoekt met een nieuw wapen of een bende krijgers?
     
  6. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Ja maar niet waar je wilt.
    2. We'll see
    3. Het AI systeem is echt zo iets nieuws maar of hij tot dat in staat is? Ik denk het niet, komt het volgende deel misschien.:)
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Je kunt altijd paardrijden, maar steden zijn volledig afgesloten met een laadscherm. Je paard wordt in de stal geplaatst als je de stad binnengaat.

    2. Ik weet niet het precieze aantal armor pieces en shirts, pants, schoenen enz. maar bij character creation kies je uit light, medium of heavy armor als major skill. Als archer neem je het best light armor, want je wilt behendig en snel zijn als een vijand te dichtbij komt. Light armor hangt immers af van de vaardigheid 'agility'. Als je Morrowind nooit hebt gespeeld, bereid je dan maar voor op 9000+ items.

    3. Als een NPC geen wapen heeft, gaat hij wegrennen en een wapen zoeken/kopen om vervolgens terug te komen en verder te vechten. Dit is niet de enige mogelijkheid natuurlijk. Radiant AI is erg dynamisch en hangt af van talloze parameters. Disposition, strenght, charisma enz. van het NPC tegenover het character bepaalt de uitkomst van een gevecht. Sommigen, vooral de vrouwen in de stad zullen volgens mij snel yielden.
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    C H I L bedankt voor je reactie! :)

    Goed om te horen dit, Leuk dat je overal kan paardrijden behalve dan niet in de stad maar dat maakt niet uit. Morrowind heb ik ooit wel eens gespeeld maar ik snapte er niet al te veel van teminste. Ik kwam van alles tegen en deed quests maar ik kon nooit winnen met vechten. Dan vond ik weer hier een grot en ging ik daar in en werd ik gekillt etc. Ook kon ik niet tegen die laadtijden. Dat vond ik echt een extreem minpunt. Ook een keer toen kwam ik een blinde man tegen volledig naakt teminste aan armor etc. Hij was beroofd en zijn ogen kwijt dus moest ik hem helpen. Wel cool offcourse.
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    De skillsystemen verschillen niet zo veel. Alleen sla je nu met je wapen altijd raak, maar de vijand incasseert nog altijd een bepaald aantal damage volgens je skilllevel...dus als je in Oblivion zonder te trainen zomaar overal rondloopt zonder regelmatig te saven, gaat de game even frustrerend zijn voor jou als Morrowind was...Nu heb je wel fasttravel en een kompas wat je ongetwijfeld zal helpen. De AI en items worden nu meer dan ooit aangepast aan je level, maar de gameplay zal even overweldigend zijn als in Morrowind, en het zal even lang of misschien langer duren om een degelijk character te maken.
     
  10. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem 2 keer uitgespeeld;) en het is een rpg .. maar wel met een gesloten einde ( en by the way ik had geen last van een een bug in die game ) _0/
     
  11. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu een gericht gehoord ..waarom ze hat langer hebben uitsgesteld ..en niet alleen omdat ze de bugs eruitwilden halen maar ook omdat ze er toch iets van xbox live erin wilden stoppen ..( IK WEET NIET OF DAT WAAR IS MAAAR IK HAD HET GEHOORD )...8)
     
  12. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vrees dat het niet waar is:mad:

    maar blijf hopen:D
     
  13. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    je precies ..ik hoop het ook maarja8) .....het zal wel ... weer z'n lulverhaal :mad: zijn
     
  14. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    alleen de gedachte aan oblivion met xboxlive al:D mja
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Will Oblivion include multiplayer?
    No, Oblivion is a single-player game only. Rather than split our focus between two different types of gameplay, we'd rather focus on one and make it the best single-player experience possible.

    - Oblivion faq

    Er zal content te downloaden zijn op de releasedatum, nl. '2 sets horsearmor' en 'vaste feestdagen' (in verschillende dorpen zal bv. halloween gevierd worden). De community mods van Morrowind waren een reden waarom de game zolang werd gespeeld op de PC, jammergenoeg zullen die mods niet downloadbaar zijn via xbox live, of tenminste daar heeft Bethesda nog niet over gesproken. Wel heeft Bethesda belooft iedere maand nieuwe content beschikbaar te maken. Dat betwijfel ik, want na de release van Morrowind heeft Bethesda zich puur gefocused op de ontwikkeling van Oblivion, en nu zal ElderScrolls deel 5 wel belangrijker zijn dan content.
    Er zit geen multiplayer in, maar chatten en live aware natuurlijk wel, want dat maakt deel uit van de service, niet van de games.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  16. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet zeker dat er content zat te downloaden is! het zit nu veel beter in elkaar en de game gaat naar mijn verwachting veel beter verkopen dan morrowind
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt 'nog meer' verkopen. De xbox versie van Morrowind is meer verkocht geweest dan de PC versie. Hij staat misschien zelfs in de top 10 best verkochte xbox games. Een GOTY edition uitbrengen zegt al veel en daarna werd Morrowind nog eens een classic ook. Veel of weinig content heeft niets te maken met verkoopcijfers hoor...en de mods dat Bethesda heeft ontwikkelt voor Morrowind stelden nooit veel voor, gelukkig had de PC versie een megeleverde construction kit. Bethesda wil immers dat de community nieuwe dingen creëert en dat ze zelf weinig tijd moet verspillen aan extra content te ontwikkelen. Expansion packs mag je zeker verwachten op zowel PC als 360, maar veel gratis content zie ik niet direct op de marketplace staan.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik weet niet of dit al gepost is maar ik heb hier een plaatje van een Oblivion faceplate :9 !

    [​IMG]
     
  19. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik vind hem niet echt mooi!
     
  20. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat Oblivion op, maar de kleuren en de foto heeft weinig of zelfs niks te maken met de game...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina