1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is jammer man. zou hij morgen in de winkels liggen?? ik ga iig wel ff langs, kzie het dan wel.
     
  2. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, bij de 1 day countdown stond al 'Final countdown', dus dat lijkt me duidelijk.

    @MiGilleS
    Hiermee wordt bedoeld dat de 24e de datum is die geschat werd en later geloofde iedereen dat die datum ook de release-date is. Maar er was duidelijk gezegd dat de release-'date' de week van de 20e was.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  3. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    HET WACHTEN BEN IK NU BEST WEL ZAt eigenlijk.

    Nog 2-3 dagen w8en en dan kan mijn verslafing gaan beginnen:p
     
  4. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraagje waar gaat iedereen de game eigenlijk op spelen? Ik ga het op een beamer spelen. Ik heb dan een scherm in HD resolutie met een diagonaal van 2 meter. En voor geluid heb ik me goede ouwe logitech Z-680. Dat wordt keihard smullen. En jullie?
     
  5. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    op mijn breedbeeld tv.. verder nix bijzonders...
     
  6. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Oude tv, headphones...geen risico op framedrops hier.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Chil, doe es wat relaxter jongen. Eerst zit je mensen te bekritiseren omdat ze de marathon hebben bekeken. Daarna zit je ontzettend te focusen op de low-res textures / draw distance.

    Ten eerste moeten mensen zelf weten of ze naar die Marathon kijken of niet. En ik vond je "ontzettend stom / dom" nou niet bepaald genuanceerd overkomen, een vaardigheid die je normaal gesproken wel goed toepast. Sommigen spoilen zichzelf inderdaad, maar er zijn ook genoeg mensen die er juist enthousiaster van worden. Ik heb de laatste twee uren van de marathon gevolgd en ik kijk alleen maar meer uit naar de game. Ik heb trouwens weinig "echt" nieuwe dingen gezien, omdat het meeste toch al zichtbaar was op de screenshots / trailers. Het was gewoon leuk om te zien hoe Greg zich vastbeet op steeds dezelfde lastige encounters in een dungeon (en uiteindelijk na verschillende reloads won), iets wat me erg aan mezelf doet denken. In motion zag het er allemaal zeer vet uit.

    Ten tweede, de draw distance is extreem. En die low-res textures, ik vond het tijdens de film erg meevallen. Het viel op, maar alleen als je de mogelijk had om ver te kijken (als je in een dal keek bijvoorbeeld). En zo storend was het nou ook weer niet. Een compromis voor de ontzettend mooie panorama's zullen we maar zeggen.

    Dus zie je wel, die marathon was nog nuttig ook. ;) Ik weet inmiddels al stukken meer over de kwaliteiten van deze game. Ik weet ook aan welke punten ik mij zou kunnen storen. Dat waren zeker niet de low-res textures, maar wel de, soms toch lange, laadtijden. Niet dat ze extreem lang waren, maar zoals een games blad het al zei: je reist veel van cell naar cell en dan tikken die seconden toch wel aan.

    Zifnap

    EDIT: Sorry dat ik hier zo laat over begin, maar deze thread gaat zo ontzettend snel. Voor je het weet ben je alweer vijf pagina's verder.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  8. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik op een m'n 360 met een 19 inch pc-monitor (ik wil natuurlijk wel 720p resolutie) met een 5.1 surround setje en een lekkere stoel.

    Met een beamer gamen lijkt me ook vet, mits hij goed werkt. Maar ik zit nog op school (5VWO) en heb dus weinig tijd om te werken, dus heb ik er het geld niet voor.
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is mijn manier om om te gaan met het wachten op oblivion, de negatieve kanten van de game bekijken. Of wil je liever een zoveelste discussie over 'wanneer en waar komt hij eerst uit?'
    Ik ben niet de enige die het verdacht vindt dat de graphics op al de user posted videos en screens van lage kwaliteit zijn. En ik blijf erbij, ik vind het onzettend stom dat je je eigen gameplay spoilt door naar een low res filmpje te staan staren, terwijl je 2 dagen later zelf de game hebt. En enthousiasme scheppen, daarvoor moet je de officiële filmpjes bekijken. Er zijn trouwens bijna geen laadtijden t.o.v. Morrowind. (inclusief cel tot cel)
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  10. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik vind ze dus niet van lage kwaliteit, de gene die ik gezien heb, waren zegmaar op een tv gefilmd, waardoor de kwaliteit niet omtimaal was, maar dat kwam gewoon door het filmen. En Zelfs toen vond ik het er heel behoorlijk uit zien. laat staan als je het op je eigen tv speelt.
     
  11. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn user posted screens en video's, dus de kwaliteit ligt aan de kracht v/d pc. En volgens mij zorgt het nemen van screenshots met print-screen ook voor wat vagere screenshots bij bewegende beelden, maar dat weet ik niet zeker.
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Het renderen van grass en geometry wordt bepaald door je grafische kaart, maar als je het 2de HD filmpje van IGN checkt, dan zie je dat zij met de beste grafische kaart ook low res textures krijgen. En dat valt op als er weinig bomen zijn.
     
  13. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met ''cel tot cel''???
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dan hebben we daar dus een meningsverschil. Ik ben er namelijk het levende bewijs van. Ik ben alleen maar enthousiaster geworden van de korte tijd dat ik er naar heb zitten kijken. En of dat stom was kan ik wel voor mezelf uitmaken als volwassene als je dat niet erg vindt.

    Over die low-res pics: ik stuit hier voornamelijk op "pic removed wegens bandwide.... bla bla", dus als je een mij een link kunt geven van een pic met een goed voorbeeld van dit probleem, dan wil ik dit zeker zien.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    De gamewereld is opgedeeld in honderden kleine, weliswaar onzichtbare, cellen (bv. 50 op 50 m) die geleidelijk aan ingelaad worden als je dichtbij komt.
     
  16. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ook in 5 VWO maar ik heb het geluk dat me vader een beamer nodig had voor zijn werk maar laat dat nu net niet meer het geval te zijn en de beamer dus over was :p
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Oblivion laadt steeds een stuk van de kaart in waarop je loopt. Dit laden gebeurd volgens mij op vaste plekken (onzichtbare grenzen). Dus als je in een bos loopt stottert de scrolling eventjes (heel kort maar, dus het is zeker niet heftig) en zie je "loading...." onderin knipperen en verdwijnen. Oblivion heeft dan weer een nieuw stukje gebied ingeladen. Dat noem ik dan een cell.

    EDIT: Chil had je vraag al beantwoord. :)
     
  18. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ok*) , bedankt beide

    Over alle filmpjes die ik gezien heb ben ik meer dan tevreden, dit is denk ik qua grafisch het beste spel tot nu toe die ik heb,

    het gaat mij vooral om de gameplay etc etc die sowieso vet is, dus zoals ik al eerder zei, het WACHTENN DUURT ME TE LANG
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    OH MY FUCKING GOD! Is me dat even lelijk! Haal je nou een geintje met me uit Chil? (Dat lijkt wel een game van vijf jaar geleden.)

    Nou, ik kan je wel een ding vertellen. Dit is NIET wat ik bij de GameSpot marathon heb gezien. Dat zag er uit als de "oude" screenshots. Fucking amazing dus! En dat was dus gewoon de Xbox 360 versie. Als je denkt dat het er zo op de Xbox 360 uitziet.... dan staat jou een prettige verrassing te wachten vrijdag. Dat weet ik wel zeer zeker! :)

    Haha, geen wonder dat je ineens zo prikkelbaar was! Van deze shit zou ik mij dus ook kapot schrikken....

    EDIT: Voor de goede orde. Greg liep in een bos en hij maakte een opmerking over de lagere kwaliteit van de textures in de verte. En je kon het inderdaad ook zien, het was meer fuzzie en je zag daar geen of nauwelijks van die gedetailleerde graspollen groeien. Maar het was zeker weten niet van de orde zoals bij bovenstaande pic in Chil's post.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina