1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ow dat wist ik niet, maarja we wachten wel gewoon af tijd zat :+

2. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Even een paar vraagjes:

Wat bedoelen ze precies met "Skill Bonuses." Bedoelen ze ermee dat je met deze dingen start of dat je in deze dingen sneller zult stijgen? Als het alleen bedoeld is om te starten dan is alleen de "Specials" interessant om je character te kiezen.

Gaat deel 4 ook met levels? Als je bijvoorbeeld 12 keer met een bepaalde skill bent gestegen dat je een level stijgt en dat je wat extra dingen krijgt? Net zoals MorrowinD dus.

Zijn er veel ondergrondse gebieden (donkere grotten, kelders enz.) of is het meestal buiten? En is Oblivion nou groter als Morrowind? (speelwereld)

Hoe gaat het vechten nou? Is het netzoals Morrowind dat je in het begin 999 keer moet slaan om nou één keer te raken. Of is het nu dat je ze wel raakt maar je wat zwakker slaat? Kan je wel zien dat je iemand slaat want dat vond ik nogal irritant aan Morrowind. Zie je ook bloed en wonden bij neergestoken vijanden?

Ik dacht eerst dat ik Ghost Recon eerst zou kopen maar nu zit ik aan Oblivion te denken :)

3. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Standaard hebben al je skills skilllevel 5. Maar ieder ras heeft voor bepaalde skills vanaf het begin al een voordeel t.o.v. andere rassen, ze hebben voor bepaalde skills een 'bonus'. bv. blade +15 => 5 + 15 = character start met een blade skill van 20.

Inderdaad, zoals in Morrowind als je 10 keer een skilllevel up hebt gekregen stijgt je character in het algemeen 1 level.

Net zoals in Morrowind zullen er honderden dungeons/tombs zijn (exact aantal staat ergens op elderscrolls.com).
    Oblivion is 16 square miles (ca. 25 km), bijna dubbel zo groot als Morrowind. Exclusief de planes of oblivion (realm van de deadra) wat nog eens een extra 3-5 mijl erbij zal zijn.

Nu raak je altijd je vijand, maar je skilllevel bepaalt nog altijd de schade dat je je vijand berokkent. Er werd eerder in een interview gezegd dat de normale animaties niet zoveel zijn verbetert, maar de combat animations wel. Kijk naar wat filmpjes, je zult direct het verschil merken.
    Net zoals in GOTY van Morrowind is er een enemy health bar, maar deze keer is het een boogje net naast je reticule, nog handiger dus.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686

Ook een leuke screen!

6. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Efe twee vragen want ga niet meer het gehele forum doorlezen waar alles steeds over hetzelfde gaat.

de Radiant Ai zorgt dat mensen gaan trainen enz. Als je traint word je sterker --> betekent dat je aan het eind van het spel allemaal level 100 villagers hebt rondlopen of dat de bad guys nog sterker zijn dan hun natuurlijke sterkte (dus laten we zeggen level 20 beginnen ze mee en als je acht uur speelt zijn ze level 28 door trainen en als je pas na 300 uur de eindbaas aanvalt dat ie dan level 100 is? (dus niet in verhouding stijgen met jouw level maar stijgen door zelf te trainen)

Is het quest menyu veel veranderd --> zijn active questen enz duidelijk zichtbaar aangezien dat bij morrowind irritant was. wat had je ook alweer allemaal gehoord en kon je doen.

7. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, volgens verschillende previews van grote gamesites is dit nu wel goed uitgewerkt.

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, en dat is zelfs een beetje te zien op ingamefilmpjes.
    En je hebt een kompas nu hé dus kun je alles wat beter vinden. (of was dit er nu ook uitgehaald?)

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Daar zat ik ook aan te denken, ik weet dat de badguys in oblivion respawnen net als de creatures en guards in morrowind. Dus hun zullen gewoon een bepaalde sterkte hebben en zo blijven. Hoe het met de gewone mensen(villagers) zit, weet ik niet:{ .

10. Tecnomic

Tecnomic Guest

Voor de mensen die nou nog lopen te bitchen over de release van het spel:

bron: www.gamevillage.nl

11. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    In het making of film gebeuren word wel gezegd
    dat ze trainen en ook daadwerkelijk beter worden. Maar ze hebben de
    radiant AI wel wat omlaag geschroefd zodat ze het jouw niet onmogelijk
    gaan maken. Dus ze zullen sterker worden denk ik, maar niet te sterk.

12. Ereinion

Ereinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas, dit is helemaal geen bevestiging. Er wordt nergens in het interview zelf gezegd dat de game op 24 maart uitkomt. In de inleiding van het interview staat:
    Maar het wordt nergens duidelijk gemaakt of ze die datum nou van Pete Hines gehoord hebben, het lijkt erop dat ze die bevestiging van 2k Games hebben, maar dat is dus niet van Bethesda.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Je hebt gelijk, maar ik denk toch dat het spel wordt uitgebracht op 24 maart. Volgens mij wilt Bethesda gewoon niet weer de mensen teleur stellen en daarom geen release date geven.

14. marine robin

marine robin ODST Sniper NL

Leuk Bevonden:
    0
    laten we maar over iest anders beginnen dan de launch date;) ...we zien het wel..( het is al zo vaak gezegd het komt uit in early 2006...dus gewoon w8 en ) dan komt alles goed*)

15. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die het nog niet doorhebben.

Podcast, interview met weinig/geen nieuwe info
    http://www.poweruser.tv/podcasts/neowin/Neocast3.mp3

Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  16. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Tecnomic, met alle respect, maar kom niet met zoveel B-sites aan. Het zijn allemaal sites die te snel en veels te makkelijk een gerucht overnemen en als feit bestempelen.

17. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Wooffa
    gozer wat zeur je nou? als de site de info van een betrouwbare site heeft weggehaald dan is het toch geen B site. Ik post hier wat ik lees en dat jij gaat zeuren over dat het niet betrouwbaar is jou zaakje maar niet de mijne _0/

18. jasnba

jasnba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had geld over dus heb um maar alvast op de pre-order gedaan, de special edition voor 60 eetjes bij www.GCshop.nl)

19. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    *zucht* Ik zeg nog "met alle respect", moet er dan zo'n cynische ondertoon gebruikt worden bij jou?

Maar om even inhoudelijk in te gaan op wat je zegt. Gamevillage, ownage e.a. sites zijn verzamel sites. Die gaan op al het soort nieuws af dat ze zien. Vaak zit daar een sterk gerucht bij, vaak ook feiten. Dat Oblivion 24 maart uitkomt is een sterk gerucht, is ook erg aannemelijk, maar is gewoon nog niet officieel en berust op helemaal niks. Zolang Bethesda of Microsoft niks loslaat, is het niet waar. Ik denk dat als Bethesda met zekerheid een datum kan aanwijzen, ze het maar al te graag vrijgeven zodat gamers daar beter naartoe kunnen gaan werken en zij reclame kunnen gaan maken.

Nogmaals, het zou alsnog best kunnen dat Oblivion 24 maart uitkomt, maar het is nog lang niet zeker!

Edit: Nog één "klein" dingetje. In het interview wordt nog steeds niet door de Bethesda medewerker bevestigd dat hij op 24 maart uit gaat komen, maar wordt in een inleiding door de interviewer gezegd.

Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  20. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    3 nieuwe screens.

Ziet er mooi uit, maar toch niet zo gedetailleerd als dat Duitse filmpje van 2 weken terug. Redelijk teleurgesteld eigenlijk, ze hebben zo te zien meer moeten eruit halen dan soft shadowing...de eerste screen heeft echt trekjes van een Morrowindomgeving. En het water ziet er minder indrukwekkend uit.

Laatst bewerkt: 17 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina