1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Rustig, Rustig.
    Meaby dat iemand snel het antwoord wilde geven :).

    Vond de site nu niet een van de overzichtelijkste die ik ooit heb gesien. Maar oké, ik zal maar even verder kijken.
     
  2. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    qua stats ligt het verchil eigenlijk alleen op het begin.
    Je krijgt bepaalde voordelen als +15 blade enz.

    Maar het staat allemaal in de startpost. Dus please lees
    die even. Dan weet je al een heleboel.
     
  3. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je een harde schijf nodig voor oblivion ..??
     
  4. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee. Voor geen enkele game heb je een HDD nodig. FFXI was hierop een uitzondering, gewoon omwille van de omslachtige Playonline service die moet geïnstalleerd worden.
     
  5. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb eens zitten kijken welke dingen ik wil kiezen:

    Redguard

    Birthsigns: The Shadow (1x per dag 60 seconden onzichtbaar)

    Major: Blade, Athletics, Heavy Armor, Acrobatics, Marksman

    Manor: Block, Mercantile, Light Armor, Destruction, Blunt


    Het is toch zo dat je dit zelf kan kiezen? Dan is de keuze van het personage toch niet belangrijk? Dan krijg je die skills toch niet? Of zijn de major en manor skills alleen belangrijk om met je levels te stijgen?
     
  6. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    In Oblivion is er een kleine wijziging in het skillsysteem. Nu kies je 7 major skills en wordt de rest automatisch minor. Misc. skills bestaan niet meer.

    Ieder ras heeft skill bonusen, als je je dus wil concentreren op marksman, moet je geen ras nemen dat geen bonus daarin heeft of zich richt op andere skills. Je neemt dus het best een Wood Elf (+15 marksman) en in extremis een Dark Elf (+5 marksman).
    En zoals je het zelf zegt, alleen major skills bepalen je level. Stijg 10 major skilllevels en je zal in het algemeen 1 level stijgen. Als je je minor skills nu traint zullen ze geen gevolg hebben voor je algemeen level.
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor football manager ofzo heb je wel een HDD nodig. Maar dat was vanwege omslachtig grote savegames oid.
     
  8. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft komt in dat geval zijn/haar beloftes niet na.
     
  9. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm hopelijk heb je gelijk :)
     
  10. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor Oblivion is een harddisk niet noodzakelijk, maar zonder harddisk zul je wel langere laadtijden hebben.
     
  11. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    als je de prductietijd bekijkt op een schaal van 0 tot 12 uur is oblivion nu op 11:58 las ik net in de laatste team diary ;)
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Is dit bevestigd jah?
    Dat je zeker met een HD, snellere laadtijden zult krijgen, dan wanneer je zonder HD speelt?
     
  13. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Preview uit een PC Magazine (bron: elder scrolls forums)

    Gameplay/Combat:
    The gameplay looks alot like Morrowind, in good and bad. Good, because the game contains great free space, and total freedom, and bad, because combat still is a doubtful affair. Instead of "locking" your opponents in a fight, like for example World of Warcraft, where they can use diffrent attack- and defence maneouvers, have Bethesda chosen to use a rather simple "Attack or defend"- twoclick-system, where you use left mousebutton to swing your sword, and right to defend against attacks.

    So you can use fighting in two ways. On the easier enemies, you can just keep swinging your sword brutally, until your enemy gives up or dies, or you can time your attacks and defends against the more challenging enemies. Magic attacks can be used independent of physical attacks. Just choose what magic attack you wanna use, and press a key when you wanna use it.

    Fighting against a single opponent is somewhat easy to do, especially if its against a human or a creature on your own size, but as soon as crawling or flying beasts is involved, is the fights just something you wanna get over with, so you can move along in the story. Fights agains multiple enemies is completely impossible, because of the lack of combination-attacks, and the opponents - especially the city guards - insisting on standing up in your face, makes it hard to fight effectively.

    We cant say if there is more to the combat system than just swinging your sword and hope for the best, but we have to conclude, that combat still is the games weak spot.

    Radiant AI:
    Originally we shouldent have walked into a little private home in the game, where the owner and a city guard started trouble, because we were looking at a shiny silverplate. So we got confronted with the choice of going back to jail for our theivous manners, or a quick fight with the possibility of getting away. We chose the fight, and the guard quickly got beaten after a short and intense fight. But we couldent have that the silver items owner would run for help, so he had to die too.

    Heavily loaded with every lootable item from the house, we sneaked out the back door, but sadly a guard had heard the racket and went to attack us. After yet a fight, we had 3 lives on our account, which quickly rose to 7, 8 and soon 10, when the rest of the towns guards came rushing in the name of justice.

    All this complicated our further traveling around the town, since civil people spontaneously began to attack us on the streets. It all went wrong when we accidently started a mobfight in an inn, where we tried to rent a room where we could stay safely for the night. We accidently hit the wrong key, which made us deal the inn owner a blow, he didnt get up from again.

    In a very short time, we managed to work up a record large bodycount and a bounty, which made our threadlevel equal with the demons that are raging in Tamriel.

    Stealing:
    Pete Hines explained, that one of the important new gameplay-elements is bigger consequence from stealing and breaking into peoples homes. Its now harder to steal objects, because the city guards now can see when you carry around stolen objects and items, and will confront you when they see it. Furthermore, the stolen items cant be sold to normal shopkeepers, but only to special recievers of stolen goods, which is some very secret types, you only can find by sniffing around in Thieves Guild.

    Lockpicking:
    Instead of Morrowinds keep-clicking-until-its-open-lockpicking system, it has now been made more interesting in Oblivion. Its a little lockpicking game, where you in a combination of reaction speed and memory have to figure out, in what combination you have to click the small taps inside a lock to open it."

    Veel van die shit weten de meeste hier al, maar ik post het toch maar even.
    Dat van die Radiant AI gewoon negeren, want je verneukt heel je game als je op zo'n killing spree gaat.
    Het deeltje 'stealing' is wel interessant. Vroeger kon je leuk rondlopen met je gestolen goederen en had niemand het door, nu moet je onopgemerkt wegkomen. Oplossing: 's nachts stelen.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Sw33t dat stealen, net zoals wat ik schreef in me verhaaltje een pagina terug ;)
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    WTF, kunnen guards van een afstand zien wat je in je zakken hebt zitten?
     
  16. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de site van gammo kun je een video preview bekijken. Deze moet je echt zien.
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 'preview' bestaat uit stukjes van de E3 demo...de footage is dus bijna een jaar oud. En daarbovenop verpesten ze de hele sfeer van de demo nog eens door muziek te gebruiken van Halo en nog wat slechte rock.
     
  18. the_xbox_men

    the_xbox_men xbox 360

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    mja aan de ene kant is dat gedoe van het stelen leuker aan de andere kant weet je hoe rijk ik ben geworden door het stelen in morowind maar het is wel leuker zo denk ik.
     
  19. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het heel leuk en slim dat ze het stelen moeilijker hebben gemaakt, ik vond het echt te makkelijk in Morrowind. Dit maakt het lekker uitdagend en realistischer.
     
  20. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    Te snel, Te rijk.
    Ik ben er blij mee, alleen dat ze meteen kunnen zien wat allemaal gestolen
    is vind ik veel minder. Beetje erg onrealistisch
    (ik spreek mezelf tegen ik weet het :p)

    Over die HDD, Microsoft heeft gezegd dat het mogelijk is dat toekomstige
    spellen de HDD gaan gebruiken en dat die noodzakelijk is. Maar dat het
    merendeel van de games geen HDD nodig hebben.

    Dus ze houden zich wel degelijk aan de regels.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina