Ik denk dat ik een Sorcerer klasse ga ontwerpen. Omdat Sorcerer's geen boekenwurmen zijn, maar een natuurlijke aanleg voor magie hebben ga ik dit nabootsen door hem de Atronach als sign te geven; hij heeft dan 2 tot 3 keer (of hoeveel het ook is) zoveel spellpoints als een "gewone" magier, maar kan zijn spellpoints niet regeneraten door te rusten. Je hebt dan drankjes nodig om het weer aan te vullen. Je hebt met deze sign ook 50% kans om de magische aanval van een tegenstander te "converteren" in bruikbare spellpoints voor je eigen character.
Omdat hij een Sorcerer geef ik hem ook beperkte wapen en harnas training mee (tis dus echt geen oud en miezerig ventje). Waarschijnlijk chainmail als bescherming; leer is te min voor hem en plate kan hij fysiek niet aan. Als wapen wil ik hem iets imposants meegeven; waarschijnlijk een 2-handed weapon. Bestaat er ook zoiets als een halberd in Oblivion? Zo ja, dan pak ik deze denk ik. Uiterlijk? "Boisterous"-> tattoo, kale kop, koel-calculerende blik in de ogen, sikje en een goed gebouwd lichaam en een arrogante air (kan ook wel weer een charmerend effect hebben op bepaalde mensen).
Magie? Vooral Illusion is ver beneden zijn pijl. Ik denk dat ik hem voornamelijk op destruction (direct damage spreekt hem wel aan) en alteration (faster, smarter, stronger) richt, met een snufje summoning (demonen voor hulp summonen spreekt hem weer wel aan).
Ik heb trouwens alle info uit Morrowind gehaald, dus ik weet niet niet in hoeverre dit alles in Oblivion op gaat.
Laatst bewerkt: 12 mrt 2006