1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Trust me, als je van Morrowind houdt, ben je een jaar bezig.

    Vanaf vandaag is de Main theme van Oblivion te downloaden.
    http://www.elderscrolls.com/downloads/downloads_music.htm

    Een dev heeft op de forums aangekondigd dat de E3 20min. demo in groot formaat officieel te downloaden zal zijn volgende week.

    De volgende uitspraak is best toepasselijk.
    "I wasn't all that impressed, I must say... Morrowind had a very "personal" and rare main theme. This new one reminds me way too much of the run-of-the-mill Hollywood "oh-it's-an-epic!" themes."

    "That soundtrack sounds suspicously like the Morrowind Sountrack sped up, then going into the Icewind Dale soundtrack slowed down."

    Het doet me niets, en dat vind ik wel spijtig. Als ik de Morrowind theme beluister, dan krijg ik na zo'n lange tijd nog altijd rillingen.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2005
  2. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm ik vind die main them niet zo goed.. ik voel er niks bij niks, terwijl ik van die van morrowind kippevel krijgt, dit lijkt meer op een pirattes of the carribian soundtrack. maar de orgineele morrowind muziek komt toch ook in oblivion? dat was wel in die 20 min presentatie zo
     
  3. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Volledig mee eens.
    En in het begin van de presentatie is inderdaad de Morrowind Theme te horen (die lichtjes is aangepast).
    Dit is natuurlijk alleen maar de main theme. Het is niet eens zeker of hij deze keer ingame te horen is..volgens mij zijn er buiten de 'battle soundtrack' minstens 5 andere composities te horen. (wat bij Morrowind het geval was).

    Oblivion support ook custom soundtracks.

    http://games.teamxbox.com/xbox-360/1041/The-Elder-Scrolls-IV-Oblivion/

    Dus als je echt de Morrowind theme in de game wil, dan kun je dat altijd via custom soundtracks.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2005
  4. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwaah , custom soundtracks in een spel als oblivion...?? Hoor toch liever de muziek zoals ie bedoelt is.Hardrock of Pop in een zeer belangrijk spelmoment doet het niet voor mij.

    Muziek moet spannend zijn wanneer het moet en droevig zijn wanneer het moet.
    Voor de inleving lijkt mij dit toch mooier.
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, je kiest zelf de muziek..klassieke muziek zou wel passend zijn. Doe nou niet alsof je niet aan klassieke muziek kan geraken. Ambient zou ook wel leuk zijn tijdens een boswandeling.
     
  6. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Klassieke muziek hoort hier zeer zeker bij ,maar ik verwacht dat de muziek sneller/langzamer of harder/zachter gaat zodra dat nodig is.Muziek is net zo belangrijk voor een verhaal als dat de beelden zijn.

    Ik denk niet dat je dit effect krijgt bij custom soundtracks.
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Recent interview met nieuwe info

    Elite Bastards: With the Xbox 360's advanced Xenos graphics chip from ATI, are there going to be any graphical differences between Oblivion on the PC compared to MS' new console? What are some of the technologies supported by the Xenos chip Bethesda's programmers are most keen on taking advantage of?

    Gavin Carter: The performance of the Xbox 360 GPU is something we’ve been extremely impressed with even going back to the alpha kits. It’s really a beast thanks to innovations like the unified shader architecture. It tears through our longest shaders like a hot knife through butter. As far as differences, if you’ve got a fast PC with a graphics card with full shader model 3.0 support, the differences should be miniscule in nature.

    Weinig verschil dus tussen de PC en 360 versies.

    "Also, we’ve introduced the concept of investing as a skill perk. Once you achieve a high enough mercantile skill, you can invest in a store and permanently raise the maximum amount of money the merchant has to purchase items from you. Over time you can use his increased wealth to your selling advantage because he’ll have more money to buy your loot."

    "For characters, we have worked our system of facial animation into the Speechcraft skill. Whereas in Morrowind persuasion was simply an invisible die roll against your skill, we’ve created a persuasion system where you look carefully at an NPC’s expression to determine how they’ll react to certain forms of persuasion."

    "Weather is similar to Morrowind in that it is dynamic in nature and region-based. For instance, the farther you travel north, the more frequently you’ll find yourself in the snow. We’ve made a number of improvements from Morrowind, such as a double-layer sky to provide more realistic cloud movements. Also, wind speed can affect the motion of trees, grass, and even store signs. We’ve really taken the weather concept to the extreme in the planes of Oblivion, as well."

    "Both NPCs and creatures can pursue you wherever you go."

    "There is a difficulty slider that functions similar to Morrowind – increasing the difficulty causes you to do less damage while enemies do more damage, and vice versa."
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2005
  8. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    die balk is wel relaxed, kwil wel weten wie dat ding gelijk op vol zetten_O_
     
  9. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je voor dat interview.....Oblivion word maar beter en beter.
     
  10. ijsco

    ijsco Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me een supergoeie game.
     
  11. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Goede nieuwe info.. ook over het weersysteem en de sneeuw enz.. dat werd laatst al gevraagd in het topic..
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wel mooie optie, die difficulty-bar.
    Ga hem eerst gewoon lekker laag zetten, vind ik hem te makkelijk (hou wel van makkelijke games, maar te makkelijk is ook weer niet leuk), dan schroef ik de graad wel wat op. :)
     
  13. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Die balk kan je altijd in de game veranderen?
    Idd wel handig, eerst makkelijk beginnen, en het dan gaan opschroeven :).
    Toch gaaf, als je uiteindelijk na weet ik veel hoelang gamen, op zijn moeilijkst speelt.

    Dat weer systeem is wel gaaf. Maar als je naar het noorden trekt vind je je zelf vaker in de sneeuw.
    Ligt dit er dan al? Of is het al duidelijk dat je zelf in een sneeuwbui terecht kan komen?
     
  14. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    De moeilijkheidsgraad kon men in GOTY edition ook al veranderen van -100 tot 100. Dit bepaalt hoeveel health je vijand heeft en hoeveel damage hij doet.

    Over sneeuwbuien werd nog niets bekendgemaakt.
    Wel kun je in verschillende screens merken dat hij er al ligt. (bv. op de daken)


    Nog wat X05 footage


    Check onderaan de pagina een audiofile van 20 min.
    (Best interessant)

    "A 26 minute long interview with Pete Hines. During the clip a lot of topics are discussed. These include; the compass, "dumbing down" the game, fast travel, the Radiant AI and the AI "goals" for the NPCs, vampires and the character creation dungeon where the player's journey will begin. Other points of interest that are brought are how you can buy decorations for your house, how a high mercantile skill will allow you to invest in stores and that during some quests you will have a companion, following your lead and fighting by your side if necessary. Pete also sheds some light on the subject of what type of downloadable content will be available for the X-Box 360 version after the release. This content will be, among other things, horse armor and holidays that are celebrated in the game.

    Further, a statistics list/page will apparently be in the game. This will show the current progress and achievements you have made in the game.

    There is also some talk about what you have to do to join two of the guilds. To receive an invitation to the Thieves' Guild, you will have to commit a crime of a certain nature, ie theft, and be thrown in jail. After this, you will probably be offered an invitation to the guild. Such will the joining ritual for the Dark Brotherhood be as well, basically. Only thing that would seem to be different is that you'll have to kill an NPC and be caught. Jail-visit behind, you should get an invitation to the Brotherhood."


    Je kan ook nog registreren op gamespot en het volgende interview met footage downen.

    Op ES Forums werd de volgende link gepost:
    http://www.gamingsteve.com/archives/2005/10/gaming_steve_ep_20.php
    Volgens sommige members kun je vanaf de 66ste minuut die zogenaamde Steve horen praten over Oblivion.
    (heb het zelf nog niet beluisterd, dus als het flauwekul is, sorry)


    Voor degenen die zich afvroegen of er een game guide was.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  15. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal reacties op filmpje gepost door chil hierboven:

    egt mazzel als je voor zo'n bedrijf werkt, mag je de game eerder spelen en daar moet je dan een mooi boek van maken. Sommige banen zijn gewoon te relaxed

    Ik citeer ff die gast van dit filmpje:
    You've got a billion different kind of characters you can create
    We're in the final stages of tweening, testing and tuning, you know, playing the game, balacing it, polishing it up...
    We're looking at launch, simultanius (hoe schrijf je dat?) as possible, worldwide

    Wat me nog opviel is dat je cursor veranderd en niet hetzelfde blijft, zoals in deeltje 3.

    Bij dit filmpje zag je hele vette lichteffecten toen hij vuurballen door een dungeon heen schoot. Je kan nu ook als je je magic activeert gewoon met je blote vuisten slaan, tenminste dat ging erg snel achter elkaar. De dungeon zag er hier ook erg vet uit en je ziet dat er ook verschillende 'stijlen' dungeons zijn. Deze was namelijk met zand en had veel oranje accenten terwijl een dungeon bij een eerder gepost filmpje voornamelijk van steen was gemaakt en veel groene accenten had.

    Bij dit filmpje was ook erg veel interessanten info:
    • Er zit een stats-scherm in waarop je kunt zien wat je bounty is, hoe hoog je fame is, level of infomy (?), hoeveel dagen je in de bak hebt gezeten, hoeveel dingen je hebt gejat, hoeveel dagen gespeeld.
    • Je kunt alle 4 guilds( thieves, mages, darkbrother, fighters ) joinen en aan het einde komen maar soms komen ze in conflict.
    • Niet aangepast aan casual gamer, want er werden veel xbox-games van deeltje 3 verkocht
    • Je weet wat je moet doen in de main-quest, indicator bij een map
    • Lijst met quests
    • Wereld is groter en je kan nog steeds de wildernis in
    • Als je ergens geweest bent, kan je fast travel gebruiken, zodat je niet steeds hetzelfde hoeft te lopen.
    • Geen Mark en Recall spells, amuletten
    • 40 monstergroepen
    • als je beter wordt, kom je sterkere tegenstanders tegen
    • winkels gaan dicht, guards patroeileren op paarden
    • meer consequenties als je iemand dood
    • elke stad heeft een huis om te kopen
    • je kan ergens heen gaan om decoraties te kopen voor je huis
    • NPC vechten en denken, monsters vechten alleen (stormen op je af)
    • Er zijn glass, mithril, steel, iron (onder andere) wapens + honderden speciale wapens + eindeloos veel mogelijkheden dmv enchanting
    • je kunt gif maken met alchemy waarmee je je zwaard kunt vergiftigen en dat effect komt dan op de gast die je met je zwaard slaat
    • eerst maak je je gezicht, met honderden verschillende sliders, dan speel je 40 min en probeer je verschillende soorten wapens, magic, armor , pas op het laatst customize je skills en als je het gebouw wilt verlaten wordt er nog aan je gevraagd of je dit alles echt wilt.
    • veel gameplay elementen bij vampieren en het is makkelijker het geheim te houden.
    • sommige dingen worden unlocked als je een bep. skill op een bep. level hebt
    • duurt lang voordat al je skills 100% zijn
    • je kunt wedden in de arena
    • je kunt investeren in winkels
    • zodra je merchantile skill hoger wordt, kun je van meer mensen iets kopen
    • NPC zullen jouw ervaring niet te erg te beïnvloeden dat ze je zak bijvoorbeeld rollen, omdat dit tot veel irritatie zou lijden en er veel zou moeten worden uitgelegd. Bijv. uw zwaart is gestolen!!!
    • 6-8 vijanden in 1x op je scherm, er zijn wel grotere gevechten, maar dan kan er bijvoorbeeld 50 meter verderop een andere gast met 4 vijanden aan het vechten zijn
    • grote battles aan het einde van de main-quest (ook op andere momenten)
    • soms metgezellen (ook in mainquest) maar vooral gefocust op jijzelf
    • framerate is 30 (fps) overal
    • een paar keer per maand downloadable content, zoals horse armor en holidays.
    • daedric armor is er
    • geen plannen voor personal created downloadable content
    verder vond die gast de nieuwe xbox erg krachtig en was M$ erg behulpzaam en had goede service
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    In die audiofile hoorde ik ook het volgende.

    "De Radiant AI gaat zelfs zo ver dat als je iemand bv. in een taverne aanvalt, hij gaat weglopen naar de smid, een wapen kopen en dan zal hij terugkomen om met je te vechten".

    Ook zegt Pete Hines in deze audiofile dat er weldegelijk 'glass armor' in de game zit. Dit was nog niet bekend.

    @tomdamasker: Als ik me niet vergis, is dat een oud interview van de E3..? Die dingen waren allang bekend.
    De officiële releasedatum is nog steeds niet bekendgemaakt. Op de main site staat 'Holidays 2005' (november/december).
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  17. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt het toppunt van een goede A.I. ,briljant gewoon.
     
  18. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    In feite kan de AI alles behalve het doden van MQ of SQ related characters. De taferelen die men gaat zien in de dorpen/steden gaan echt heel divers zijn.
    Wat ik me nog altijd afvraag is, wat er zou gebeuren als je in het midden van een Side Quest zit en een willekeurig persoon plots je side quest related character doodt.
     
  19. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Als je het zelf doet moet je iig terug naar je vorige savegame en overnieuw beginnen met je quest.. dit zal iig ook wel zo zijn als je bijvoorbeeld iemand ergens heen moet escorteren als quest en diegene gaat dood.. maar voor de rest weet ik nog niet hoe t gaat werken..
     
  20. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dit was al wel bekend.. al zeker een week (of 2)O-)

    Dit is echt relax.. je kan het eerst uitproberen zodat je niet na een kleine tijd erachter komt dat het toch niet zo goed bij je past.. zo hoef je niet meerdere keren overnieuw te beginnen om toch het perfecte mannetje wat bij je past te krijgen..

    /edit: srry voor de dubbelpost|:-
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina