1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet uit ervaring dat dat geen onzin is :)

    De tactiek is als volgt:
    Je koopt een shitload aan healing potions (soms vind je die overigens ook bij de vleet, bij de vijanden die je afmaakt). En dan blijf je heen en weer lopen op een stukje waar je uitdagende vijanden tegenkomt. Op een gegeven moment ben je zo goed dat het een 1-Hit kill is. Dan ben je sterk genoeg om weer verder te gaan naar een nieuw gedeelte waar de vijanden weer sterker zijn.
    Dus blijft telkens een stap of 2 voor op het spel en dat werkt uitstekend.
     
  2. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het met de framerate? Op diverse site's zoals IGN en gamespot klagen ze dat deze regelmatig inkakt. Dit zou het enige minpunt zijn wat mij ervan weerhoudt hem aan te schaffen. En er zitten veel laadtijden tussen het spelen door om gras etc. in te laden. Kan iemand mij geruststellen?
     
  3. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de game sinds gisterenavond en heb het 6 uren gespeeld. In het begin was ik wat ontgoocheld in de graphics. Wat zagen die textures in de cel er dof en ongedetailleerd uit...en wat zagen de graphics er op de E3 goed uit...

    Anyway, de physics van de creatures en NPC's zijn enorm goed, al vind ik de physics van de wortels, kettingen, struiken, etc. iets minder. Je kan er gewoon doorlopen en soms zijn lichamen te zwaar om te verslepen omdat ze blijven steken in een tegel of iets dergelijks.

    Ik wou voordat ik de game kocht een uitgebalanceerde breton aanmaken, maar ik heb het lot laten bepalen, ik speel nu met een female dark elf, half assassin, half acrobat. Acrobatics, Athletics, Blade, Sneak, Illusion, Light Armour en Marksman. Ik heb er al over nagedacht of ik nu effectief met dit character wil voortdoen, we zullen zien.
    Ik heb tenslotte nog geen enkele main of side quest gedaan. Ja, de wereld ziet er zo mooi uit. Ik heb werkelijk 3 uur rondgelopen op het eiland van de imperial city. Prachtig gewoon, die weerspiegelingen van de bergen in het water, de donkere, volle kleur van het water, contrasterend met het gras, de bomen, de struiken, die in harmonie heen en weer bewegen.
    Ik heb een klein vraagje, het betreft 'jagen op herten'. Ik kom een groepje tegen, ik probeer er constant dichtbij te sneaken om met mijn pijl en boog een triple sneak attack te scoren...mijn sneakskill staat op 45 inmiddels, en toch zien ze me al aankomen op 30 m afstand. Is het de bedoeling dat je dichtbij probeert te komen (wat niet lukt) of moet je ze vanop zo'n grote afstand afschieten?

    De skills stijgen vrij snel, dat is wel jammer. Ik hoefde in de sewers maar in de schaduwen te zitten en mijn sneak skill ging om de 30 seconden omhoog (huh?).

    De manier waarop de 3 eigenaars de happy stable bij de Imperial city elkaar aflossen om te eten of te slapen, en ondertussen nog eens een babbeltje slaan met elkaar, en dan tegen mij zitten te roddelen over elkaar...mooi.

    Het is alles wat ik er had van verwacht, maarja ik heb ook nog geen main of side quests gedaan, dus hoe snel en kort zij zijn, dat weet ik niet. Ik heb gehoord dat het moeilijk is om met stealth character de eindbaas te verslaan, we zullen zien. Op een schaal van -100 tot +100 difficulty heb ik de slider op +50 gezet, dus het zal pittig worden.

    Laadtijden heb ik overigens bijna niet, en framedrops al helemaal niet, maar dat is waarschijnlijk omdat ik niet op zo'n zware HDTV speel..?
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
  4. STASKO

    STASKO Active Member

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is het waard geloof me!! En wat de graphics betreft zul je zeker niet teleurgesteld zijn. ik heb de xbox360 versie en het is gewoon zo'n vet,,,,,******(flauwgevallen)
     
  5. STASKO

    STASKO Active Member

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    O ja! ik heb een vraag voor diegene die het weet! Ik ben in een vampier veranderd nadat ik in een dungeon in een bed heb geslapen,,, en nu moet ik voor de cure een vrouw helpen om 5 empty soul gems bij haar af te leveren voordat ze mij verder helpt!

    Kan iemand mij zeggen waar ik er 5 empty soul gems kan vinden?
     
  6. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelieve je vraag te stellen in de helpthread.
    Nee, dit is geen wannebe mod gedrag.:)
     
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij wannabe-mod! :9

    Edit:
    Eigenlijk had ik moeten zeggen:

    Gelieve je vraag te stellen in de help thread!
    Ja, dat is wannabe-mod gedrag.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
  8. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik voor ons eigen bestwil de 2 threads overzichtelijk wil houden ben ik mod.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
  9. Heilproeme

    Heilproeme Active Member

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    dit spel is ongelofelijk!

    In het eerste level in de sewers dacht ik van: nou is dit t dan:confused:

    maar toen je buiten kwam, wauw! er springen gewoon reëen rond!

    De wereld is immens en in t begin had ik t fast travel nog niet in d egaten.
    Ik was bijna drie kwartier aant wandelen om op d eplaats van bestemming te komen:cool:

    Ik ben gene rpg fan maar deze_O_
     
  10. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddeld wel denk ik? Ik kan ook niet wachten op dat ik dit spel kan spelen.
    En van the fast travel functie ga ik bijna geen gebruik van makan denk ik. Is niet leuk...
     
  11. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
  12. The Dark Prince

    The Dark Prince xboxworld.nl

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt serieus de laatste keer dat ik bij gcshop bestel, ik bedoel, wat is dit nou weer voor naaizooi. Bestel je dat spel een maand van te voren in de verwachting dat het dan op de dag van de release op je deurmat kan vallen, gebeurt dat gewoon niet en nu is de post ook net geweest en daar zat hij ook al niet bij. Kijk, dat de frs of een andere gamewinkel hem een dag eerder in de schappen heeft liggen..ok, maar dit is echt belachelijk. Nou moet ik tot maandag wachten, net ervoor gezorgd dat ik een heel weekend niks te doen heb. Mwja, ik ga mijn Guild Wars Factions pre-order enzo bij de GCshop maar annuleren, heb geen zin in nog meer van dit gezeik.

    maargoed, genoeg gezeur van mij, stamp deze thread maar verder vol met '''jeuj, ik heb hem''s en ''w00t, geweldig spel'' :)
     
  13. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu al heel veel filmpjes gezien maar kan je eigenlijk nog springen want dat heb ik nog in geen enkel filmpje gezien.
     
  14. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, dat kan met Y
     
  15. dikkiedirk

    dikkiedirk Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer het eens bij Dimension Plus in Groningen
     
  16. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ach, je hebt denk ik gewoon pech gehad. Of ze hebben je een mailtje gestuurd dat ze hem niet meer op voorraad hebben alleen dat staat in je spam box ofzo...

    Ik heb hem gisteren netjes om 11:00 binnen gekregen. Het kan nu eenmaal niet bij iedereen goed gaan. Misschien komt je Guild Wars wel gewoon op tijd aan!
     
  17. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ja je kan springen.
    ik kan hier niet eens fatsoenlijk reageren op een vraag :eek:
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
  18. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Even over het fast travelen. Je kan toch alleen naar plaatsen fast travelen als je daar al geweest ben, dus moet je toch sowieso een behoorlijk eind gewoon lopen tussen de dorpen/steden om ze voor et eerst te zien. Of heb ik dit nu mis? Ik heb het spel namelijk nog niet :p
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Inmiddels 12+ uur op de klok. Ik denk dat ik maar eens mijn eerste Gate ga sluiten. ;)
     
  20. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    <-- Besloten om Oblivion (en de bijbehorende Xbox 360) te halen... Heb ze allebei bij de MM in maastricht aan de kant laten leggen (ze hadden nog 1 xbox360 en een paar SE van oblvion)

    Maar ik pak de gewone versie van oblivion....Vraagie: Daar zit toch ook een MAP bij ? Net zoals Morrowind
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina