1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 11 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Wie bedoel je er dan mee :9 Mij dus neem ik aan? Maar wat bedoel je hier mee? Vind je het leuk om te zien dat ik zoveel uur heb gespeeld om dat aantal achievements te halen of vind je het nou dikke onzin? Ik kan het niet echt uit je verhaaltje ophalen.

    Ik hoop ook op een timer in een menu. Ik vind het ook altijd leuk om te zien hoelang ik nou een spel speel.

    EDIT: Wat zeuren jullie over de grote. Dat dorp licht echt wel ver weg. Ik weet zeker dat je er meer als 5 minuten over doet om vanaf het fotopunt naar dat dorp te lopen. En dat is nog maar een klein stukje van de hele kaart. Nee ik maak me absoluut geen zorgen om de grote.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met hardlopen? Als ik in Morrowind met 200 speed van het zuiden naar het noorden zou rennen, zou ik ca. 20 minuten onderweg zijn.
    Cyrodiil is ten eerste 40 vierkante kilometer wat neerkomt op 6 km in de breedte en lengte.
     
  3. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ach joh, ik geloof niet dat de groote tegen gaat vallen. Idd die screenshot ziet er zo wel raar uit in vergelijking, maar ik denk niet dat het iets is om zorgen over te maken. Zoals ik net al zij. Overal wordt beweerd dat Oblivion groter wordt dan Morrowind. Dat is dan al genoeg :)
     
  4. M-F-z0r^

    M-F-z0r^ -< Ghost Leader >-

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    ze stuurde ook elke week waarop die dan zou moeten komen een brief dat het echt uitzonderlijk was en dat ik natuurlijk gratis kon opzeggen. Ik had de game miss wel wat laat besteld maar ik lul niet als je dat denkt kerel.
    Ik kreeg elke week zo een brief van een Gijs die daar werkte dat het weeer was uitgesteld
     
  5. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    hey heele hel concept staat me neit zo aan ik "hoop" dan ook niet dat dat een te groot deel van het spel uitmaakt.

    niet zozeer dat ik bang ben van lava en shizzle maar meer door mijn achtergrond geloof.
     
  6. STASKO

    STASKO Active Member

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    40 vierkante kilometer is 20 in de breedte en 20 in de lengte!
     
  7. M-F-z0r^

    M-F-z0r^ -< Ghost Leader >-

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    niet echt, als je ziet dat je overal vrij rond kan lopen en als dit alleen nog maar een deel van 1 kleine provincie van een map is die als ik het goed heb nog zes keer zo groot is en er ook nog veel grotten zijn lijkt het me niet dat het klein is. Want dit plaatje wat je er onder gezet hebt van de map is niet de volledige map en het uitzicht wat je hier ziet is ook nog maar 1/4 van die provincie, het is nog vier keer zo groot in de provincie en volges mij waren er ongeveer zes andere provincies dus 7 in totaal, 4x7 is 28, dus de kaart is nog 28 keer zo groot
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
  8. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee net niet, 20 bij 20 kilometer geeft geen oppervlakte van 40 vierkante kilometer, maar van 400 vierkante kilometer.

    Een oppervlakte van 40 vierkante kilometer is dan zo'n 6 bij 6 kilometer. (Mits het een vierkant is he :cool:)
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
  9. M-F-z0r^

    M-F-z0r^ -< Ghost Leader >-

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
  10. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    6,3 km in de lengte * 6,3 km in de breedte = 40 vierkante km.

    @M-F-zor: De kaart van Stasko was correct. In Oblivion kun je alleen in de provincie Cyrodiil spelen.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
  11. STASKO

    STASKO Active Member

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap het nog steeds niet,,, 40m2 of km2 (maakt niet uit) Is toch altijd de helft?40km2 is 20 horizontaal en 20 verticaal! EN hoezo net niet? Want 6km in doorsnee is errug klein!!
     
  12. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Oppervlakte is lengte x breedte, oftewel lengte/breedte is de wortel van 40.

    De wortel van 40 is zo ongeveer 6 of 6,3 (wat precieser)...

    Dus 6,3 x 6,3 = Ongeveer 40 vierkante kilometer :).

    Oftewel, lengte = 6,3 en breedte = 6,3 (mits het een vierkant is wat ik zei ;))
     
  13. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    kolere wacht dan het spel af dan ga je een liniaaltje leggen kan je het precies uitrekenen :/
     
  14. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, lijkt me leuk alleen leg ik die kerel wat uit ipv dat ik nou zo graag wil weten hoe groot die wereld is.
     
  15. STASKO

    STASKO Active Member

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dat zo is is de game aan de kleine kant!

    Ik heb Morrowind gespeeld maar daar kon je niet zo makkelijk naar de andere kant van de wereld lopen vanwege vijanden en de mindere draw distance! Ook waren de bergen soms erg stijl en dus moest je vaak omlopen.

    Nu loop je makkelijk naar de andere kant van de wereld! En door de draw distance lijkt de wereld stukken kleiner!!
     
  16. zijky

    zijky Sniper

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe werkt het nou met lvls up van je char ?? :'-( is dat net zo iets als bij wow
     
  17. Ereinion

    Ereinion Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Ik denk dat het gezichtsbedrog is. Chorrol ligt namelijk niet op die heuvel die je in de verte ziet, maar nog op een heuvel verder. Achter de imperial city is een heuvel met veel bomen. Daarna komt een stuk vlak, en daarna komt weer een heuvel, waar Chorrol op ligt. Omdat je via deze screenshot onmogelijk kan beoordelen hoe groot die vallei is, kan je ook niet inschatten hoe groot de wereld is.
     
  18. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    En je blijft maar doorratelen. Stijle bergen? Naar het midden van Vvardenfell toe wel ja, maar niet aan de buitenkant. Als je van Vivec langs de bittercoast naar de ashlands en naar Dagon Fel wou was je 20 minuten onderweg. Wees blij dat de drawdistance nu veel groter is.
     
  19. M-F-z0r^

    M-F-z0r^ -< Ghost Leader >-

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    want je ziet ook niet dat er een waterscheiding is tussen die twee gebouwen dus moet het allebei op hetzelfde eiland liggen, dus hoort dat gebouw links van die toren er nog bij en ligt dat andere stadje nog achter dat bos daar dat je in de verte ziet
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
  20. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Dubbelpost.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina