1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 11 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Zeker, ik kan niet wachten op deze game! Ik ga hem gelijk halen!
     
  2. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had het al een tijd terug gezien daar, maar zul je ze nu ook echt allemaal tegenkomen in Oblivion [het spel], of interpreteer ik dit nou verkeerd?

    Edit: Die site mogen ze trouwens wel is updaten. Hij is érg onoverzichtelijk en ook vrij lelijk. Zal een stuk fijner lezen als ze dat zouden doen.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2006
  3. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, we zullen niet alle deadra princes te zien krijgen. De site is onoverzichtelijk omdat alle teksten overlappen. In alle artikels zijn er links naar de vele boeken. Lelijk zou ik het niet durven noemen, het heeft tenminste geen felle kleur, het stoort me niet echt. Ik raad iedereen aan om die lange teksten over de Deadra te lezen, maar ook de belangrijkste boeken uit Morrowind (bv. 'The Annotated Anuad'), want ik kan me niet voorstellen dat je echt zult genieten van de main quest als je er niets van afweet. Alles wat je zal tegenkomen ken je niet van vroeger.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2006
  4. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien is het niet lelijk, maar het is nogal simpel. Ok, als je dat niet houdt wordt het té chaotisch, maar ik bedoel meer een wat beter menu...de achtergrond iets anders. Niet dat het zoveel boeit hoor. Ik heb liever dat die teksten elkaar niet zo overlappen idd.

    Met dat andere ben ik het helemaal eens. Ik ben zo iemand die weinig wist en een beetje gelezen heeft. Het zijn vaak boeiende dingen die daar staan [soms ook wat minder, zoals waarom daedras fout is en het daedra moet zijn in meervoud]. Toch leuk om zo'n grote achtergrond te lezen.

    Trouwens nog bedankt voor de tip van The Annotated Anuad.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2006
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze is ook erg interessant.:+

    Nee, maar het is wel leuk te weten dat de provincie van de Argonians, Black Marsh, een overblijfsel is van een veel groter Tamriel, dat naar de bodem van de zee zonk na de Ehlnofey oorlog. Argonians zijn overigens afstammelingen van de Ehlnofey, wat vroeger bomen waren. En zo zijn er nog tientallen pagina's alleen maar over Argonians. Nochtans lees ik niet graag, maar hiervoor doe ik toch even de moeite.
     
  6. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Whooi deel 4. Deel 3 begon aardig vol te worden. Ik ga weer is ff op het net om te kijken voor nieuwe info :)
     
  7. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dat met die boeken precies? Ik heb net 'The Annotated Anuad' gelezen en vind het een vet mooi verhaal! Maaruh krijg je dit verhaal niet gewoon in de game uitgelegd? Of moet je ook nog boeken gaan bestuderen alvorens je echt van Oblivion kan genieten?
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Nee joh, in die wereld bestaat ook literatuur hoor! Je kunt gewoon boeken vinden / kopen / jatten. Ooit Baldur's Gate 2 gespeeld? Dan weet je wat ik bedoel. Al zorgen sommige boeken in The Elder Scrolls er ook voor dat er een stat omhoog gaat (alleen eerste keer lezen).
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Die boeken kom je gewoon tegen in de game, ze liggen er voor het oprapen. Ze voorzien ons van veel achtergrondinformatie, maar jammergenoeg gaat niemand ingame er dieper op in. (soms moet je voor een sidequest wel een boek zien te vinden of een boek geven aan iemand anders). In Oblivion zullen ca. 400 boeken, notities, brieven te vinden zijn. Ze dienen in feite als tussendoortjes. Vechten, rondlopen, boek lezen, vechten, praten, boek lezen, enz.
     
  10. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    voglens mij is deze game zo gewild dat hij nauwelijks verkrijgbaar zal zijn de eerste week! of heb ik het mis
    kzou graag de LE willen maar ik pre-order niet.. nja we zien wel:)
     
  11. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij valt het wel mee hoe gewild hij is, alleen de echte gamers halen hem denk ik, en niet de doorsnee lui, is te ingewikkeld voor hun.
     
  12. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar ik denk wel dat er nu een heleboel mensen, die nog niet een eerder deel hebben gespeeld, het gaan spelen, omdat de graphics brilliant zijn en er goede reviews zijn.
     
  13. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat dat wel mee valt. Vergeet niet dat ook veel mensen GRAW gekocht hebben.. en omdat Oblibion 2 weken later uit komt.. tja :9
     
  14. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    graw en oblivion kan je eigenlijk niet vergelijken hoor, zijn totaal verschillende spellen. of je gaat voor GRAW of je gaat voor oblivion lijkt me..

    mijn keuze staat vast:)
     
  15. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Het is niet te vergelijken idd, maar het ligt ook niet aan beide games maar meer de timing. Ik denk dat er veel Oblivion ff laten liggen omdat er heel veel Graw hebben gekocht. En dat is gewoon omdat er gewoon nog niet echt heel veel toptitels uit zijn gekomen en nu ineens 2 dicht achter elkaar. Alleen degene die hebben gewacht op oblivion of gewoon genoeg geld hebben ;) Ik heb Graw achteraf laten liggen en ga alleen voorlopig voor Oblivion :)
     
  16. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog nooit zo'n soort game gespeeld. Heb er heel veel positiefs gelezen en ben toch wel aan het twijfelen.
    Wat is bij dit spel de magie om voor iedereen leuk te zijn?
     
  17. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Oblivion is niet voor iedereen leuk, omdat het toch een RPG is en blijft en dat ligt nou net niet iedereen. Wel biedt het spel gigantische vrijheid in je doen en laten. Je ontdekt de wereld van Oblivion stukje voor stukje en langzaam ontrafeld zicht het verhaal. Je hebt altijd het gevoel deel te zijn van die wereld en overduidelijk ook het verhaal.
     
  18. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    omg ik gah deze game helmaal dood spelen!
     
  19. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    deze game ga ik zeker kopen zo vet om een beetje rond te lope en vanalles te ontdekken.
     
  20. cydroid

    cydroid -=AaD=-

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    dit spel wordt idd super. GRAW heb ik maar deze komt er ook zker bij en dit keer de special ediotion (nog steeds van deel 3 nergens ooit gotye kunnen vinden)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina