The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    ja opzich wel maar waar hebben die gewone 'burgertjes' dat voor nodig vraag ik me af? mssn heb jij daar een goed antwoord op;)
     
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Om hun huisdieren en echtgenote/echtgenoot te plagen.:p
    Paralyze en telekynesis zou leuk kunnen worden.
    En als ze dan iets te hard voor mekaar zijn en toevallig elkaar vermoorden (overdreven natuurlijk) kunnen ze elkaar nog altijd regeneraten.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  3. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Haha misschien wel maar waarschijnlijk moet je daar wel een iets hoger niveau voor hebben gok ik.. maar het klinkt allemaal wel grappig. Je kan echt heel veel verwachten door de radiant IA denk ik..
     
  4. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  5. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    eerst leek de spellen van Elder Scrolls me niks aan, maar na al die facts, screens en trailer gezien hebben moet ik m hebben, deze ga ik wel gelijk bij mn 360 halen samen met saint's row, maar ik haal de 360 toch pas na n paar maanden
     
  6. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Had ik een paar pagina's terug al gepost. Maar het is inderdaad zeker een interessante thread.

    Ivm de screens op p.3

    Na een waarschuwing van Bethesda heeft de Russische site uiteindelijk alle geleakte screens verwijderd. Jammer dus voor degenen die ze nog niet hadden gezien..Ik heb ze jammergenoeg niet op mijn PC staan.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  8. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb dat niet helemaal gevolgd. Wat voor screens stonden er op die Russische site?
    Als het screens van Oblivion zelf waren (De plaats dus), ben ik eigenlijk blij dat ik ze niet heb gezien.:eek:
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb zelf nooit Morrowind gespeeld, dus weet eigenlijk niet zoveel van Elder Scrolls. (Voor de Xbox)

    Heb je in Oblivion naast bogen ook Kruisbogen? Ik vind Kruisbogen eigenlijk wel vetter, en past goed bij Stealth.

    Dan kom ik meteen bij vraag 2: Als je voor de Thief gaat, heb je dan ook echt Stealth mogelijkheden?
     
  10. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had zoiets gelezen dat ze geen kruisbogen gebruiken in Oblivion.

    Als Thief heb je inderdaad allerlei stealth mogelijkheden zoals pickpocket, sneak, light armor skill, dagger. Gewoon alles waar je bij een dief aan denkt.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vet! Dat vindt ik nou echt geweldig. Lekker sneaken en mensjes in hun rug steken...

    Maar als je dan bijvoorbeeld Master wordt (die was er toch ook) dan heb je dus de Heavy Armor, Sword etc.?
     
  12. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt zelf ook een custom class maken he. Dus je kunt zelf je skills e.d kiezen. Dus wat je zelf wilt, maar Master? ik weet niet of die bestaat. In Morrowind niet iig. Maar misschien dat je warrior bedoeld en dan heb je dus Heavy armor en medium armor skill en longblade skill, maar ik dacht dat het nu allemaal één skill is gworden, sword skill.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686

    Ja, ik bedoelde dan waarschijnlijk Warrior.
     
  14. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Er zijn zoveel verschillende klasses in Morrowind. Dus ik neem aan dat die klasses er ook in Oblivion zijn.
    De mogelijkheden:

    Warrior, Barbarian, Crusader, Knight, Scout, Archer, Rogue, Mage, Sorcerer, Healer, Battlemage, Witchhunter, Spellsword, Nightblade, Thief, Agent, Assasin, Acrobat, Monk, Pilgrim en Bard

    Iedere klasse valt dan onder Combat, Magic of Stealth.

    Komt als laatste nog bij dat je niet gebonden bent aan de eigenschappen die in je klasse belangrijk zijn. Dus je kunt best als Thief een heavy-armor-skill en een longblade-skill ontwikkelenen en vervolgens als een vechter door het leven gaan.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2005
  15. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    vette shit :D heb ook nooit morrowind gespeeld maar deze ga ik cker halen :)
    ik hoor ook bijna alleen maar goede dingen over deze RPG dus ik verwacht er ook wel veel van :)
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Skillsysteem bij Morrowind

    --------------------------------------------------------------------------

    Het character creation systeem is te vergelijken met het systeem van Tiger Woods. Alles van het gezicht kun je op basis van layers aanpassen. Bv. voor de neus kun je 8-10 texture layers volledig aanpassen. Erg uitgebreid.

    Het skillsysteem in Morrowind was heel underrated. Mensen vonden het spel heel log spelen in het begin. Hoe komt dit? Omdat, hoe meer je een skill gebruikt hoe sneller je gaat evolueren op dat gebied. Ik neem er nu even mijn handleiding erbij. Hieronder zie je de races, attributes, derived attributes, combat, magic en stealth skills.

    Races:

    - Argonian (Lizard ras)
    - Breton
    - Dark Elf
    - High Elf
    - Imperial
    - Khajiit
    - Nord
    - Orc
    - Redguard
    - Wood Elf

    Attributes:

    - Strength
    - Intelligence
    - Willpower
    - Agility
    - Speed
    - Endurance
    - Personality
    - Luck

    Derived Attributes:

    - Health
    - Magicka
    - Fatigue
    - Encumbrance (bepaald hoeveel kg je kan dragen)

    SKILLS (dit hangt af van je bijpassende attributes, bv. Health hangt af van Strength)

    Combat: Block, Armourer, Medium Armor, Heavy Armor, Blunt Weapon, Long Blade, Axe, Spear, Athletics.

    Magic: - Destruction (spells om schade toe te brengen)
    - Alteration (de wereld rondom ons aanpassen, zoals onder water kunnen ademen)
    - Illusion
    - Conjuration (oproepen van spirits)
    - Mysticism
    - Restoration
    - Enchant (spells op wapens, kledij en armour steken)
    - Alchemy (zelf potions maken)
    - Unarmoured (bepaald hoeveel health er afgaat wanneer je geraakt wordt en geen armour draagt)

    Stealth: - Security (lockpicks)
    - Sneak
    - Acrobatics
    - Light Armour
    - Short Blade
    - Marksman (boogschieten)
    - Mercantile (onderhandelen)
    - Speechcraft (hoe sociaal en hoe goed je om kan gaan met anderen)
    - Hand to hand (vechten met de vuistjes)

    Bij character creation moet je 10 skills uit al de vorige kiezen (attributes is bij elk character bepaalt door birthsign).
    5 major skills, 5 minor skills. Als je een actie doet die te maken heeft met die 10 skills, dan verhoogt je skilllevel. Om je character te levelen moet je 10 skills levelen. Dat wil zeggen, dat je bij character creation in feite bepaald in welke skills je volgende uren zal moeten levelen om je character zijn level te verhogen. Alle andere skills (die je dus niet hebt gekozen) komen in misc. skills terecht. Als je zo'n skill verbetert verhoog je niet je algemeen level.

    Wat ook nog je character bepaald zijn de birthsigns. Maar hier ga ik niet dieper op in, want ze hebben niet zoveel invloed. Ze bepalen enkel je zwakheden en eventueel immuniteiten.


    Wat ze nou in Oblivion willen verbeteren, is meer dan 3 skills vasthangen aan 1 attribute. Bv. short en long blade zijn nu gewoon 'blade'

    Hopelijk hebben de nieuwelingen het systeem een beetje door.
     
  17. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu in turkije dus ik akn niet zo veel reageren:'-( maar als ik terug ben zal ik weer alles volgen en ik hoop weer nieuws over oblivion O-) .. (dus chil)
    ;)


    mzzllsss
     
  18. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Nuttige post man_O_

    ot: dat skill systeem is relaxed.. je hoeft eigenlijk weinig keuzes te maken.. je word vanzelf beter in wat je gebruikt.. erg handig..
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij character creation moet je wel 7 major skills kiezen. Dit zijn de enige skills waarmee je kan levelen. Bovendien gaan ze veel sneller evolueren dan minor en misc. skills. Choose wisely zou ik zeggen.
     
  20. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Oke daar kan je dus bijvoorbeeld master in worden.. in andere kan je dus wel beter worden maar geen ander level krijgen..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina