FAN Interview nummer 3 !!
Veel nieuwe info, het langste interview tot nu toe.
De info over de CS voor PC laat ik voor wat het is.
- Met de 'grab' button kunnen we niet alleen voorwerpen maar ook lijken verplaatsen.
- Stealth is goed uitgewerkt. Geluid speelt een grotere rol. (geluid van voetstappen, armor, wapens)
- Creatures vallen elkaar aan als er een groot disposition verschil is. (beren vs herten)
- Dieren op het land kunnen ook zwemmen.
- "Continuing characters" is een herosysteem a la Fable. Personen die je regelmatig tegen zal komen in je quest.
- Telekinesis werkt met Havok physics.
- Reanimate spell (voor necromancers)=> reanimeer NPC's die zojuist zijn doodgegaan om hen in je macht te krijgen.
- Persuasion is nu een minigame met 4 kwadranten (Admire, Boast, Joke, Coerce)
Let wel: Het systeem is anders en beter dan de minigame gezien in de E3 videos.
- Lore wordt nu meer in dialogen toegelicht. Van de 400 boeken zijn er maar 50 nieuwe bijgekomen.
- Er zijn geen seizoenen. Het klimaat zal dus niet veranderen, wel zal er regen, bewolking etc. zijn zoals in Morrowind.
- Bomen en gras zal niet weerspiegeld worden in het water, maar grotere objecten zoals steden en bergen wel.
- Vampirism: je ziet nu daadwerkelijk je character bloed uit het slachtoffer zuigen (geen absorb spell meer). Vampirism is te genezen.
- Items kunnen gegooid worden maar veroorzaken geen schade.
- Er zal hard gewerkt worden aan nieuwe content, maar tegen betaling. (enkel degene met PC versie moeten betalen denk ik). Dit is onafhankelijk van expansion packs, dus vrees niet.
- Mages guild perk: enchanting
Thieves guild perk: vast maandelijks 'bedrag' dat je ontvangt voor je diensten + inruilmogelijkheid van je gestolen goederen.
- NPC's zullen niet alleen dagtaken hebben maar sommigen kunnen ook van stad tot stad wandelen en guards patrouileren de wegen.
- Laadtijden zullen sneller zijn als je een HDD hebt.
- In dialogen zul je meer keuzes kunnen maken, en waar je in Morrowind soms een kwartier kon lezen, zullen de gesproken dialogen in Oblivion korter zijn.
Zo, dat zijn de grote lijnen van het interview.
Laatst bewerkt: 25 jan 2006