Hoe meer je je skills en attributes bij character creation tegenstrijdig maakt aan elkaar (niet passend, zoals stealth met heavy armor), hoe lager je skills in het begin zullen zijn, des te langer het gaat duren tot ze op honderd zullen staan. En nu komt het grote voordeel...des te meer levels je character in totaal kan stijgen (en op lange termijn zal hij veel hogere health hebben dan andere mensen).
Dit besefte ik plots gisterenavond toen ik bij die oblivionmods zag staan 'max lvl 50'. Zoveel mogelijk combat, stealth en magie mengen is de sleutel tot een character met een hoger level en hogere max health op lange termijn. Vrij logisch.
Het klinkt dwaas om een uitgebalanceerd character te maken, maar het zal je op lange termijn belonen met hogere health/fatigue.
@Zifnap: Je hebt groot gelijk, maar de makers hebben er niet zo zwaar aan getilt, simpelweg omdat blunt en blade van dezelfde attribute afhangen...Blunt: Deliver the crushing blows of mace and axe weapons more effectively.
Laatst bewerkt: 20 mrt 2006