Ik ben er trouwens uit met wat voor character ik ga spelen. "Gewoon" een gruff mercenary for hire. Hij heeft totaal niks op met magie (heeft er zelfs een hekel aan, die verrekte bliksemschichten en vuurballen roosteren continu zijn lichaam) en vertrouwt dus vooral op zijn eigen wapenvaardigheden. Als veteraan is hij tot de tanden bewapend (dus ik geef hem beide wapen + bow vaardigheden) en heeft hij geleerd vooral op zichzelf te vertrouwen (armorer en light / heavy armor skill). Dan blijft er nog 1 major over en dat is natuurlijk block. Sluipen en sloten open kraken is voor dieven (alhoewel hij in zijn avonturen waarschijnlijk vooral het laatste steeds beter leert doen); misschien leert hij een beetje alchemy gebruiken tijdens het spelen -> wapens poisonen is toch wel een aardige vaardigheid om sommige gevechten wat "eerlijker" te maken. Speechcraft en merchantile leert hij ook vanzelf tijdens interacties met anderen.... Ben ik nog iets vergeten?
EDIT: oke, ik heb light armor voor athletics verwisseld. Zelfs met een zwaar harnas aan heeft hij tijdens zijn jobs geleerd flinke afstanden te overbruggen op hoog tempo. Daarnaast heb ik blunt (maar dit kan ook blade zijn, ben ik nog niet uit) verwisseld met merchantile. Goed kunnen onderhandelen over de verdiensten bij gevaarlijke opdrachten is natuurlijk voor elke mercenary belangrijk. Je wilt immers niet het loodje leggen voor een armzalige cent!
Laatst bewerkt: 19 mrt 2006