1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook met een speer vechten? En heeft iemand een plaatje van een Orc
     
  2. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
  4. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    In Morrowind kon dat wel, maar Bethesda wou zich bij de ontwikkeling van Oblivion meer concentreren op de andere soorten wapens en die heel goed uitwerken.
    Speren zitten dus niet in Oblivion.

    Screens van Orcs uit Morrowind
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  5. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    tnx voor alle info. jammer man ik wil wel met een speer vechten, ik snap ook niet waarom ze hem er uit halen (hoe meer wapens hoe meer vreugde toch?)
     
  6. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt vet dit spel, ga hem zeker halen. Kan eigenlijk al niet anders meer heb namelijk special edition besteld. Zijn er meer mensen die dat gedaan hebben?
     
  7. drazic2005nl

    drazic2005nl Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb ook de SE besteld. Grappig, ik ben niet echt een RPG fan maar Oblivion lijkt me echt super (hoop ik).
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Argonians zijn toch eigenlijk het laagste in de maatschappij in Oblivion? Ze worden toch het slechts behandeld en vaak als slaven verhandeld?
    Als dat zo is, dan is het toch veel moeilijker om met een Argonian te beginnen en is het toch veel makkelijker om met bijvoorbeeld een Nort te beginnen.

    En als dat verhaaltje over Argonians klopt, word je als Argonian dan eerder aangevallen door bijvoorbeeld mensen?

    Topic dl. 3 van dit geweldige spel komt al in zicht, en ik heb de uiteindelijke versie van de startpost al in Word staan. Getest en al!
    Dus ik ga gewoon verder met dit topic.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen in dialogen merk je het racisme. Khajiits en Argonians worden inderdaad vaak verhandeld als slaven, maar er is een organisatie die 'Twin Lamps' heet en de slaven bevrijdt/helpt. Radiant AI zal veel kunnen doen, maar het zal volgens mij nog niet zover gaan dat slavenhandelaars je Argonian/Khajiit aanvallen. Veiligheid en Justitie is veel meer aanwezig in Cyrodiil omwille van de Imperial City, en ik vrees ervoor dat er veel minder slavernij zal te bespeuren zijn. Trouwens, we weten nog niet eens zeker hoeveel caverns, dens er zijn in de game.
    Maar in de dialogen merk je het zeker...vaak zijn de skills Speechcraft en Mercantile vrij laag bij Khajiits en Argonians waardoor je van het begin af aan al als uitschot wordt bestempeld. Vele spelers onderschatten speechcraft...dit overkoepelt namelijk alles wat met dialoog voeren te maken heeft en geeft je vaak meer keuzes in gesprekken. Vaak ligt je disposition hoger t.o.v. vijanden zodat je als je in de pan wordt gehakt, je met zekerheid kan 'yielden' (opgeven).
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    C H i L Kan je iets meer over de Wood Elfs vertellen? Wat kunnen hun nou precies enzo? Jij weet er namelijk zo veel over ;):)
     
  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag nooit zeggen 'wat kunnen zij nou precies', want ieder character kan zich specialiseren in wat hij wil, de ene zal het iets moeilijker hebben met een skill dan de andere. Het enige verschil tussen de races is het uitzicht en de algemene reputatie dat ze hebben. In een thieves guild zal je bijvoorbeeld iets makkelijker binnengeraken als Khajiit dan een Nord.
    Wood Elfs zijn snel en behendig, hun attributes Agility en Speed liggen standaard redelijk hoog, zodat je voor hun het best de skills 'Marksman' (boogschutter), 'Light Armor', 'Blade' (short blade) en 'Sneak' kiest. De plaats waar ze van afstammen heet Valenwood, en zoals de naam het zegt, heel de provencie is bedekt met bossen. Als je zelf je klasse niet wil samenstellen, kies dan het liefst voor 'Scout', 'Nightblade', 'Thief', 'Agent', 'Assassin'.
    Speechcraft en Mercantile is niet hun ding, dus in dialogen hebben ze geen voordeel, integendeel.

    EDIT: Korte geschiedenis van Valenwood
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  12. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ok bedankt, Dit wordt denk ik mijn 1e character waaraan ik ga beginnen! :)
     
  13. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik ook, maar kunnen die telekinese leren? (want die moet mijn character sowieso hebbe!!
     
  14. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Telekinesis is een spell dat vasthangt aan de skill 'Mysticism'. Wood Elfs hebben niet echt aanleg voor magie, dus het zal heel lang duren voordat je goed kan omspringen met Telekinesis. Ik ben niet zeker in hoeverre Oblivion de Dungeons en dragons Dice Roll gebruikt, maar bij Morrowind moest je, om een spell te verhogen, iemand ermee raken. Als je skill dus op 5-10 stond, moest je wel 100x proberen voordat iemand daadwerkelijk raakte. Hoe hoger je attribute en skill hoe hoger de kans dat je iemand raakte en hoe groter de damage/magnitude. Je zal veel te veel moeite hebben met je Wood Elf.

     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    @CHiL:

    Wat is nou het makkelijkste karakter om mee te beginnen? Wie hebben qua persoonlijkheid dus de meeste voordelen in het begin? Ik weet niet of op dit kan antwoorden, het spel is namelijk nog niet uit (nee, echt? :+ ) maar misschien komt het overeen met Morrowind.
    En met qua persoonlijkheid bedoel ik dus hoe de samenleving op ze zal reageren.
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Bretons, Imperials, High Elfs. Imperials hebben moeite met magic en High Elfs met combat, maar die drie zijn het meest gebalanceerd. Ikzelf heb altijd al met een Breton gespeeld, want behalve stealth kunnen ze alles vrij snel aanleren. Maar wat boeit het als je eens wat moeite hebt met het aanleren van een skill, neem gewoon het character dat het best bij je past en kies een standaard klasse uit. Ik raad je niet aan om direct een custom class te maken, want je weet zelf niet wat de skills inhouden en welke je graag gebruikt.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik wil juist beginnen met een redelijk gebalanceerd karakter zoals bijvoorbeeld de Breton, omdat ik dan het spel (denk ik) het best leer kennen. Daarna ga ik het spel opnieuw spelen en me echt focussen om een karakter te maken dat naar mijn idee niet beter/leuke kan!
     
  18. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    C H I L = DE OBLIVION MEESTER!! _O_

    thnx voor alle antwoorden :p
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    :+ Als wij nou ook Morrowind tot in de puntjes hadden uitgespluist wisten we waarschijnlijk net zoveel!

    ...waarschijnlijk...
     
  20. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    willem ik denk dat je in word ook al vast 20 help/cheat threads kan maken. want ik denk dat deze nog ingewikkelder word dan 3.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina