1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt huizen kopen hé in Oblivion. In iedere stad. Maar kun je ze ook verkopen?
     
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Characters die Heavy Armor als major skill hebben zullen meestal ook een major skill hebben zoals Long Blade die vasthangt aan de attribute Strenght. Encumbrance is gelijk aan 5x Strenght. Die characters sleuren misschien wel 100 kg armor mee, maar dit counteren ze doordat ze een hoge encumbrance hebben.

    Onbekend, maar waarschijnlijk zal dat niet mogelijk zijn omdat de AI niet geavanceerd genoeg is om te bepalen wie dat huis van jou zou moeten afkopen + ieder NPC heeft al een huis, 1 NPC zal moeilijk 2 huizen kunnen bezitten + als je het huis zou verkopen en daarna de koper zou vermoorden en dat opnieuw zou doen (zoals in Fable) dan zou je de economie helemaal ontwarren.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2006
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Verhuren kan volgens mij wel! Het zelfde geld voor winkels, kijk maar eens in die lijst waarin staat welke stats er allemaal wordt bijgehouden. Je zult zien dat er ook bij staat hoeveel investments je hebt :9 .

    Edit:
    Kan iemand hier op antwoorden? Anders stel ik ze wel op het TES forum...

    1 Als je iets uit een winkel steelt(bijvoorbeeld een zwaard), wordt het dan de volgende dag vervangen door een ander wapen?

    2 Komen er weer winkels met oneindig soulgems en ingredienten waar je potions kan maken?
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  4. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb net dat filmpje gekeken waar ze de radiant AI showen! echt geweldig, dat mens dat gewoon die hond paralyzed zodat hij niet meer gaat blaffen en daarna hem in de fik steekt en zegt dat je beter weg kan gaan omdat ze zich niet als zichzelf voelt! :eek: geweldig man! en ook als ze ff gaat leren boogschieten en dan blijkt het dat ze enorm zuigt dus neemt ze ff een potion waardor haar marksmanship omhoog gaat!
    ik word steeds enthousiaster over deze game!!
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb op wikipedia iets gevonden over de RAI, ik kijk wel of ik het weer kan vinden :D .

    Edit:
    Radiant A.I.
    Oblivion boasts a new artificial intelligence system, fully developed in house by Bethesda, codenamed 'Radiant AI'. It is a major source of excitement for many of the fans of the series as it aims to counter what was believed to be one of the major flaws of the previous installment (The Elder Scrolls III: Morrowind): the lack of 'life' of the NPCs in the game. Radiant AI gives every NPC a set of 'needs' (such as hunger) that they will need to fulfill, thus creating a more lifelike world.

    Radiant AI works by giving NPCs a list of goals. Nothing else is scripted. They must decide how to achieve these goals by themselves based on their individual statistics. A hungry NPC might compare his current gold against his moral values to decide whether he will walk to a store and purchase food, or just steal it; a skilled archer can choose to hunt his own deer.

    This has required massive testing, but has even greater long-term flexibility for future NPC AI.

    The following are humorous examples of unexpected behavior discovered during early testing:

    Example 1: One character was given a rake and the goal "rake leaves"; another was given a broom and the goal "sweep paths," and this worked smoothly. Then they swapped the items, so that the raker was given a broom and the sweeper was given the rake. In the end, one of them killed the other so he could get the proper item.

    Example 2: Another test had an on-duty NPC guard become hungry. The guard went into the forest to hunt for food. The other guards also left to arrest the truant guard, leaving the town unprotected. The villager NPCs then looted all of the shops, due to the lack of law enforcement.

    Example 3: In another test a minotaur was given a task of protecting a unicorn (there is only one unicorn in the game). However, the minotaur repeatedly tried to kill the unicorn because he was set to be an aggresive creature.

    Example 4: In one Dark Brotherhood quest, the player can meet up with a shady merchant who sells skooma. During testing, the NPC would be dead when the player got to him. The reason was that NPCs from the local skooma den were trying to get their fix, didn't have any skooma, and were killing the merchant to get it.

    Example 5: While testing to confirm that the physics models for a magical item known as the "Skull of Corruption," which creates an evil copy of the character/monster it is used on, were working properly, a tester dropped the item on the ground. An NPC immediately picked it up and used it on the player character, creating a copy of him that proceeded to kill every NPC in sight.

    Bethesda has been hard at work to fix these issues, balancing an NPC's needs against his penchant for destruction so that the game world still functions in a usable fashion.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  6. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    whahhahahah, tering vet! maar ligt het aan mij of kan dat nooit goed kome :p jij maakt 1 guard af en zo komt er een sneeuwbal effect! mensen gaan rauwen om die guard, de rest van de guards gaan achter jou aan! de stad word geplunderd en er worden moorden gepleegd voor waardevolle items! de stad loopt vrijwel leeg! een andere stad kan geen voedsel meer krijgen omdat ze het uit die adnere stad haalde, dus gaan die mensen elkaar vermoorden om voedsel.... enz :p

    wel tof joh
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Er zijn genoeg guards in de stad om ervoor te zorgen dat het rustig blijft, er gaan gewoon een paar achter je aan. Maar als je erg sterk bent en alle guards afmaakt en een paar wezens summont, dan komt er zeker een chaos :9 .
     
  8. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0

    als dat zo door blijft gaan is binnen een week heel oblivion vermoord joh:eek: :9
     
  9. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    dat spel word echt de fokkin bom
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hee, nu er meer dan 1000 postst in deze thread staan ga ik dl. 3 aanmaken. Verwacht hem binnen nu en 30 seconden! 8)
     
  11. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    yay dan ben ik de laatste posten van deel 2..


    i hope
     
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina