The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 7]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 30 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ik heb het een half uur (in game tijd) na dat ik ben gebeten gesaved dus dat kan het niet zijn.
     
  2. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Kijk, dat heb ik nou ook. Het is een mooi spel, maar zo omvangrijk, dat je soms door de bomen het woud niet meer ziet. Personage aanpassen ed. voor een beginner soms niet allemaal even helder..
     
  3. Ninja-Frog

    Ninja-Frog Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Raden jullie mij deze game aan? Ik zit namelijk een beetje te twijfelen. Heb een paar vraagjes, hopelijk kunnen jullie ze beantwoorden.:b:

    - Hoe zijn de graphics?
    - Zit er veel variatie in, of zijn het constant dezelfde missies enzo?
    - Speelt het lekker? (Qua knoppen enzo)
    - Ik hoor veel over kerkers en grotten enzo, maar speelt het ook veel af in een (zonnige) buitenwereld?
     
  4. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    -De graphics zijn geweldig.. echt waar.
    -Er zit best veel variatie in de missies naar mijn mening. Alleen al die Oblivion gates sluiten wordt wat eentonig. Maar voor de rest heb je bijvoorbeeld een mages guild (tovenaars), thiefs guild, fighters guild, dus veel variatie.
    -Knoppen vond ik ff wennen maar na een tijdje gaat het wel lekker makkelijk.
    -Het speelt zich af waar jij wilt dat het zich afspeeld :p je kan natuurlijk de hele tijd in de buitenwereld rondwandelen, dat verveeld niet snel.. er zit een dag/nacht cyclus in, en in sommige gebieden schijnt de zon vaker dan in andere gebieden.. en natuurlijk kan je op elk moment ff een kerker in om wat monsters te verslaan!

    kortom.. aanradertje..
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    even kleine noot bij laaste punt.

    Voor de meeste missie's moet je wel kerkers in en de meeste actie zal je daar ook vinden.

    Verder moet je wel veel rond reizen (om bijvoorbeeld bij een kerker te komen). dus je ziet meer als genoeg 'groen' in de game ;)
    Wel grappig dit. Ik had dit dus juist precies andersom. Ik vond dat de game je nog te veel bij het handje hield en nooit echt moeilijk werd. Ik heb zelf ook heel veel uren Morrowind gespeeld en dat was nog veel 'vager'. Ergens is het jammer dat ze dat hebben weg gehaald, voor de andere kant speelt dit wel net wat lekkerder als je gewoon even wilt spelen. Aan de andere kant was morrowind leuker als je serrieus speelt. Zo vond ik het leuk als je een kerker inloopt dat je tegenstander tegen komt die lettelijk 10x zo sterk zijn als jouw. Gaf jouw teminste het gevoel dat je geen god bent in het begin en aan het einde wel (omdat je datn zo beetje wel alles aan kan). Gaf ook een beter gevoel als je die monsters eindelijk wel aan kon :p
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  6. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zult inderdaad veel kerkers en grotten tegenkomen, maar hetzelfde geldt voor die buitenwereld en die ziet er echt geweldig uit. :thumbs:
     
  7. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja je moet het zien als een wereld waar om de 100 meter een grot is. Je hoeft gelukkig niet in alle grotten te komen. Je zult er echt veel over slaan. Buiten ziet het er inderdaad leuk uit. Verder zijn er ook nog 9 dorpen waar je van alles kan doen.
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    om dan ook ff een puntje hier over te geven:

    Wil ja alles doen (mainquest+side quest+faction quest) dan kom je in bijna alle kerkers wel. Wil je daarna 'echt alles doen, tjah dat is onmogelijk omdat alle kerkers "respawnen" dus als je over een tijde weer in de zelfde grot komt zitten er weer 'monsters' in.

    Maar je moet dit spel zoizo niet zien als een spel waar in je iets moet doen. Het hele idee achet de elders scrolls is dat je NIETS moet doen. Je moet doen wat je zelf wilt doen. Dit geld natuurlijk niet 100% want wil je de main quest uitspelen, dan moet je natuurlijk de missies daar voor doen één per keer. MAAR je hoeft de main quest niet te doen als je dat niet wilt en je kan nog wel verder komen.

    Heb je ooit morrowind gespeeld? zo ja: Dit speelt lekkerer, maar houd ook ingedachten: dit is veel makkelijker en het level scaling van vijanden haalt de lol voor hard core er ook wel uit.... verder is de levitation spell er uit =( en voelt het af en toe veelste makkelijk aan, aangezien je nooit tegestanders tegen komt die je onmogelijk aan kan. Wat de een een plus punt vindt en de andere minder

    Zo nee: top spel voor 'beginners'. Speelt lekker, niet heel moeilijk, ook geen 'eitje". Het gehele spel is goed te doen, geeft je goed vrijheids gevoel. grafisch zeer mooi, ook zeer uitgebreid, toppertje. Heb je ook maar een iets met dit gerne? Dan vind je dit spel leuk ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2006
  9. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    die spell, wat deed die dan?

    het levelen, zet hem dan op een moeilijkere graad;)
    ______________________________________________

    ik heb het spel inmiddels 3x uitgespeeld en het is een prachtige game alleen...
    ik vind dat er te weinig mensen zijn, de dorpjes zijn redelijk groot maar er lopen hoogstens 10 á 15 mensen in, en op de wegen lopen af en toe een paar imperial guards of rovers. maar nooit traders of dergelijken. ik vind het gewoon te rustig
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Er lopen wel degelijk meer dan 15 mensen. Traders zijn er niet echt nee, die zie je alleen in winkels e.d. En met de Leviation spel kon je vliegen, of heel hoog springen. Weet het niet meer precies.
     
  11. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    is niet waar.... als je eenmaal de eerste oblivion gate heb gehad, moet je niet te lang blijven aankloten of voor jezelf wat doen want dan raak je game over !
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ow ja? Is er een tijdlimiet en als dat verlopen is zijn er te veel Daedra? 8) Ik weet niet hoelang ik heb doorgespeeld na m'n eerste Oblivion Gate, maar wel heel lang. Op lvl. 3 eerste gevonden, ben nu lvl. 49 en ben nog niet eens lid van de Blades...
     
  13. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    ik weet niet zeker of het na de eerste gate al is ....
    maar het kan wel dat je game over raakt zegmaar
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oke, gaar. Wist ik niet. :+ Maar eh, krijg je dan ook een filmpje ofzo? Of is 't gewoon: Game Over. _0/
     
  15. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    dat weet ik niet, heb het zelf niet gehad maar had het op een site gelezen
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oke, thanx. (Y)

    Maar eigenlijk denk ik dat 't niet waar is, heb 't echt nog nooit meegemaakt eigenlijk. Of je moet gewoon heel lang spelen. ;)
     
  17. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    wie weet kom jij der achter :p
     
  18. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    over dat game over gedoe:
    je krijgt een game over message als je koning dood gaat in het grote gevecht.(wanneer de tijd verloopt als je die grand sigil stone moet halen )
     
  19. M Leonhart

    M Leonhart PS4: Fingodox

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    En daarmee is het grote mysterie ontrafeld, jongens: :b:.

    Trouwens, het is geweldig om marksman te zijn, ben lv. 12 nu en ik knal zelfs de palace guards neer met 1 pijl :+.
     
  20. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    hihi ja marksman skill is wel de vetste!
    als je snel wilt levelen moet je acrobatics en atlethics er bij doen trouwens :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina