1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 11 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Neem kijkje in de startpost.. daar staat wat info over de LE ;)

    En ik ga denk ik toch voor een Knight/Warrior. Gewoon heavy armor, zwaard, schild en een strak paard natuurlijk :)
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Gewoon een middeleeuwse stormtrooper dus eigenlijk.... ehh.. HaloTrooper. ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  3. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Breton

    Blunt Weapon
    Long Blade
    Acrobatics
    Athletics
    Conjuration
    Alteration
    Destruction

    The Lady

    Beste statbuild character IMO.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Owjee, je gaat toch niet powerplayen he. ;)

    Ik probeer zelf een beetje van de meta-gaming denken weg te sturen. Ik hoop dat het "roleplayen" wat meer spelplezier oplevert.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag ook deze uitvoering gepre-orderd.
     
  6. Nielsje_8

    Nielsje_8 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    @ C H I L: Waarom zou je 2 verschillende wapens als je major skills pakken en geen armor?
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel gelijk, maar ik heb er de tijd niet voor om een heel verhaal erbij te verzinnen. Bovendien heb ik 2x met dat character Morrowind uitgespeeld en heb er wel 3 weken over gedaan voor ik uiteindelijk de breton voor mij de beste keuze vond.

    Omdat ik ondervonden heb dat de armor skills het traagste omhoog gaan van allemaal. Ik zoek wel een trainer en laat mijn light of heavy armor skill tot 50 trainen. In Morrowind was er overigens een bug waardoor de master trainer van medium armor plots verdween uit de game. Die skill ging zo traag omhoog dat hij nooit 100 bereikt heeft.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik ben trouwens nog steeds benieuwd of er zoiets als een halberd in het spel zit. Ik denk het zelf niet, want dit wapen valt volgens mij in de spears categorie (al kun je met het uiteinde ook rondzwaaien).

    Iemand met een leuk idee voor imposant 2-handig wapen?

    EDIT: Grappig, ik had nog niet over de ras keuze van mijn character nagedacht. Chill's Breton keuze past ook wel goed bij mijn eigen Sorceror als ik zo de omschrijving lees:

    "Passionate and eccentric, poetic and flamboyant, intelligent and willful.... "

    Need I say more? :)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    [​IMG]
    The Atronach
    With the Atronach ability you don't regain Magicka over time. Instead you have a 50% Spell Absorption to recharge your Magicka. Your base Magicka is also increased by 150 points.


    150 Spellpoints extra dus. :)
     
  10. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Van nature uit zijn het magiërs en hun andere attributes liggen op het gemiddelde, wat het niet al te moeilijk maakt om met alle soorten wapens om te kunnen springen. Een two-handed longsword of een warhammer voor het vechten en de magic skills gebruik ik om te trainen naast mijn bedje. (constant magicka rechargen) Best wel zielig die trainingtechniek, maar zo gaat het snel vooruit en is de game minder frustrerend als je al eens een uur niet hebt gesaved en doodgaat. Hiermee bedoel ik dus dat je nooit doodgaat als je voldoende traint. (difficulty stond bij mij op +100)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  11. dirtybolle

    dirtybolle xboxlive member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    0
    waar hebt ge hem gepreorderd ?
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Stond al een tijdje op de site, maar hier kun je het eerste boek uit Oblivion lezen. (niet lezen als je niets van de lore afweet.)

    EDIT: Ik heb er zelf moeite mee om het volledig te begrijpen. Hopelijk zijn de overige 400 boeken in de game even moeilijk.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  13. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is dat?
     
  14. H3rm1t

    H3rm1t From Here 2 Oblivion

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit zgn FreeRoaming RPGs gespeeld, wel zwaar fan van Baldur's Gate geweest totdat ik last van RSI kreeg dankzij dit spel :9

    Omdat ik eerst ff wil wennen aan de wereld laat ik me dus bij t handje rondnemen: ik neem een wat strijdig type (richting warrior) en bemoei me de eerste keer spelen vooral met de hoofdquest.
    Wanneer ik dat heb volbracht heb ik genoeg kennis van deze wereld en game en zal ik een heel ander type character kiezen en mezelf een carriere opbouwen, we zien wel wat.
     
  15. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie er nu al tegen op wat voor race en class enz enz ik moet kiezen. Bij Morrowind staarde ik ook tijden naar dat schermpje met de keuzes. Ik speel dit soort spellen één keer en dan gelijk goed. Dan verdiep ik mij er helemaal in met één personage en that's it. Maar.. dan moet je wel de goede keuze maken! :cool:
     
  16. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Hehe dat probleem heb ik ook altijd.. alleen dan iets anders. Ik WIL 1 personage maken en daar gewoon het speel mee kapot spelen O-) Maar ik maak ook altijd nog extra characters aan omdat ik toch wil testen hoe het is om bijvoorbeeld met een rogue te spelen in plaats van een mage |:-
    cant help it :p
     
  17. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    ik snap eerlijk gezegt niet waarom je het een probleem noemt.
    tis toch heerlijk dat je de mogelijkheid hebt om die keuzes te kunnen maken _O_

    als je het dan een probleem noemt, noem het dan een luxe probleem :p
     
  18. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ik dit spel wel een paar keer ga uitspelen.
    als eerste neem ik een beetje een warrior en daarna een thief ofso. ik wil gewoon zien hoe het spel zich in zijn totaal laat spelen met een totaal ander karakter.

    wat ras betreft weet ik het al. ik ga voor een redgaurd met speed en endurance als attributes.
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, er is een eerste minpunt opgedoken in een review. Verschillende NPC's zouden tig keer dezelfde conversaties voeren. (Heb ik gelezen op Elder Scrolls forums, dus vraag me niet het terug te vinden)

    Anyway, hier nog een paar screens die vroeger magazine exclusives waren. Hier en daar wel een oudere.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2006
  20. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    of dat nou zo een verschrikkelijk minpunt is weet ik nou ook weer niet.
    maar het was ook te verwachten, als je verwacht dat die conversaties telkens weer anders zijn moeten de makers honderden uren aan voice overs maken, en dat is niet handig en duur.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina