1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 11 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Over de third person view. Is dat nou wel of niet te doen? Aangezien je echt een eigen character kiest en aankleed, lijkt het me wel leuk om die ook echt in actie te 'zien'.
     
  2. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    @V-loop
    Beetje initiatief tonen alstublieft.
    Lees de startpost maar eens door.
    En anders ga je naar www.theelderscrolls.com
    dan naar het forum en dan naar the unofficial FAQ
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  3. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    gaat de limmited edition behalve dat dikkere boekje nog wat extra's bevatten ?
     
  4. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja,check even de site van de makers,daarop staat precies wat je er allemaal bij krijgt.
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Items oprapen en vechten gaat zoveel vlotter in 1st person, omdat je dan werkelijk alles ziet dat voor je ligt. In 3rd person als je iets wil oprapen ligt dat item meestal voor je character en zie je het moeilijk liggen. De animaties zijn ook niet alles. Je character beweegt erg houterig. Voor telekinesis zal je ongetwijfeld in 1st person moeten spelen. In Morrowind was je reticule erg klein, wat het nog eens onhandiger maakte, maar die is nu iets zichtbaarder en groter geworden.

    @Swordsman: Collector's edition.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  6. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Ja, sorry...k heb nou net die startpost doorgelezen en ben er achter gekomen dat Breton mij wel lekker ligt omdat ik magie cool vind! :)

    Ja het is idd cool om te zien hoe je er uit ziet enzo. In Morrowind speelde ik altijd in 3rd person tijdens het rondlopen en praten met mensen maar tijdens het vechten zat ik in 1st person.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die een ElderScrolls MMORPG wel zien zitten. Dit komt uit een recent interview met Pete.^^

    Overigens staat ook in dat interview dat je kan investeren in merchants (dat wisten we al), maar je kan blijven gold investeren zodat hun startkapitaal blijft stijgen. Creeper en Talking Mudcrab uit Morrowind zullen niet meer nodig zijn, want nu kun je door eenmaal een hoog bedrag te investeren later dure items aan de merchant verkopen. Verkoop item, slaap zodat hij zijn startkapitaal terug heeft, verkoop item, enz.

     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  8. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    @V-loop
    Ook sorry van mijn kant ;)
    Maar 1x in de zoveel tijd ben ik het even zat
    dat mensen het blijven vragen, minstens 2x per
    pagina staat er namelijk een vraag die al
    beantwoord word als je alleen ff de startpost
    doorkijkt.
     
  9. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    oooh tnx chill voor dat interview! lekker wat info, ik kan echt niet w88!! :eek:
     
  10. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een harde schijf.:)
     
  11. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Damn elke dag moet ik 4 paginas lezen voor ik weer up to date ben :9

    @STASKO

    Heb je die scans al binnen gekregen?
     
  12. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah mooi want ik was die lange laadtijden van Morrowind zat en ik heb een Premium :).
     
  13. STASKO

    STASKO Active Member

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope nog geen scans van game reactor! Maar mischien morgen!! Nog even geduld dus. En kijk anders even wat paginas terug waar ik de links had geplaatst naar de scans van PC-gamer die Oblivion met een 93/100 bekroonde.
     
  14. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt jammer ik heb ook wel zin in deze game maar ik moet toch echt mijn examen eerst goed volbrengen :'-(, dus dat wordt voor mij nog zo een 2 maanden wachten.

    Ik heb ook nog een vraagje:
    kan je bv een zakje (of hoe je het ook noemt) waar je je pijlen in doet, een boog en dan ook nog een zwaard mee dragen (zonder schild). Ik hoop het wel dan kan je schieten met je pijl en boog, en zodra hij dan dichterbij komt slacht je hem af met je zwaard :9.
     
  15. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben al bezig met een character maken waar ik heel oblivion gewoon wil blijven spelen. En ik maak uhm nu al zodat ik straks niet al te lang hoef bezig te zijn bedenken welke character enzo ik neem.. more time to explore. :)

    Ik ga voor een soort van Ranger.

    Race: Wood Elf,

    Birthsign: The Warrior,

    - Blade,
    - Block (alleen met zwaard)
    - Light armor,
    - Athletics,
    - Alchemy,
    - Marksman,
    - Sneak

    Mijn 2 speciale Attribute zijn denk ik Speed en Strength of Agility.

    Zou dit een beetje te doen zijn? Het is vooral gericht op zwaard en boog en dan beetje stealth.. opmerkingen?
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    De grootte van je inventory wordt bepaald door Encumbrance (totale gewicht van alle items dat je kan dragen). Jou encumbrance (in kg) is gelijk aan 5x jouw strenght attribute. bv. je hebt 50 strenght => je zal 250 kg kunnen meesleuren. Als je bv 240 kg aan het meesleuren bent en je raapt een item van 20 kg op dan kun je je niet meer verplaatsen of ben je over-encumbered.
    Oftewel een simpel antwoord: Ja, dat kan je doen, maar dat hangt af van je strenght.

    Als je agility hoog is, dan vind ik het een beetje nutteloos dat je ook block als major skill neemt, want als je de schaduwen wil gebruiken zal je toch geen schild dragen en in too close for comfort situaties belanden.
    Vervang block dus met acrobatics en vervang alchemy misschien door mysticism of illusion.
    In feite heb je wat tegenstellingen in je character, je wilt enerzijds ranger zijn met marksman, agility, dan kies je weer the warrior als sign, en dan zeg je dat je stealth ook belangrijk vind...
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  17. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat ik beter Illusion kan nemen dan Alchemy, maar over dat blocken ben ik niet echt uit.. ik neem stealth alleen om mischien ergens langs te kunnen sneaken en niet echt voor de speciale stealth aanvallen. Of zou ik stealth helemaal niet nodig hebben dan? Ik bedoel.. zou je denk je ook zonder stealth al kunnen sneaken? Zou stealth alleen zijn voor de speciale stealth aanvallen en bijvoorbeeld dingen zoals Pickpocket?
     
  18. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik voel mij eigelijk een complete n00b hierin, ookal heb ik Morrowind en heb ik al de Oblivion special edition besteld.
    Maar wat zou ik eigelijk allemaal willen maken voor een man die beter is met zwaard, maar ook redelijk goed is met magie?
    Dacht zelf aan dark elf, en dan stop het al bij mij :+.
    Iemand wat tips wat ik daarbij kan nemen?
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    In Oblivion speelt lighting en ambient geluid een grote rol in grotten/dungeons (zoals je in het E3 filmpje kunt zien). Als je ongedecteerd voorbij die goblins wilt sneaken of een stealth kill wilt maken, is sneak als major skill toch een noodzaak. Als je deze dingen wilt doen maar minder wilt stelen etc. kun je ook sneak niet als major skill nemen en gewoon naar de Thieves Guild gaan en deze skill laten trainen tegen betaling. Ik zie niet in waarom je sneak zou moeten nemen als major skill als je niet security in je major skills list wilt opnemen. Ik zou de moeite niet doen om agility te trainen gewoon voor je sneak skill. On the other hand, zou je sneak wel als major skill kunnen opnemen, als je ook marksman en security erg belangrijk vindt. Wat boeit het ook he, het was net leuk 30x te herbeginnen met Morrowind gewoonweg om je perfecte character te maken.

    @Wessiej: In jouw geval is het minder moeilijk kiezen...dark elf, redguard, breton met

    Blunt Weapon
    Long Blade
    Acrobatics
    Athletics
    Conjuration
    Alteration
    Destruction

    en je vervangt enkele skills door block of whatever.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  20. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat ik Blunt Weapon dan verander in Marksman, zodat ik ook nog goed ben met pijl en boog.
    Of zou dat een hele verkeerde zet zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina