1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basovich

basovich Guest

had het net ook al op een site gezien :)...maar ik heb een ati radeon X300se en die stond er daar niet tussen:confused: ... maar hij is wel 128 mb

2. jasnba

jasnba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd dat vroeg ik me ook al af }:]

3. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou heb hem vanmiddag om 12:00 gekregen, sindsdien al 10 uur gespeeld :)

Ten eerste: HEEL VET! Ik vind bijna alles gewoon uitmuntend!

Om me toch even te mengen met dat "10" is te hoog ding:
    Een 10 is het zeker niet. De graphics zijn niet water dicht daar geef ik ook maar een 8 of 8.5 voor.
    Het is zeker erg mooi, maar een hoop dingen vind ik toch jammer. Als ik op m'n paardje in volle gallop door de bossen heen cross zie ik wel veel bomen en gras opeens pop-uppen. En als je over het water heen kijkt zie je dat de andere oever toch wel erg low-res is.
    Ik stoor me hier voor geen haar aan, toch heeft dit wel tot gevolg dat het de graphics zeker geen 10 krijgen en een 10 dus niet meer haalbaar is.
    Ook vind ik het ERG jammer, maar wel begrijpelijk, dat ze schaduwen van de losse objecten hebben weggehaald. Dit haalt, zeker in dungeons, de graphics naar mijn idee erg naar beneden.
    Wat ik ook erg jammer vind, is het water. Het water valt me toch erg tegen. Het is gewoon een plat plasje wat een heel klein beetje golft en reflecteerd. Meer niet. Als je er iets ingooit of je gaat erin zwemmen, dan zie je het een HEEL klein beetje golven, maar dat is denk ik een texture en niet het water dat golft, dat vind ik wel echt jammer. Ik geil namelijk wel op mooi water! Voor de re rest doet dat water er niet zo toe, het stoort ook verder niet...

Het vechten vind ik opzich vrij stoer en makkelijk, maar wordt toch soms chaotisch. Zo maakte ik net een ritje te paard, met drie anderen, toen er opeens een wolf uit de bossen kwam gerend. Opzich geen probleem, je stapt af, mept het beestje dood, jat z'n pels en gaat weer verder. Alleen wat doet dat gedrocht nou, die gaat onder het paard van 1 van mijn metgezellen staan, aangezien dat beestje toch wat schade deed moest ik hem dood maken. Je verwacht het al, ik sla natuurlijk per ongeluk 1 keertje dat paardje raak, gevolg: Man op het paard wordt boos en ramt mij vervolgens onder de grond. Zulke dingen ben ik al vaker tegen gekomen, zeker met groepsgevechten raak je snel een teamgenoot die daar alles behalve van gediend is.

De fast-travel is net eigenlijk een iets te gemakkelijke tool, maar heel begrijpelijk dat bethesda heeft besloten dit erin te bouwen. Alleen is het een beetje zonde van de game, aangezien je in principe nooit het bos hoeft te zien op die manier!

En even een compliment voor de indeling van het in-game menu. Toen ik de inventory/journal/stats/alles-in-1-menu voor het eerst opende, dacht ik, oh mijn god, dit wordt een ramp. Ik kom daar op terug, na een paar minuutjes wennen werkt het echt top!

Nog even wat grappige dingen:
    Ik loop met m'n paard over het pad richting een stad, kom ik een Guard tegen van een stad, dus ik begroet hem, maak een praatje, vraag wat dingen en druk per ongeluk op het gesprek beeindigen. Om het gesprek weer op gang te krijgen, probeer ik de Guard vervolgens opnieuw aan te spreken. Wat denk je? Krijg ik een boete van 1 goudstuk :) Lekker is dat!

Nee ik vind het echt een heerlijk spel! En ik ben benieuwd wat de downloadable content gaat aanbieden! (Behalve feestdagen en paarden armor)

Ik hoop eigenlijk stiekem, dat ze het mogelijk maken om vanaf je paard te vechten, of in ieder geval een pijl af te schieten, want telkens van je paard af klimmen om een wolfje met 1 miezerig klapje dood te meppen is niet echt praktisch...

4. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ja, nou vooral omdat guards dikke heavy armor aan hebben! :p

5. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien zijn het wel level 40 characters ofzo... omdat je anders al meteen na 4 uur spelen heel de garde kan slachten... maar ik weet het niet.

6. gebbetje

gebbetje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wha,ik zag net een reclame op veronica, tijdens de grote beurt, van Oblivion. Het slaat nergens op maar ik kan het ook niet helpen. Ik ben sinds 2 dagen in de war, begin soms in de kasten te zoeken naar potions en maak in mijn slaap hakkende bewegingen. Ik ga maar weer terug naar de tv.....om compleet emotieloos te kijken naar programma's en in gedachten weer af te dwalen in de volgende dungeon....

7. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees veel kritiek op het lvling systeem van oblivion op het TES forum.
    Dit gaat erover dat de mobs dus met jou mee levelen en jij dus nooit
    echt het gevoel krijgt sterker te worden. Hoe denken jullie over het
    systeem? Dit is wat ik er van begrepen heb.
    (ik heb de game nog steeds niet binnen)

een gedeelte van de mobs blijft op hetzelfde lvl, bijvoorbeeld:

lvl 1 = Rat, blijft in level 1 en blijft ook in het spel voorkomen
    lvl 10 = Timber Wolf, blijft in level 10 en blijft naast de rat leven.

En zo alsmaar verder, er komen op een bepaald lvl nieuwe tegenstanders
    bij, maar die leven voort naast de anderen. Verdre heb je nog de wezens
    in grotten enz. Die lvlen met jou mee dus:

Jij bent lvl 10, de "baas" is lvl 8
    Jij bent lvl 20, de "baas" is lvl 18

Wat de mensen nou neit leuk vinden is dat wanneer je dus focused op
    jouw main skills, en dus snel lvl up gaat, je character op gegeven moment
    moeite heeft met elk poppetje en het spel te moeilijk word. Jullie mening?

8. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit dus:
    Ja weet je ormagon, ik moet meteen aan van die Final Fantasy achtige games denken, die hebben dat namelijk niet. Wat je bij zulke spellen doet is op een stukje van 100 meter (bij wijze van spreke) heen en weer blijven lopen, dan kom je dus van die random encounters tegen. Die vijanden van die encounters worden niet beter, maar jij wel, dus als je dat 4 uur lang doet, loop je eigenlijk 10 levels voor op het verhaal.

Het gevolg is dan, dat je in 1x door het spel heen loopt, wat eigenlijk een beetje jammer is aangezien je nergens echt voor hoeft te knokken.

MAAR ik ben amper level 4, dus ja... Ik heb er dus nog niets van gemerkt, opzich vind ik er wel iets goeds in zitten. Ik kan me ook voorstellen waarom mensen het vervelend vinden.

Laten we deze vraag in 1 topic houden, dus hier i.p.v. ook in Hulp thread!

9. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik ook belangrijk vind, klopt het hoe ik denk dat het systeem in elkaar zit?
    Of zit ik er naast en verdwijnen de ratten als de timber wolfs komen.
    Of is het zo dat de wolfen ook meelevelen met jou? Hoe zit het nou?
    (Ik heb de game nog steeds niet binnen gekregen, vandaar :p

Laatst bewerkt: 24 mrt 2006
  10. marijnvanooijen

marijnvanooijen Playing Oblivion

Leuk Bevonden:
    0
    He ormagon ik zag dat je op mijn post gereageerd had. Ik moest werken dus vandaar dat ik niet snel kon reageren. Hij lag op het postkantoor omdat ik niet thuis was bij de eerste aflevering. En ik heb hem via gcshop besteld. Ik denk dat je hier nu niet echt veel meer mee kan maarja

11. Nielsje_8

Nielsje_8 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Tsux: Dat is dus onzin, aangezien je in Final Fantasy titels voor elk level meer experience moet verdienen om een level up te gaan, maar de vijanden evenveel of soms zelfs minder experience geven. Het is dus niet de moeite om uren lang op een stukje heen en weer te blijven lopen.
    Wat er in Oblivion gebeurt is echter anders. Hoe hoog je level ook wordt, je blijft het spel altijd lastig vinden. Dan kun je je gaan afvragen, waarom level ik uberhaupt eigenlijk? Het hele role playing idee waar je character beter en sterker wordt is er dan vanaf. Ik vind dit inderdaad wel een minpunt aan Oblivion.

12. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    speel je dit spel in een 1st persin of in een 3rd persion camera?

13. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    @marijnvanooijen
    Ik heb er zeker nog wel wat aan, het betekent dat hij bij jou niet
    door de brievenbus paste en dat bij mij ook het geval kan zijn
    geweest, dus dat ik geen boze brief naar Bol.com hoef te sturen ;)

/edit
    @biggie
    het spel is in first en third person te spelen, precies wat jij wil kan :)

Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
  14. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    third person zou ik het zeker niet spelen(wel op paard ofzo...)! Dan heb je een max payne achtige besturing, alleen nog 10 x erger. Deze game is echt gemaakt om in first person te spelen...

15. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    dus je kan eigenlijk net ze goed level 1 blijven en toch kan je het spel uitspelen, omdat de vijhanden toch dan in vergelijking met jou het zelfde zijn. dan kan je net zo goed alleen je skills trainen maar gewoon niet levelen. Dan kan je wel veel sterker worden dan alle vijhanden.

16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    De graphics zijn maar een klein onderdeel Tsux. Vandaar dat ik de game zo'n hoge score geef. Tis gewoon een zeer goed RPG. 'T geluid is trouwens echt goed, vooral de geluidseffecten zijn af en toe best creepy.

17. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Echt een vet spel indd ik steel gewoon al die huisjes leeg haha Alleen 1 ding vind ik vreemd als je bij een hotel komt en je hebt geen geld voor een kamer..dan loop je naar boven maar niemand die even zegt van he wat ga je doen ofzo?? best vaag maja.

18. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Nou, na 11 uur spelen mijn eerste gate gesloten... Doe het lekker rustig aan, beetje rondlopen en quests uitvoeren voordat ik de main story te strak ga volgen. Die oblivion scene was wel een beetje langdradig, heb gelezen dat dat zo blijft. Klein minpuntje op een verder werelds spel!

19. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Lachen om met lijken te spelen man =D

20. nelis1980

nelis1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo en ik dacht dat ik er lang over had gedaan om mijn eerste gate te sluiten namelijk 4 uur of zo!!!

maar dat valt dus wel mee hahaha

maar inderdaad dit is zeker geen game om door heen te rennen is veel te zonden _O_ _O_ _O_

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina