Iemand maakte trouwens een aantal pagina's terug de opmerkingen dat de gevechten wat minder interessant / uitgebreid zouden kunnen zijn?
Ik denk juist het tegenovergestelde. Met het nieuwe vechtsysteem zijn de gevechten spannender en sneller dan ooit. Effectief lijkt het op een FPS, maar nu niet met guns maar met zwaarden. In een FPS schiet je ook niet mis omdat een onzichtbare dobbelsteen bepaalt dat je "to hit" te laag is. Nee, je schiet mis omdat je tegenstander buiten je crosshair dook. Hetzelfde bij Oblivion. Geen achterliggende verborgen calculaties die ervoor zorgen dat je visuele hit toch nog een misser blijkt te zijn. Sla je nu visueel raak, dan is het ook daadwerkelijk een rake klap. Natuurlijk doe je als low-strength, low-skill mage maar minimale damage (vandaar dat je met hem ook maar beter zijn magie kunt gebruiken, dan dat je met zijn dolkje zit te prikken). Alhoewel, als je redelijk met de dolk wilt worden zul je toch moeten oefenen....
Laatst bewerkt: 20 mrt 2006