Dat hij langzamer loopt komt gewoon omdat je tegelijkertijd ook op live zit, tenminste daar heb ik last van. Het laden duurt dan nét iets langer en het menu waar je savet (ja is met een t) of laadt doet er ook een seconde langer over om naar de volgende savegame te springen. En aan mijn internet snelheid kan het ook niet liggen (12288 kbit/s / 1024 kbit/s).
Nu weet ik natuurlijk niet of je off- of online speelt, maar als je wel online zit, zou ik zeggen, probeer het eens offline. Of als je echt denkt dat de update je spel om zeep geholpen heeft, zou ik het een keer zonder hdd (en update) proberen.
Ow ja, het zal vast al gepost zijn. Maar iedereen met interesse in extra skill points:
Naaste de arena staan 2 idioten als een gek op elkaar in te rammen. Kijk ernaar, en loop gewoon ff weg (wat te drinken pakken ozid). En na een minuutje krijg je een diary update dat je van het kijken naar die 2 wat hand to hand moves geleerdt hebt.
Zelfde verhaal geldt voor de blades die voor de cloud ruler temple aan het trainen zijn, gewoon naar kijken en wachten.
Misschien geldt dat ook voor de boogschutter onderin de arena, of voor hetzelfde geld voor iedere npc die op wat voor manier dan ook aan het trainen is. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd.