1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Auto-reload zit niet meer in de game. Dus als een MQ related character doodgaat, dan meld de game dit wel, maar hij dwingt je niet de game opnieuw te laden. Je kan dus gewoon verderspelen. Als je een SQ of Misc.Q related character doodt, dan meldt de game dit niet.
     
  2. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dus als je de mainquest niet meer kan uitspelen meld hij dit alleen? Of begrijp ik je nu verkeerd:p
    maar ik had toch echt gelezen dacht ik dan dat je dan gewoon een oude savegame 'moet' laden..
     
  3. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Morrowind wel, maar in Oblivion melden ze het gewoon.

    @Tomdamasker: Het enchanten gebeurt niet alleen met dat gif hoor..je kan alle spells aanpassen en ze armor/kledij/wapens enchanten (als deze genoeg enchant waarde, er zit dus een limiet op).
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  4. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Oke.. maar als je dan eigenlijk een kritiek mannetje kwijt ben dat nodig is voor je main quest heeft het toch geen nut meer om door te spelen?:eek:
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja. Ze hebben de auto-reload eruit gehaald om modders meer vrijheid te geven en om de gewone spelers de mogelijkheid te geven om iedereen uit te moorden.
     
  6. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Oke.. thanks voor de uitleg:) dit word echt een topgame:) zoveel vrijheid:eek:
     
  7. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een paar dagen terug een 20min ingame filmpje van deze (geweldige) game gezien. Zag er zeer veelbelovend uit. De bosachtige omgevingen laten echt zien waartoe de nieuwe generatie in staat is. Lijkt me echt een topper.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan je ook de link geven van het filmpje? Dan kan iedereen hem hier zien, en kan ik hem plaatsen in de begin-post.
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Bethesda heeft er volgens mij voor gezorgd dat hij nergens meer te downloaden valt..misschien vindt je hem nog op putfile.com (hij was 2 weken geleden overal te downloaden, maar dan heeft Bethesda het verboden)
    Volgende week zet Bethesda de video op elderscrolls.com
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  10. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Volgens mij bedoelt hij dat filmpje wat al een tijdje terug is gepost in deze thread.. waarin word laten zien als je in je cel zit en dan verderop in de game wat kerkers en de AI:)

    Op zich wel logisch dat ze niet willen dat anderen gaan pronken met hun werk maar waarom is het dan in de eerste plaats uitgekomen.. was het filmpje illegaal gefilmt?
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Journalisten hadden op de E3 toelating gekregen de behind-the-scenes presentatie te filmen, maar het was verboden om deze footage te uploaden.
    Ik weet ook niet waarom 2 weken geleden plots al die sites die video hebben geupload..

    http://video.google.com/videosearch?q=oblivion

    In de rechterbovenhoek zie je de twee korte videos die ik vorige week heb geupload (ik weet niet meer waar ik ze oorspronkelijk had gedownload).
    Footage nr.1 heb ik ook geupload maar hij zit nog in verification bij Google.

    Dan is er nog 1 legale video, en dat is die footage op die belgische site.

    http://www.playerone.be/videos/oblivionx05gp1.php
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
  13. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    What improvements have been made to the Enchantment/Enchanting system, visually and logistically, since Morrowind? What of the Magic system as a whole?

    Well, visually it's all new of course, and with shaders we can make the items look really nice when they are magical. But we haven't gone over the top. We try to keep it subtler, so you don't get bothered by the effects while you are wearing them. So the general effect we use is a light edge glow, like the lighting plays off the weapon or object different.


    Logistically, we've changed how magic items work in two main ways - one, you don't "cast" them like in Morrowind. They just "do" it. Anything you wear is constant effect, and affects you while you wear it. Weapons affect whatever target you hit with them. So you would never have a weapon that does something to you, the user. The other big change is that these items do not recharge on their own, you must do it. So you use soulgems to recharge items, or can get them recharged in town. You use soulgems in the game mainly as a way of recharging you items, as opposed to making them. You do find lots of filled soulgems now as treasure, and can also fill your own through soultrapping.

    Other things, hmmm. Enchanting is no longer a skill. We felt that was too unbalanced in Morrowind. It is now more like Daggerfall, where it is a perk of gaining rank in the Mages Guild. It is something you have to build up to, and then you can make your own magic items. There is another way to make your own magic items before that though, through Sigil Stones found in the planes of Oblivion. These are magical stones that come with an effect on them, actually two effects, and you can use them to place that effect on a weapon or armor piece of your choosing.



    Ben een beetje bang dat ik niet meer constant effect levitate zal kunnen enchanten op ringen/amulets...ik wil verdomme vliegen in Oblivion.


    "All staffs in the game are already enchanted. Therefore you cannot create newly enchanted staffs. Unenchanted ones don't exist. And even if you could, they can only fire projectile spells -- they cannot cast on self. They are not melee weapons, they are ranged magic weapons.

    By the way, while staffs can only fire spell projectiles, and have no melee attacks, you CAN block with them. So a mage can go into battle using the staff to shoot fireballs at enemies and block melee attacks, and casting restores & buffs with his free hand. It's pretty nifty."


    Beetje domme zet vind ikzelf. Dat was nou net zo leuk aan Morrowind, dat je elk item met whatever spell je maar wilt kon enchanten.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  14. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Oké, oké. Ik heb morrowind nooit gespeeld, vandaar een NOOB op dit gebied, maar moet het vragen (en domme vragen bestaan toch niet? :cool:)

    Wat is dat Enchanten precies? Oftwel, wat staat er precies in dat artikel gek...
    Je wilt kunnen vliegen in Oblivion? Als persoon, of voorwerpen?
     
  15. darkflame

    darkflame dodge this

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,
    ik heb mij onlangs geregistreerd hier, maar ik volg al heel lang de thread van oblivion, want dat spel gaat men eerste worden voor de xbox360(eerst dacht ik nog aan perfect dark zero, maar toch maar niet dan :D)

    Ik ben niet zo'n rasechte rpg fan (ik heb final fantasy gespeel maar that's it)
    maar dit lijkt me echt zalig, die vrijheid en quests en zo :D,
    maar ik vraag me af, jullie hebben alleen het goede te melden van oblivion,
    kan iemand mij wat meer zeggen over het slechte? (desnoods van morrowind want van oblivion kun je het nog niet echt weten :D)
    maar ik zou hier heel blij mee zijn want ik wil zeker geen miskoop doen :D

    thx en greetz darkflame
     
  16. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Hier moet je ECHT bij Chil zijn, hijs de Ras Echte RPG persoon :cool:.

    Hmm, ik denk dat je even de deeltje 1 door moet spitten. Daar staan een heleboel links, met Interviews en Filmpjes (al zijn er hier een aantal van verdwenen, helaas)
    Verder zal er vast wel iets klote te melden zijn, zoals de laatste post van CHIL hierboven.
    Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat er staat, maar het klinkt niet helemaal grandioos.
    Vandaar ook mijn vraag:)
     
  17. darkflame

    darkflame dodge this

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb juist da eerste deeltje gezien van oblivion demo (gepost door chill),
    en die graphics zien er echt hemels uit_O_
    ik zie de gameplay ook wel echt zitten, ik heb wel zin in urenlang ronddwalen en gewoon genieten van die wereld (tamriel zeker )
    ik denk dat ik iets van warrior ga kiezen, mage en thief vind ik niet zo leuk,
    ik wil echt kunnen vechten *)
     
  18. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Enchanten is spells op wapens/kledij/armor stoppen. In Morrowind kon je dit zelf doen of kon je het laten doen door een Enchanter in de Mages Guild. Spellmaking gebeurt op dezelfde manier.

    Als je iets enchant kun je kiezen tussen verschillende uitvoeringen. On target (schieten met een spell), On Self (een spell op zichzelf casten) of Constant Effect (de spell helpt of verzwakt je constant).
    Er zijn verschillende voorwaarden om te kunnen enchanten.

    Ten eerste moet je met de spell 'soultrap' de ziel van een creature in een 'soulgem' (er bestaan 6 soorten) vangen. Waarom? Omdat zo'n soulgem een soort van energiebron is die noodzakelijk is bij het enchanten. Je kan deze soulgems ook gewoon verkopen als je dat wilt.

    Ten tweede heb je de spell die je op het wapen/kledij/armor wilt enchanten zelf in het bezit hebben (je kunt spells kopen, maar soms krijg je ze ook).

    In Morrowind kon je dit zelf doen, maar in Oblivion is enchant geen skill meer, maar meer een beloning voor je goeie daden in de Mages Guild. Na een paar quests ga je, denk ik, een boost krijgen zodat je sommige spells kunt enchanten.

    Ivm het vliegen/levitaten/zweven. In Morrowind was dit een spell en het effect was 'zweven' voor 60+ sec. Deze skill heb ik vervolgens geplaatst op een ring (er zijn verschillende soorten ringen met verschillende enchantwaarden), met constant effect, zodat als ik die ring aandeed ik voor altijd kon vliegen. Met die draw distance van Oblivion en die gedetailleerde omgevingen snap je wel waarom ik zo enthousiast ben over dit levitaten.

    @Darkflame: Het 'slechte' aan Oblivion is voor sommigen de overweldigende vrijheid in het begin van de game. In Morrowind liepen vele mensen doelloos rond en wisten niet wat eerst te doen. Daarom vonden ze het saai worden..Als je genoeg doorzettingsvermogen had, was dit natuurlijk geen probleem.
    Bethesda heeft geprobeert de tutorial (eerste 40min.) van Oblivion zo goed mogelijk alles uit te leggen, zodat nieuwelingen niet worden afgeschrikt door de vrijheid. Die tutorial is namelijk heel lineair.


    "It works differently. Soul stones are loot you can find. They can only be used for enchanting by the Mage's Guild enchanters when you reach a high enough level in the Guild. There is no enchanting skill.

    To counter this, you can also find...sigil(I think) stones in Oblivion which can be immediately applied to give a single item its power. Elven power crystals, seen in the demo, may do the same.

    Enchantments have been changed, as well. Weapons are only cast on strike; armor is constant effect; arrows now gain the enchantment of the bow which fires them."
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  19. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het juist wel goed dat ze dit aangepast hebben. Sommige "enchants" waren echt dom en het was onnodig ingewikkeld voor de gemiddelde gamer.
     
  20. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Bedankt CHIL, Super duidelijk.

    Maar dat vliegen/levitaten/zweven kan dus nog in Oblivion?!
    En dit kan je dus net zo als jij op een Ring plaatsen in Olbivion en zo blijven rond zweven?
    Of is dit er juist uitgehaald? Klinkt namelijk wel gaaf. Wil ik ook kunnen;).
    Dit kan met elke type Ras dat je kiest?

    Verder klinkt die Tutorial van 40 minuten idd zeer interesant en prettig. Zodat je eerst even kan kijken of je wel tervreden met je character bent.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina