1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb zomaar het gevoel dat je die niet wil zien! :eek:
     
  2. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een domme vraag
    maar wat is een Guild ..??
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Een Guild is een school/organisatie van strijders en magiërs. Je kan je bij een Guild aansluiten. Bijvoorbeeld 'The Dark Brotherhood'.
    Dat is een Thief Guild, daar kan je een training krijgen als Thief. Vanuit een Guild krijg je opdrachten en 'requests', verzoeken van anderen.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    is dat niet een soort clan?
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zoiets, gewoon een groep waarbij je kan aansluiten voor quests en andere dingen die bij die guild passen. Bijvoorbeeld bij de Dark Brotherhood krijg je poisened appels omdat de Brotherhood een assasin guild is die die appels gebruikt om iemand te vermoorden, en de thiefguild zorgt ervoor dat je je gestolen goederen aan hun kunt verkopen en zorgt dat je je bounty kwijt raakt.
     
  6. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    @DulleNL
    Volgens mij speelt er hier iemand WoW :p

    De guilds in Morrowind en Oblivion zijn een groot onderdeel van het spel.
    Hier sluit je je bij aan om zo een heel verhaal te spelen voor die guild.
    Je stijgt rangen en zo kun je uiteindelijk leider van de guild worden en
    mooie items verkrijgen voor alles wat je doet. Zo heb je een:
    Thiefes Guild, Fighters Guild, Mage Guild en meer.
    Alle Guilds hebben ook hun eigen voordelen. Zo kon je in Morrowind
    bij de Mage Guild van stad naar stad reizen, en kon je bij de Thieves Guild
    de bounty van je hoofd af laten halen. In Oblivion blijft dat principe bestaan.

    Helaas zijn de Houses (mijn favorieten) eruit. Je kon je in Morrowind maar
    bij 1 van de houses aansluiten, de rest van de houses werden dan een soort
    vijanden. Je had bijvoorbeeld House Hlaalu en House Redoran. Wanneer je
    een beetje verder kwam in die Houses kreeg je een eigen Nederzetting. Daar
    kon je missies voor doen en zo kreeg je echt een klein eigen dorpje. Inclusief
    Guards die met jou mee vechten en een huis vol met mooie zeldzame wapens
    en handelaren. Jammer dat die weg zijn.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2006
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Misschien iets voor de startpost?

    In Oblivion heb je 6 guilds waarvan er 2 zijn die eigenlijk geen guild genoemd mogen worden(Arena en de Blades)
    Blades: Je wordt automatisch lid van de Blades, je werkt voor de keizer en hier krijg je de opdrachten voor de Main Quest.
    Arena: Heeft geen echte quests, je vecht gewoon voor geld maar de Arena heeft net als alle andere guilds ook een rangen systeem
    Fighters Guild: De guild voor de echte krijgers, de bonussen die je krijgt bij het aansluiten van de Fighters Guild weet ik niet :{ ...
    Thief Guild: Zeer nuttig voor de dieven, hier kunnen ze hun gestolen goederen verkopen en van hun bounty(premie, niet die andere bounty :+ ) afkomen.
    Mage Guild: Hier kan je je wapens enchanten en vind je ingredienten voor het maken van potions(Alchemy).
    Dark Brotherhood: De huurmoordenaars guild, via de Dark Brotherhood krijg je de gevreesde poisened appels waarmee je mensen kunt vergiftigen 8) !
     
  8. N3mesis NL

    N3mesis NL AK47pro | Replay

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt heel boeiend, maar hier staan de achievements die je kan halen:

    Hier

    (Login met je gegevens)
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nog iets over de RAI dat ik heb gevonden op het TES forum!

    @N3mesis NL
    Volg jij deze topic niet ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2006
  10. N3mesis NL

    N3mesis NL AK47pro | Replay

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt nee, ben hier net lid, hoezo?

    EDIT: O sorry, kijk net een paar pagina's terug.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2006
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Kan gebeuren :9 .
     
  12. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las net de post van ormagon, daar stond dat je bij het 'Mage Guild' van stad naar stad kan reizen, maar is dat nog wel een voordeel? Je hebt immers ook nog de nieuwe quicktravel methode.
     
  13. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    bij morrowind was dat zo ...
     
  14. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    @bulleta, ormagon postte dat dat principe ook in Oblivion blijft bestaan, dus vraag ik me af of die travel-functie van het Mage Guild ook blijft bestaan. Deze heeft nu geen voordeel meer als ik het goed heb.
     
  15. STASKO

    STASKO Active Member

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat nu als je begint in de Imperial city? En de hele map is nog zwart en nog niet onderzocht? is het dan mogelijk om in zo' stad met een boot naar een andere stad te gaan of moet je eerst een stad blootleggen op de map om er heen te lopen?
     
  16. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    @STASKO, ik heb de 2 hands-on artikelen op IGN gelezen(xbox 360 en pc) en daar las ik dat de grootste steden al beschikbaar zijn als quicktravel locaties, deze staan ook al op je map. Ik heb alleen niets gelezen over de manieren van betaald reizen, maar verder zijn deze artikelen echte aanraders, hoewel ze veel spoilen over het eerste tutorial achtige gedeelte van het spel.
     
  17. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    Het principe blijft bestaan, waarschijnlijk zal dat deeltje er uit zijn.
    Of de mage guild kan jouw naar plekken brengen waar de
    Fast Travel map jou niet kan brengen.

    Dit waren voorbeelden uit Morrowind, in Oblivion zal het idee hetzelfde
    blijven, maar zal de uitwerking voor een deel heel anders zijn.
     
  18. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat die reis-functie van de Mage Guilt er gewoon uit gehaald wordt, want na de hands-on artikelen van IGN gelezen te hebben kan ik je zeggen dat zelfs het ontdekken van relatief kleine nederzettingen en ruines je een quick-travel lokatie oplevert.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2006
  19. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik twijfelde al. Daarom had ik er al 'correct me if I'm wrong' bijgezet. Ik ben nog geen die-hard fan die er vanaf het begin al bij was. Bij Morrowind kwam ik er pas bij, duzzz.
     
  20. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    hahah, ja kan gebeuren joh.

    en over die houses, dat kon toch pas bij de bloodmoon uitbreiding dus mischien zouden die ook weer pas uitkomen bij een uitbreiding.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina