The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ephax20

Ephax20 Xbox User

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je dingen oppakken en weggooien?

2. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is Overscan, je zou eens met dit plaatje kunnen kijken:
    http://www.tigerdave.com/images/testpatterns/720x480_overscan.gif
    Hoe groot de overscan is op je TV. (Als het goed is ligt het namelijk niet aan het spel)

Je zou dan eventueel in het service menu van je TV dit bijstellen, maar alles op eigen risico O-).

3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Opzich jammer, want als ik dat doen gebeurd het mij niet. Maar als jij of apoc123 eens proberen en kijken wat er van komt zou het wel leuk zijn :)

4. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt toch een handleiding erbij gekregen.|:-

5. Notice

Notice Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er alleen last van bij Oblivion dus denk niet dat dit gaat helpen :p

6. Sander Sander

Sander Sander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net effe gekeken en de tv weergeeft in beide 50 HZ en 60 HZ een normaal beeld.:)

7. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, het kan ook zijn dat de dingen van Oblivion al erg aan de buitenkant staan, waardoor het je nu pas opvalt.
    Bij veel games staan health balkjes etc. een deel vanuit de rand, zodat als je TV een beetje overscan heeft, je daar geen last van hebt.

Waar (onder, boven, links, rechts) heb je dan overscan en hoeveel cm schat je?

@Sander Sander, mooi, dan is het dus ook goed in Oblivion :).

8. cjpunt

cjpunt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou mensen ik zit er dus nu ook aan te denken om deze game te gaan kopen, maar heb een beetje het gevoel dat ik me door de hype laat meeslepen.... Ben niet echt een rpg fan, toch voor deze titel gaan....?????

Vertel... :)

9. Ephax20

Ephax20 Xbox User

Leuk Bevonden:
    0

Ja weetje hoe fucking lang die is, ik hoef alleen te weten of het kan of niet ;)

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Mensen, is het paardrijden fun trouwens? En loopt het paard ook een beetje realistisch? lastly...kan je ook je zwaard gebruiken te paard?

En omgevingen nog, hoe zit dat..in Morrowind had je zand-omgevingen die er echt mooi uitzagen,en een paar km verderop zou je ineens in een berg landschap zitten of dorpjes..zit die variatie ook in Ob?

11. Ephax20

Ephax20 Xbox User

Leuk Bevonden:
    0

Ik ben net zoals jij, nooit rpg's gespeelt, maar dit is wel vet :D doen dus.

12. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan voorwerpen grabben, maar niet gooien. Met welke knop weet ik niet, kijk daarvoor in de handleiding.

13. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Iedereen is zo heerlijk positief over dit spel en dat verdient ie zeker! Ik heb tot nu toe een uurtje gespeeld en ben zojuist uit de eerste dungeon gekomen.

Echter, ik heb een tijdje terug aangegeven dat ik best kritisch durf te zijn als dat nodig is en daarom wil ik bij deze al een aantal mindere zaken vermelden die mij zijn opgevallen in de korte tijd dat ik het spel heb gespeeld. Niet zozeer om wat te zeiken, maar elke gouden munt heeft zijn schaduwzijde.... toch?

Ik verwacht nog genoeg praises van spelers (en ook van mij), dus hier wat kritische noten:

<MINOR SPOILERS>

Verwacht een lange laadtijd aan het begin van het spel en ook bij de transactie tussen grote gebieden, dus bijvoorbeeld van de stad naar het platteland. Niet zo lang misschien als bij Morrowind toen je het spel opstartte, maar toch best een aardige zit (langer dan ik in ieder geval gewend ben). Nou is dit allemaal niet zo heel erg. Ik ga er niet vanuit dat je op een avond het spel 10x opnieuw gaat opstarten ofzo (tenzij je Xbox defect is :) ). En je zult ook niet continu gaan wisselen tussen stad en platteland.

Daarnaast het "glijden" van de NPC's. Je weet nog wel, dat filmpje waarin je ziet dat jij als gevangene bevrijdt wordt uit je cel? Die bewakers die de trap af komen lopen, dan je deur openen en dan naar je toe lopen? Het was mij in dat filmpje opgevallen dat ze niet heel erg natuurlijk liepen, maar een beetje stijf / glijdend. Daar is dus niets aan veranderd in het eindproduct. Jammer, het valt op. Maar aan de andere kant valt er goed mee te leven.

Ik kom uit die eerste dungeon buiten en ..... <SCHRIK> ..... die low-res textures zijn dus wel goed zichtbaar. Zichtbaarder dan ik verwacht had jammer genoeg. Je ziet dus duidelijk dat heuvels en bomen er op grote afstand er stukken eenvoudiger uitzien. DAMN. Ik ben er nog niet goed uit of ik deze textures als "eenvoudig" of "lelijk" zal betitelen , maar in het oog springen doen ze zeer zeker. Net zo erg als op Chil's pics? Dat durf ik nog niet te zeggen (mijn ervaring buiten was maar kort). Sorry Chil, je had dus toch gelijk. Wist je dit nou langer (en probeerde je onze ongerustheid te sussen door te zeggen dat het een joke was), of dacht je zelf ook dat die foto's fake waren? Want dat grapje blijkt in werkelijkheid dus zeer zeker geen grapje te zijn.

Nou moet ik tegenover dat laatste negatieve punt wel stellen dat ik de framerate als hoog en lekker stabiel ervaarde tijdens mijn tocht buiten (en binnen trouwens ook). Die low-res textures hebben dus zijn voordelen. En ja, je kunt erg ver kijken. Toch vind ik het ontzettend jammer, zeker omdat de rest van het spel er zo ontzettend mooi uit ziet.

Verder tot nu toe niets dan lof over deze game. Hij draait heerlijk, hij bestuurt heerlijk. Voor het eerst in mijn leven ervaar ik een Elder Scrolls game waar stealth relatief eenvoudig uit te voeren is (oogje in de gaten houden!) en waarbij de skill best snel improved (en die stealth attacks zijn nog sterk ook). Het vechten gaat ook heerlijk. Ik was als een ervaren vechter met mijn katana naar allerlei "ongedierte" aan het slashen in de sewers. Het blokken gaat ook gemakkelijk. Het hele vechtsysteem voelt gewoon ontzettend natuurlijk aan. Een beetje zoals ee FPS zou ik zeggen. Daarom gaat het me waarschijnlijk ook zo lekker af....

In ieder geval, ik hoop niet dat jullie mij deze kritische noten kwalijk nemen. Ik probeer hier een volledig beeld van deze game te scheppen. De meesten gamers zullen ontzettend positief zijn en deze zaken over het hoofd zien (of ze in hun enthousiasme niet willen zien?). Ik kan beter nu maar een beetje te kritisch zijn, zodat ik straks des te meer van alle (en vele) goeie features in deze game kan genieten, dan dat ik nu de game de hemel in prijs en straks weer teleurgesteld raak. Toch?

More observations to follow.

Zifnap

Laatst bewerkt: 22 mrt 2006
  14. Ephax20

Ephax20 Xbox User

Leuk Bevonden:
    0

Je bedoeld zoals een wapen pakken en die dan gebruiken? dat wist ik wel, vroeg me alleen af of je zoals kussens enzo op kon pakken omdat hier mensen zeiden dat je dan een stapel kussens kon maken midden in de stad, maar zulk soort praktijken kunnen dus niet :'-(

15. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk gezegd heb ik er een grap van gemaakt, ik had immers niet genoeg bewijsmateriaal zie je. Zoals ik al zei, als er weinig bomen staan om dit te maskeren, dan zie je wel degelijk dat 30 m verder er geen struikgewas is geladen en dat de textures toch erg low res zijn. Er zat misschien hier en daar sarcasme tussen, maar veel verschil tussen een high end PC en een 360 is er niet, dus ik verwachtte ook wel low res textures zoals ik dat in de user posted videos had gezien.

16. cjpunt

cjpunt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Serieus...? Jaw denk toch echt dat ik er aan moet gaan geloven dan... :)... Ach heb NBA 2k6 al uit mijn wish-list verbannen.. en tis nog 2 weken tot aan top spin 2... dus... hoppa dan moet t maar....

17. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    met LB

18. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *zucht* Als je nou eens de moeite deed om de handleiding te bekijken. Zoals apoc al zei, LB. Overigens kan je voorwerpen meenemen en ze gewoon via je menu ergens droppen...zoals in Morrowind. Er zijn dus twee manieren om je 'pillow fortress' te bouwen.

19. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Oke, dus dit is niet een Xbox 360 only "feature"? Ben blij dat het ook zichtbaar is op de PC. Ik moet zeggen dat er wel een zware steen van mijn maag afvalt. Misschien omdat ik nu besef dat ook Oblivion niet het "perfecte" spel is. Grafisch gezien dan. Het was gewoon te mooi voor woorden denk ik en ik ben blij dat ik nu weer van deze "gewoon" heel mooie game kan genieten. Het hoge woord is er dus uit, zoals ze dat zeggen....

Laatst bewerkt: 22 mrt 2006
  20. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op de PC kan je in options wel met sliders de visibility aanpassen, zoals 'van hoe veraf kan ik nederzettingen zien' 'van hoe veraf verschijnen struiken, planten'. Maar daarvoor heb je een monster van een PC voor nodig. Later wanneer er nieuwe grafische kaarten uitkomen zullen die options enorm handig zijn natuurlijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina