1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 11 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    @Robhimself, ik denk dat je beter een Class kunt kiezen in het spel zelf, dan weet je zeker dat je een goed uitgebalanceerd character hebt en hoef je zelf niets uit te zoeken.
    Je kunt de game je ook vragen laten stellen, waarop die uit de antwoorden voor jou de geschikte Class zoekt.
    In mijn morrowind boekje staan bij Classes die je kunt kiezen oa: Thieves, Agents en Assassins.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2006
  2. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad, dat wil ik in elkaar knutselen. Het liefst met een beetje magie.
     
  3. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Een mix van alles dus.. of dat handig is :{
     
  4. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    denk het idd niet
     
  5. KINKY

    KINKY Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    De mensen van Nedgame in apeldoorn krijgen morgen een nieuwe lading games binnen en zetten hem dan gelijk in de schappen....Ik ga morge kijke of ze hem binnen hebben8)

    Nuttige post he?!:+
     
  6. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
  7. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion komt waarschijnlijk 'apart' zogauw die bij de verspreiders is.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heh, leuk dat iedereen het oneens met me is. Maar ik blijf bij mijn mening: axes horen meer bij "blade" en niet bij "blunt".

    Het gaat hem vooral om de termen "blade" (bladed weapons) en "blunt" (= bot, ook wel "impact" wapens genaamd). Neem een zwaard: een zwaard heeft ook een "blad" (zwaardblad), dus valt onder bladed weapons. Een knots, mace of morningstar vallen onder blunt wapens, je gebruikt namelijk hun impact om iemands lichaamsdelen te verbrijzelen. Ze hebben ook geen blad, maar bestaan vaak uit een bol met stekels eraan (of kettingen met daaraan vast stalen bollen).

    Dus wat is een axe? Een axe heeft ook een "blad". Je maakt er soms snij bewegingen mee (zoals bij een zwaard), maar in tegenstelling tot de meer finesse bewegingen van een zwaard lijken de snij bewegingen met een axe meer op wilde zwaaien. Ik ben het met jullie eens dat bij axes dus meer "force" komt kijken. Je gebruikt dus veel meer je eigen kracht (vandaar de meer roekeloze zwaaien), maar het is nog steeds niet zo dat je met een axe op iemands kop timmert. Je zwaait door je kracht eerder iemands kop eraf.

    Ik kan het ook anders zeggen: kijk maar naar de andere wapens onder "blunt". Morningstar (steel met daaraan vast kettingen met stalen bollen).... welke beweging maak je daarmee als je aanvalt? Snij je daar iemands harnas mee open? Nope, je maakt een zwaai beweging met de steel, zodat de stalen bollen een slingerende op iemands kop / schild / been whatever belanden. De impact is dan zo groot dat je target (hopelijk) verbrijzeld wordt. Mace , een knots met uitstekende "spikes". Wederom zwaai je dat ding naar iemands kop. Ook al heeft je tegenstander een helm op, de force van de impact (en de spikes) zorgen ervoor dat je tegenstander op zijn minst versuft terugdeinst. Als je gelukt hebt doorboren de spikes de helm en legt je tegenstander toch nog het loodje.

    Om het nu niet veel langer te maken: met een axe verpletter je dus niet iemands kop. Je knalt dat blad dus niet "op" iemands kop. Hoewel je veel meer kracht in je zwaaien legt dan bij een zwaard verbrijzel je er geen lichaamsdelen mee, zoals bij "echte" blunt weapons het geval is.

    Zifnap

    EDIT: Linkie naar The Big Book of Blunt Weapons.

    http://epoch-larp.ca/bigbookof/bbw_blunt.html

    Zoals je ziet hebben alle wapens dezelfde "verbrijzelings" factor (hammer, mace, sap (wat dieven gebruiken om je bewusteloos te slaan), club (houten knots met soms spikes eraan vast)).

    Nog een linkie met eigenlijk dezelfde bevindingen:

    http://www.santharia.com/weapons/blunt_weapons.htm

    "Usage. Blunt Weapons are mostly used to do the hard work. Ever tried to tear down a wall with a sword? Right. It just won't work. Blunt Weapons are weapons which are commonly used in cases where the sharpness of a sword or axe is useless, to crush bones or to target helmets and armour."
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2006
  9. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe meer je je skills en attributes bij character creation tegenstrijdig maakt aan elkaar (niet passend, zoals stealth met heavy armor), hoe lager je skills in het begin zullen zijn, des te langer het gaat duren tot ze op honderd zullen staan. En nu komt het grote voordeel...des te meer levels je character in totaal kan stijgen (en op lange termijn zal hij veel hogere health hebben dan andere mensen).

    Dit besefte ik plots gisterenavond toen ik bij die oblivionmods zag staan 'max lvl 50'. Zoveel mogelijk combat, stealth en magie mengen is de sleutel tot een character met een hoger level en hogere max health op lange termijn. Vrij logisch.

    Het klinkt dwaas om een uitgebalanceerd character te maken, maar het zal je op lange termijn belonen met hogere health/fatigue.

    @Zifnap: Je hebt groot gelijk, maar de makers hebben er niet zo zwaar aan getilt, simpelweg omdat blunt en blade van dezelfde attribute afhangen...Blunt: Deliver the crushing blows of mace and axe weapons more effectively.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2006
  12. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet echt praktisch niks van oblivion maar wil m denk ik toch gaan kopen... wat is dat allemaal met die karakters.... die kun je toch pas in het spel maken neem ik aan... Mensen geef mij is ff wat korte info, om mij als oblivion fan over de streep te trekken... :)
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Het klinkt niet dwaas, want ik zat ook hieraan te denken. Ik wilde ook al minder major skills pakken om het aantal level ups te verhogen, maar die vlieger gaat helaas niet op.
     
  14. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke screenshots.
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat akkoord met me, maar dan zeg je dat je je major skills in aantal wil verminderen...het is net andersom, hoe meer major skills hoe hoger je max. lvl zal zijn op het einde. (kijk naar Morrowind, daar had je 10 major skills)

    Wat zien die screens er goed uit...die gast die op dat bed ligt, zo gedetailleerd.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2006
  16. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
  17. drazic2005nl

    drazic2005nl Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommige Amerikanen hebben hem al. Life is so unfair.

    JUST PICKED UP MY 360 COPY FROM EB (proof inside, gamertag inside)
    From: Matt | Posted: 3/20/2006 8:15:07 AM | Message Detail
    Just picked it up from a store in the Indianapolis area.
    proof: http://matt.w32.net/proof.jpeg
    gamertag: MCurley

    I told everyone that there was no street date and if you got called (like I did) that you'd be able to pick it up. They told all the employees who were getting them early when they'd get them and we got them right when we were told, 10am. gg
     
  18. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk trouwens dat de kans best groot is dat de game morgen al in NL in de winkels ligt. Hij is vandaag met het vliegtuig (boot lijkt me te lang duren) naar NL gekomen, neem ik aan. Dus dan kunnen ze morgen al wel in de winkels liggen.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ach, je hebt natuurlijk gelijk. Een level up krijg je alleen door 10 keer een major te verhogen, dus hoe minder majors, hoe sneller die aan de top zitten, hoe lager je max. level is.

    Maar ik begrijp mijn gedachtengang wel: hoe lager je skills zijn, hoe meer ze kunnen stijgen, hoe meer level ups. Maar de secundary skills tellen weer niet mee bij de "10x halen = level up" regel.
     
  20. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk character, maar illusion vind ik er wat ongelukkig tussen staan...hij start op 25, wat erg laag is. Dan kun je hem beter vervangen door mysticism. I.p.v. chameleon en blind heb je dan telekinesis, dispel, spell absorption, reflect...aan jou de keuze.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina