Waarom Oblivion?
Je hebt het noodlot in eigen handen. JIJ bepaalt wat voor character je wordt (vechter, dief, magier etc.), JIJ bepaalt hoe je character zich gedraagt (een eerlijke paladin of sluip je liever 's nachts bij mensen binnen om ze helemaal kaal te stelen?), JIJ bepaalt in welk tempo je de main quest oppakt en welke side quests jouw character wil doen. Wil je de ultime gladiator worden? Er is een arena. Ben je liever een Indiana Jones-type adventurer? Er liggen her en der dungeons in het land om te verkennen en te looten. Ga je liever parel duiken en deze verkopen op de markt voor big cash? Onder water is genoeg te beleven (inclusief ship wrecks!). Struin je liever de bossen af voor ingredienten in je eigen gebrouwen drankjes? Of wil je een huis kopen? Misschien wil je wel een bibliotheek vol met boeken bij elkaar verzamelen? Allemaal mogelijk.
Verder "leeft" de wereld om je character heen. NPCs (Non Playing Characters) doen hun dagelijkse dingen: ze werken, ze eten, ze verhandelen hun spulletjes op de markt en ga zo maar door. En als het nacht is gaan ze naar bed en zijn de straten leeg (maar kijk uit voor de bewakers van de stad die ook in de nacht hun ronde blijven doen).
De wereld wordt verder continu op de kracht van jouw character afgestemd. Monsters worden sterker, je kunt betere equipment kopen etc.
En het ziet er nog ontzettend puik uit ook!
Laatst bewerkt: 17 mrt 2006