Ik heb sinds kort The Wizard's Tower. Allemaal goed en aardig, ben blij met de tuin en de enchating/spell making, maaaar....
Elke keer als ik op 't dak sta om dat geweldige uitzicht te aanschouwen, waar de toren ook nog voor omschreven staat, dan regent 't, wordt 't mistig, gaat 't sneeuwen en zie ik nog geen 30 meter ver. Ik heb mazzel als ik Bruma kan zien liggen...
Wat doe ik hier aan?
Ik heb trouwens ook Morrowind, al flink wat uurtjes gespeeld, en eigenlijk is die veel leuker! Waarom?!
1. Geen Fast Travel en Waypoints. Is natuurlijk moeilijker, maar omdat je veel meer zelf moet zoeken en lopen, zie je onderweg veel meer. En heb je meer 't gevoel dat je echt moet reizen door die grote wereld.
2. Geen Level Scaling. De sterkere vijanden moet je gewoon vermijden, en kom je ook alleen tegen als je heel ver van de bewoonde wereld weggaat. Dus eerst sterk worden in de buurt van steden en dorpen, dan pas de wildernis intrekken.
3. Er zijn veel meer wapens en pantsers. Je hebt onder andere speren, werpmessen, werpsterren, wapens uit allerlei andere culturen, zoals een Wazikashi, Tanto, een sabel of degen. Ook véél meer verschillende pantsers die bijvoorbeeld een bepaald gebied kenmerken.
4. De steden zijn begaanbaar zonder laadtijden, 't is dus echt één gebied. Een stad heeft ook geen grote poort, die altijd dicht staat zoals in Oblivion. Ook niet echt logisch he, maak je zo'n fakking grote poort, voor die 5 mensen die naar buiten/binnen willen én hij's altijd dicht.
5. Uitgebreidere gesprekken. Je kan in een gesprek alle woorden onderwerpen selecteren die een persoon opnoemt. De personages spreken dan wel niet, maar de gesprekken zijn veel uitgebreider.
En nog veel meer....
Laatst bewerkt: 20 feb 2007