1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    :+

    Tja, wie weet. Misschien wel, misschien niet. We zullen zien.

    Maar ik verwacht ook wel dat er veel helpthreads zullen komen, want dit is een uitgebreid spel. Kijk maar naar het aantal helptrheads van Morrowind!
     
  2. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft het caracter wat je kiest ook invloed op de quests (dus als ik een Wood Elf kies is de verhaallijn dan heel anders als dat ik een Breton kies). Want dan wil ik al de caracters spelen natuurlijk *)
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat denk ik niet. Want in alle gevallen begin je in de gevangenis. Is in alle Elder Scrolls delen namelijk zo.
    Vanaf het moment dat je vrij komt kan je doen en laten wat je wilt.
    Dus als je 2 keer met een Breton zou spelen kan het alsnog helemaal anders lopen aangezien veel quests via Guilds gaan waar je je bij moet aansluiten. Doe je dit niet, dan krijg je die quests niet.
    Het ligt meer aan je speelstijl, dan aan je karakter.
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik vraag me af of dit spel groter dan bijv gta:confused:a zou zijn.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja. Het is (dacht ik) 14Mijl².
    Maar het is in ieder geval groter dan GTA SA.
     
  6. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het zeker,
    en daarbij komt dat er veeeel meer in te doen valt.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Bedankt voor de bevestiging ;)

    En er zal inderdaad meer te doen zijn.
    Denk aan:

    Herten jagen in het bos. }:]
    Praatje maken in de stad. :cool:
    Je zwaard reparen. ;)
    Training volgen in een Guild. *)
    Iemand beroven. :D
    Groot zwaard kopen.:p

    _O_
     
  8. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar dat is ook niet nodig, want als je alles wou doen (MQ, SQ, MQ, exploration) in Morrowind dan had je toch een 300+ uur nodig. Dat zal bij Oblivion niet veel verschillen.
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb je mijn PM ontvangen?
     
  10. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je misschien wat over de Dark Elfs kunnen vertellen? (Waar ze goed in zijn etc.) want die naam staat mij wel aan :9.
     
  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dark Elfs heten 'Dunmer' in hun thuisplaats, Morrowind. Zij werden in deel 3 verdreven door de Empire, en het doel van Dagoth Ur was om de Empire weg te jagen met de blight disease en de Dunmer dus te helpen. In Cyrodiil zal dit ongetwijfeld anders zijn, misschien zijn zij deze keer de verdrevenen, misschien speelt het totaal geen rol, wie weet. Anyway, hier kun je er wat meer over lezen.
    Dunmer zijn goed in zowel magic en combat en zijn uitstekende battlemages/spellswords (classes). Je kunt het beste de skill Long Blade nemen en niet Blunt Weapon en als magic Destruction. Zoals het staat in de handleiding van Morrowind "They combine powerful intellect with strong and agile physiques, producing superior warriors and sorcerers".

     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  12. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt!

    En ik neem aan dat je dat dan in het begin kiest, bijv. Dark Elf/Dunmer? En kies je dan nog daar weer een ventje tussen?
    En die skills, hou je dat het hele spel dan op ongeveer 2? (Long Blade en Destruction bijv.) of komen er nog heel wat bij?
     
  13. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    o jongens wat ga ik weer een hoop jatten in dit spel.


    kan je in dit spel trouwens nu ook je eigen huis kopen onzo want ik had dat bij morrowind niet maar nam gewoon een willekeurig huis maakte de eigenaar af en maakte er een onderkomen van voor al mijn wapens enz enz.
    zie het nut er opzich neit zo van in maar een eigen safe huis is opzich wel een leuk extra .
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  14. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn 21 skills (combat, magic en stealth skills) in totaal.
    Die heb je altijd bij elk character, maar in het begin moet je wel 7 major skills kiezen, dat zijn degene als ze een skill level up hebben, je een algemene level up geven. m.a.w het zijn de belangrijke skills. De minor skills van je character zijn de 14 andere die je dus als minder belangrijk moet beschouwen.

    Als je een ras kiest (in het begin van de game) dan kun je heel zijn/haar gezicht aanpassen, maar niet na character creation. Ik weet niet of er kappers in de game zitten, ik denk het niet, maar ik ben 100% zeker dat je je gezicht/lijf niet meer kunt veranderen achteraf. Als je eens wilt zien hoe gedetailleerd dit is, check dan de vorige pagina's, want ik heb daar ergens een link gepost naar die software demo.

    Overigens kies je in het begin nog 1 van de 13 birthsigns, dat weliswaar van weinig belang zijn. Het bepaalt een beetje je sterktes, zwaktes...bv. immuun voor poison.

    @Bulleta: In elke stad kun je 1 huis kopen en in elke stad is er een winkel waar je allerhande zaken kan kopen om dat huis mee in te richten.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  15. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    @Chill
    Ik d8 op het TES forum gelezen te hebben dat calm er nog wel inzit.
    Aangezien je niet de wezens aanwent voor je eign doeleinden, maar
    alleen zorgt dat ze niet meer aanvallen.

    Verder las ik op vorige pagina over de meest uitgebalanceerde char's.
    Volgens mij horen de Dunmer daar ook bij. Ze konden makkelijk magie leren,
    maar waren ook goed met de long sword enzo.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  16. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ja je kan je eigen huis kopen, met schilderijtjes en al :p

    maar welk ras is het beste om een kruising tussen een archer en een magician te worden?? (ik weet het, het is een best onlogische match :p )
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar hun Personality is niet al te best.

    Dark Elf, hij heeft een 'Marksman +5' en 'Destruction +10' skill bonus en heeft een redelijk hoge agility en willpower attribute. Je moet er wel rekening mee houden dat je dan met Light Armour aan wil vechten omdat dat vasthangt aan Agility en hij heeft een bonus van 'Light Armour +10'.
     
  18. Cees

    Cees Active Member

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    tot in hoever kan je egt je eigen character in elkaar zetten?
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees de laatste 5 pagina's.
     
  20. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me voorstellen dat Chil er gek van word als mensen steeds maar
    vragen naar dat wat hij al wel 40x heeft uitgelegd.

    Kleine opsomming van mij.

    - Kiezen uit de 10 verschillende rassen met elk hun eigen voordelen
    - man of vrouw
    - aanpassen gezicht en haar
    - verdeling van je "skill" punten op het begin over 21 skills
    door middel van major, minor skills, ras keuze en sterrenbeeld.
    - keuze van sterrenbeeld (13 stuks) welke je bepaalde voordelen geeft
    - Hoe meer je een skill gebruikt hoe beter je ermee word
    - Major skills trainen sneller dan minor skills

    Dit word ook nog allemaal bijgehouden over jou


    Days Passed
    Active Quests
    Quests completed

    Skills Increases
    Training Sessions
    Novice Skills
    Apprentice Skills
    Journeyman Skills
    Expert Skills
    Master Skills

    Bounty
    Fame
    Infamy

    Days Jailed
    Items Stolen
    Items Pickpocketed
    Trespasses
    Assaults
    Murders
    Horses Stolen
    Largest Bounty

    Creatures Killed
    People Killed

    Places found

    Locks Picked
    Lockpicks Broken

    Souls Trapped

    Oblivion Gates Shut

    Horses Owned
    Houses Owned
    Stores Invested In

    Books read
    Skills Books Read
    Artifacts Found

    Hours Slept
    Hours Waited

    Days as Vampire
    Neck Bitten

    Jokes Told
    Diseases contracted
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina