1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 27 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zet je ze gewoon bij je minor skills om het je wat moeilijker te maken.;)
     
  2. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan dat dan? 8)
     
  3. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb ook best spijt van m'n keuze's voor major en minor skills. Had me d'r toch beter in moeten verdiepen.
     
  4. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel gelijk in en dat heb ik zelf ook een heeel klein beetje maar aan het begin van het spel weet je er natuurlijk geen hol vanaf en ik deed toen bijvoorbeeld maar wat. Heb geen spijt van die keuzes maar misschien had ik wel wat veranderd als ik er toen meer van wist.
     
  5. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik had graag sneak en light armor als major skils gehad. Maar ik moest weer een warrior knight maken.
     
  6. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde bij een 'new game'. Probeer zoveel mogelijk lastige skills als major skills te gebruiken zodat je niet te snel in level stijgt. Level scaling verneukt namelijk de game, dus probeer niet boven lvl 10-12 te gaan.
     
  7. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik dus ook, ik heb twee keer Warrior gekozen (klasse en birth sign) alleen dan heb je Light Armor niet als major skill en dat had ik achteraf wel liever gehad, ook heb ik Hand-to-Hand nu als major skill en dat vind ik eigenlijk een beetje onnodig.. :{

    -Edit-
    @ Hierboven, een new game is dan inderdaad wel handig maar ben inmiddels al iets van lvl 25 en om alles weer overnieuw te doen is een beetje zonde. Maar als ik ooit alles weer over ga doen dan weet ik waar ik op moet letten. :)
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  8. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Oohw nou bij mij gaat het levelen echt super langzaam. Zit nu na meer dan 30 uur op level 7 ofzo. Ga nu pas dwarven wapens zien. Is level 6-7 toch???

    Maar Chill waarom verneukt het het spel dan???
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat alle drops plots dingen zijn die enorm veel waard zijn, zoals ebony en deadric armor, amulets en ringen die je character op alle vlakken boosten.
    En om sterker te worden moet je het niet doen, want vijanden levelen met je mee, dus je 'voelt' je nooit echt sterker worden.
     
  10. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Maar als je hoger in levels komt krijg je toch ook andere tegenstanders????
     
  11. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja je krijgt dan een aantal nieuwe tegenstanders ja. Maar dan word het er echt niet leuker op. Chil heeft gelijk. Na leven 20 ongeveer is er weinig meer aan. Je zult te snel aan geld komen en de tegenstanders zijn vaak het zelfde. Het spel is het leukst van level 1 tot level 20 daarna word het wat saaier vind ik. Ik zit nu al in level 43 ongeveer ik heb dus al zo'n 23 levels niets nieuws mee gemaakt. Ik had ook wel makkelijke major skills moet ik zeggen.

    Blade
    Heavy Armor
    Destruction
    Marksman
    Athletics
    Acrobatics
    Block

    Daarmee stijg je dus ontzettend snel. alleen Block, Marksman en Destruction heb ik nog niet op 100 staan..
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    @don juan: Ja, maar na een tijdje ben je die ook beugezien, dus het maakt niet uit wat voor tegenstanders het zijn, als het maar telkens opnieuw een uitdaging is.....en dat is waarin oblivion faalt.
     
  13. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad het was veel beter geweest als het veel langzamer ging. Dus niet dat je na level 20 al niets nieuws meer ziet. Heel dat systeem is ronduit kut. Het zou echt veel leuker zijn als er speciale plekken waren waar één Deadric item licht. Ik kom ze altijd tegen. Dat is helemaal niet leuk. Niets is zeldzaam in het spel en dat vind ik jammer. Ik had meer zin in een groot leuk zoekwerk dan een bandiet vermoorden en gelijk alles compleet te hebben. Nee dit hebben ze inderdaad helemaal verpest.

    Ik speel het spel nog wel eens maar langerniet met zoveel plezier als in het begin. Nu zie ik eigenlijk nooit iets nieuws...
    Dus mensen ga nou niet zo snel mogelijk proberen te levelen het word er echt niet leuker op!
     
  14. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. Morrowind bleef veel langer leuk, en dat ligt IMO alleen maar het auto-lvl systeem van Oblivion. Bah! :)
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich heeft Bethesda wel gelijk. Ze wou een breder publiek bereiken met hype en eenvoudige gameplay en daarin is ze geslaagd.

    Tuurlijk waren de oude fans teleurgesteld. Ik ging helemaal in die lore op tot ik besefte dat de community de helft van die lore heeft geschreven en de spellen nu ook weer niet zo diep en interessant waren. Morrowind was leuk omdat je in de wereld werd gegooid en geen idee had welke kant je op moest. De sfeer maakte de game en soms werd je volharding beloond met een nieuwe zeldzame vondst.

    Maar dat kon niet blijven duren. Bethesda beseft ook wel dat het nog een stuk langer aan oblivion had moeten werken om het niveau van Morrowind te halen. Er zijn genoeg developers die hun games sneller en sneller op de markt brengen. De triple A kwaliteit is niet zozeer een vereiste meer, gewoon hypen en kassa kassa. Waarom nog langer aan games werken die toch al overhypt zijn? Als Bungie morgen Halo 3 zou uitbrengen zouden ze veel geld uitsparen.:+
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja, ik ben nu level 25 en kom nu ook veel meer dezelfde dingen tegen, toch vind ik het wel cool. Ik probeer een hele verzameling in mijn huis te proppen van allerlei enchante dingen enzo. Dat is wel cool. ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat is wel leuk ja.

    Want zo heb ik de verschillende 'suits' met veel Gold en Grand Soul Gems gemaakt. Zo heb ik de 'Traveller's Suit', de 'Archer's Suit', de 'Paladin's Suit'. Dit zijn allerlei verschillende soortern armor en kleding, zowel Light als Heavy en burgres kleding gecombineerd met Enchantements. Dat is zeer leuk! :D

    Én daar heb je veel geld voor nodig. :)
     
  18. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Speelt Oblivion ook wel op 50Hz, want mijn TV ondersteund geen 60Hz.
    Ik speel nu op een monitor en daar ben ik een beetje erg zat van.

    En ja ik heb Oblivion.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    hij speelt wel, maar dan heb je volgens mij gewoon wat meer framedrops :)

    \o/ bijna alle achievements voor oblivion \o/

    only 6 to go :D
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat zijn Framedrops :cool: ?!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina