1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 7]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 30 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M-F-z0r^

M-F-z0r^ -< Ghost Leader >-

Leuk Bevonden:
    0
    In oblivion wordt je vrijwel helemaal aan het begin gewoon in een wereld gestort zonder beperkingen waar je niet mag lopen etc.
    Je kan meteen je keuzes maken. Bij welke guild wil ik joinen?, op welke manieren wil ik de verschillende quests doen etc.

Er is een goede tutorial waar andere missies vaak op aansluiten. In die tutorial is het doel om de aanvallen van de deadra een voor een te stoppen. Je zult een hoop 'gates' moeten dichtmaken maar de tutorial is niet een verplichte quest die nodig is om verder in het spel te komen.

Je hoeft eigenlijk niet te lezen in het spel. alles spreekt wel voor zich. Je moet soms luisteren naar wat mensen te zeggen hebben als je het voor het eerst speeld maar na een uur ben je al helemaal aan de controls gewend en snap je het spel al.

Het spel zal steeds moeilijker worden naarmate je stijgt met je levels. De vijanden worden slimmer en levelen mee. Ze krijgen betere harnassen, vervelende enchants etc. Het voordeel is dat je gewoon iedereens harnas op kan pakken en zelf aan kunt doen. Je kunt iemand dus helemaal uitkleden.
    Je zult ook steeds meer keuzes hebben aan wapens harnassen etc.

Verder heb ik volgens mij niets meer te zeggen behalve dat het de beste rpg is die ik ooit gespeeld heb

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    -Hoe begint Oblivion?
    -Is er een soort tutorial, word je in de wereld wat geleid?
    -Moet je veel lezen in het begin?
    -Is het moeilijk?[/QUOTE]

Een paar veelgestelde vragen maar ik zal ze proberen om te beantwoorden.

-Hoe begint Oblivion?
    Je ziet een oude grijse man staan, Uriel Septim (dacht ik). Hij vertelt dat zijn 2 zoons vermoord zijn en dat er overal chaos komt, hij heeft een speciaal amulet. Met dit amulet kan hij de poorten sluiten, het amulet mag niet in verkeerde handen komen. Dit is een kleine indruk van wat hij vertelt.
    Dan sta je in de gevangenis en kan het spel beginnen..

-Is er een soort tutorial, word je in de wereld wat geleid?
    Jazeker, in het begin van het spel krijg je een zekere rondleiding dat je helpt uit de gevangenis te komen. Verder in het spel is er een kompas, dit begeleidt je door de wereld heen. Hier kan je zien waar je heen moet, etc. Dit staat aangegeven met een rood pijltje.

-Moet je veel lezen in het begin?
    Nee hoor, het wordt kort maar duidelijk uitgelegt. Je hoeft niet zoals in de vorige delen heel erg veel te lezen.

-Is het moeilijk?
    Nee hoor, dat ligt aan jou. Je kan je eigen 7 major skills aanmaken en de rest zijn je minor skills. In het spel groei je in je skills, zo ga je level up en kom je steeds moeilijkere/andere beesten/mensen tegen.
    Om je hierbij te helpen heb je een moeilijkheidsbalk wat je kan afstellen zo hoe jij het wilt spelen. Zo kan je je het juist makkelijk, of juist moeilijker voor je maken! Echt waar, het is echt een topspel en geneens zo moeilijk. Het is veel makkelijker dan bijvoorbeeld Morrowind, waar je niet wist waar je heen moest.

3. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    iemand al level 50?:+ 8)

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Wel 32.. maar 50.. :eek:

5. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Level 47, had gister ook ff die glitch gedaan met de Frostcrag Spire, heb nu alle 30 verschillende Transcendent Sigil Stones en mijn fame is gestegen met 500 en ook die Mace of Doom, lol!

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hoe sterk is die Mace of Doom nou? Vertel 's! :9

7. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    let is op wat je typt man:cool:

- Ik speel het spel ook zo goed als nooit meer
    - en zal het ook nog zeker vaker spelen!

zullen ze ooit een download opgeven met de mace of doom?

8. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Sterk is hij zeker, als je iemand raakt vliegt alles in de fik}:]

9. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ie bedoelt dat ie het spel op dit moment niet meer speelt, maar dat hij later nog wel regelmatig zijn schijfje in de x360 steekt ;)

10. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    joh..;)

ik ben weer iets tegengekomen\o/

in het noorden(tussen bruma en Azura Shrine(is een groot stuk ja))
    ligt een grot met de naam frostfire cave. het begin ziet eruit als een normale grot maar een stukje verder staat een magische deur, helaas mag je er niet in. iemand hier meer over te vertellen?

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hoe zit die deur eruit?

Want ik ben namelijk ook al eens een Ayleid Ruin tegengekomen waar ook een magische duur in zat waar je niet door kon. 't Was een witte duur opgesplits in 4 kwadranten met allerlei blauwe bollen. Ik weet niet zeker meer of deze beschrijving klopt, maar denk 't wel.

12. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk een gesloten deur van een Ayleid Ruine die er in de buurt ligt. Als je dan door die ruine loopt krijg je doorgang naar die cave waar jij in zat. Aan jouw kant is hij jammergenoeg gesloten.;)

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Maar ninja-man zegt net dat hij er ook niet door kan! Wat is 't nou? 8)

14. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lees de post nog eens opnieuw...aan zijn kant is de deur gesloten, langs de kant van de ayleid ruin is hij open.;)

"locked from the other side" dus...

Laatst bewerkt: 2 jul 2006
  15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben dit dus ook al eens tegengekomen in een Ayleid Ruin, en daar kon ik er ook niet in. En dan was dus naar een grot neem ik aan?

Laatst bewerkt: 2 jul 2006
  16. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik was donderdag begonnen met het spel en vind m echt geweldig, alhoewel, toen die brand in mijn huis ( dat was ver daarvoor nog natuurlijk ) had ik m nog niet, ongeveer week daarna had ik m gekocht, en aantal weken later begon ik pas met spelen, nu heb ik donderdag en vrijdag heel fftjes gespeeld, en ga ik morgen 2 weken op vakantie, dus kan ik weer wachten voordat ik kan spelen, maar 1 vraagje, al je in een winkel bent, kan je van die deuren kraken die op slot zijn, maar die winkel eigenaars lopen met je mee naar die deur en blijven je aankijken, als ik die deur dan probeer open te maken, en het is me gelukt, laten ze me dan oppakken ofzo?? wat gebeurt er dan??

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Als je gesnapt bent en je gaat weer naar buiten of blijft lang in de winkel dan komt er meestal wel een bewaker naar je toe. Of je moet je zo rap mogelijk uit de voeten maken. :+

Laats heb ik de OST van Oblivion gedownload, maar deze is heel anders en is gecomponeerd door John Currier. Het is compleet met namen en dergelijke, die overeen komen met het spel. Was John Currier degene die eerst de OST in elkaar zou sleutelen, of heb ik gewoon een file met de verkeerde naam/verkeerde documenten?

Hij is overigens wel heel mooi en zou zeker niet misplaatst zijn in TES IV: Oblivion. Ik weet ook dat de origniele OST van Jeremy Soule is.

18. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze deur kan je door als je een quest krijgt van the countess of Bruma. Volgens mij kwam iemand daarvoor naar me toe, maar je zou de countess erover aan kunnen spreken

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Klopt, deze cave is voor een quest genaamd: 'tears of the savior'.
    Deze quest krijg je op een gegeven moment als iemand van de countess van bruma op je af komt lopen. Die gaat daarover vragen en of jij hem wilt helpen.

20. Stridone

Stridone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan nergens meer lockpicks vinden.:{
    Iemand tips?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina