The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is jouw mening natuurlijk. Hoe meer vrijheid en mogelijkheden, hoe beter. Een uurtje testen en dat enchant-systeem had je al onder de knie...

    @Mystery X: Zolang je genoeg geld hebt en ringen/amulets met hoge enchantwaarde en krachtige soulgems kun je alles enchanten..behalve fortify skill/attribute spells..
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  2. darkflame

    darkflame dodge this

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje: kan je sommige quests niet oplossen door je keuze van ras en skills?
    vb een monster of zo dat je niet met je zwaard kan killen, alleen
    met hoge mage skills of zo?
    of heeft ieder ras een eigen main quest of zitten er kleine
    verschillen in?

    (lach me nu niet uit voor deze domme vragen maar ik ben nog een beetje een noob)

    greetz darkflame
     
  3. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ieder ras heeft dezelfde verhaallijn. In Fable concentreerde het spel zich op de main character. In de ElderScrolls serie draait alles om het verhaal.

    Ieder creature heeft een bepaalde weerstand tegen magie/melee. Met de juiste spells kun je een weerstand omlaag halen.
     
  4. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    Er waren in morrowind wel wezens die je niet met een normaal wapen kon doden, alleen met een silver, glass, daedric (,ebony?) of enchanted waepons. Ik vind het wel een goede verandering dat armor alleen constant effects heeft, ik vergat namelijk altijd eerst te casten. Op wapens mogen van mij naast 'cast when used' ook constant effects, hoewel dat eigenlijk niet erg realistisch is, behalve dat je personality en merchantile misschien een boost krijgt bij een vet zwaard.
     
  5. darkflame

    darkflame dodge this

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    nog een ander vraagje: bij die demo's zeggen ze dat er heel veel dungeons zijn in het spel.
    Maar hoe groot zijn die dungeons dan( gemiddelde tijd om een dungeon "uit te spelen")? En voor wat dienen die dan,ik bedoel, de echte wereld is toch in de steden en in het bos, waar mensen zijn? Wat doen die kerkers daar dan?
     
  6. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Er zijn 200+ dungeons volgens mij uit me hoofd en in die dungeons vind je creatures om tegen te vechten en dus beter te worden en je vind er buit (geld etc)
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vindt er veel zeldzame voorwerpen en soms items zoals wapens/armor die met MQ/SQ te maken hebben.
    De dungeons verschillend nogal in grootte..met sommige ben je 5 min. bezig, maar sommige natuurlijke grotten zijn groot, diep en hebben veel gangen..
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  8. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja van mij hadden ze het er ook wel in mogen laten, maar net als alle goede moeilijk spellen worden ze allemaal makkelijker gemaakt voor de massa helaas. Maar ja ik kan deze keuze wel begrijpen.
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  10. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    chil, nog meer nieuws?
     
  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Here we go:

    Grand Theft Auto: San Andreas (GTA:confused:A) records the distance you have traveled by foot, car, motorcycle, boat, and other transportaion means in feet.

    In order to figure the landmass, I flew a jet to the southern most part of the map (bottom), and recorded my distance in feet travel by plane. Then I flew directly north to the northern most point of the map (top) and recorded my distance in feet traveled by plane. The difference between these two numbers is the length of the map in feet (from bottom to top). This distance came to 19,860 feet.

    Then I divided 19,860 by 5280 to convert this number into miles, and got 3.76 miles for the length of the map. If the length and width of the map are approximately the same distance, then the GTA:confused:A map would cover 14.14 square miles.

    GTA:confused:A = 14 square miles TESIV = 16 square miles (zonder caves en planes of Oblivion = ca. 10+ sq m)

    This would mean that Cyrodil is slightly larger than the playable area in GTA:confused:A. Now, try walking across San Andreas without any modern transportation, and it will seem even larger.

    Take in mind that these calculations are extremely dubious as I had to rely on Rockstar's measuring abilities which may or may not reflect true scale. (Wow, that was all one sentence!)

    Bron: ElderScrolls Forums


    Speculaties over release datum
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2005
  12. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat is pittig wat oppervlakte:) mja er is ook zoveel te doen dus je verveeld je nooit met lege stukken land denk ik zomaar..
     
  13. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    vooral niet in de bossen, als je ff geen zin meer hebt in de quests, of de wereld bewonderen om zn schoonheid(_O_ ) kun je ook lekker gaan jagen:9
     
  14. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk met zo´n idee koop ik het spel. Er valt meer te beleven dan die quests alleen. En jagen (ik bedoel het niet als offense tegen het WNF) op herten is toch geweldig met je pijl en boog?
     
  15. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    als het WNF problemen had tegen spellen met dieren moorden, hadden ze ook King Kong niet uit mogen brengen:+
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Toen ik voor het eerst wat dingen over dit spel las en zag boeide me het niet zo gek veel, was dan ook nooit zo thuis in het RPG genre maar nu ik er steeds meer over hoor en ook na het stukje in de PU gelezen te hebben ga ik 'm zeker halen zodra hij in de schappen ligt :) Mijn spaarpot gaat overuren draaien om al die leuke X360 games te kunnen bekostigen :+
     
  17. darkflame

    darkflame dodge this

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat oblivion in de winkel ligt tegen kerstmis, ik koop men 360 namelijk ook in die periode. Ik heb wel niets op voorhand besteld. Weet iemand of dit voor problemen kan zorgen? Zal ik de 360 en oblivion rond kerstmis kunnen kopen zoder op voorhand te bestellen?
    Ik hoop van wel want de kerstvakantie kan ik dan lekker besteden aan gamen:) .
     
  18. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Idd, grandioos dat je niet PERSÉ op missies moet, maar dat je ook mooi kan rond gaan scharrelen in het bos.
    En dan bijvoorbeeld idd gaan jagen!

    Wat de Release wordt zien we vanzelf wel :). Wel boeiend om die speculaties te lezen in dat engelse topic.
    In elk geval wordt het December, en dan met de Holidays waarschijnlijk.
    Rond kerst dus, de datum boeit dan ook niet meer. Of het nu 20 December of 25 December wordt.

    Zolang het geen 2006 wordt is het oké!
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 25 okt 2005
  20. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Die Datum 11.15.05, slaat dus nergens op terug?
    Is ook November, dus zou ook idd niet kunnen.

    Holidays 2005, zouden ze ongeveer Begin van Kerst bedoelen lijkt mij, ofniet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina