1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 9]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik las net op een forum dat als je aan veel geld wilt komen dat je dan naar Imperial City moet gaan, naar het Talos district, dat je dan naar het huis van Dorian moet gaan, hem moet vermoorden, dan op zn geld moet gaan staan (88 gold) en dan op a blijven drukken totdat je het tijd vind voor een feestje. Ik neem dus aan dat ie bedoeld met op het geld staan met de cursor, want het geld ligt niet op de grond en dat je dan onbeperkt op a kan drukken en dus steeds 88 gold erbij krijgt. Ik wilde dit gewoon s proberen, maar dat werkt niet hoor, je kan alleen 1 keer die 88 gold pakken, of je nou in het tabblad met alle items zit of in het tabblad met enkel het geld en een key. Kan je trouwens op deze manier iemands huis overnemen? Of komen de guards er dan toch achter?

2. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    srry voor dubbelpost, ik ben nu bezig met die quest om de skeleton key te krijgen, maar wanneer je van de shrine terugreist naar Leyawiin verdwijnt de Map Marker en weet je niet waar je precies moet zoeken. Ik ben wel twee Argonians (zijn toch die gekleurde draakachtige figuren?) tegengekomen die een beetje met elkaar gingen praten, maar niet over die quest, ik probeer me steeds te verstoppen, maar die ene rent na het gesprek weg en komt dan naar me toe lopen en zegt dat ik weg moet en dan ga ik weg en achtervolgt ze me, totdat ik haar aanspreek en dan reageert ze ineens weer heel normaal en achtervolgt ze me niet meer. Het lijkt me dus dat dit de twee figuren zijn die je moet afluisteren, of niet? Maar waarom hebben ze het dan niet over die quest? Of komt dat omdat ze mij doorhebben? Ik probeer me wel te verstoppen, maar soms is dat lastig omdat je dan soms weer te ver weg staat en mijn sneak skill is ook maar 18 of zoiets. En soms loopt die ene dus ook gewoon weg, dus ik weet niet zeker of dit nou de goede figuren zijn die je moet hebben voor deze quest, maar het lijkt me wel.

3. Acrisius

Acrisius Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Volgens mij moet je buiten het huis gaan staan als ik het me goed herinner

4. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    nee gewoon in het huis sneak aan, en dan wachten. wel kut dat je zo'n lage skill hebt misschien moet je ergens in een huis waar iemand bij is, gewoon de hele tijd met sneak aan om het hoekje staan en tegen de muur blijven lopen, gaat je sneak omhoog

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    @ averagegamer: Die merchant zit in dat hotel voor de brug bij de Imperial City. Op de meeste tijden van de dag gaat hij op de tweede trap naar de bovenverdieping zitten.

Ik heb met die DB quest die 5 familieleden vermoord. De 1 zat in een afgelegen hotel die ik met The Touch of Rage spellen heb laten doden door de guard die daar permanent zit. ;):D

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    @ Acrisius enTumtumtum: zitten ze in een huis dan? Deze lopen buiten, dan zijn dat toch andere figuren. In welk huis zitten ze dan? Want de map marker is verdwenen.

@Yellow 13: Bedankt, kan ik daar wat dure spullen verkopen. Over welke quest heb je het precies? Wel een slimme manier, want dan wordt het jou zeker niet aangerekend? Ik gebruik eigenlijk nooit spreuken, ik heb mijn personage helemaal opgebouwd als vechter en ben daar heel goed in, heb ook goede wapens en armor en de meeste tegenstanders heb ik na een paar zwaardslagen wel van gewonnen. Zo won ik ook heel makkelijk de Arena battles.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    De arena is van alle grote dingen in de game nog het makkelijkst. Die merchant zit zoals gezegd in dat hotel voor de brug van The Imperial City. Hij kan 2000 goud geven voor een artikel, maximaal dan. Dat is dan alweer 800 meer Septims per artikel dan welke andere handelaar in het spel ook. Het kan best zijn dat je wel de Deepscorn Hollow uitbreiding moet downloaden, maar dat moet je maar even zien in dat hotel. Spreuken heb ik zelf ook niet als Major Skills, ik gebruik ze alleen om de guards van de steden fit te houden en ze ook eens wat bloed te laten vloeien. Vechten kan ik ook zeker, als je een echte vechter wilt als personage moet je de volgend skills hebben om redelijk snel te kunnen levelen:

Blade
    Heavy Armor
    Armorer
    Block
    Hand to Hand
    Marksman
    Blunt

Dat zijn de echte vechtskills, waarvan Marksman het langzaamst gaat. Ikzelf heb wel andere, maar wel veel van deze voor mijn twee personages.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Hier is een lijst met alle merchants en hun eigenschappen. Naam, geldvoorraad, hun specialiteit, waar te vinden, eventuele uitbreiding die benodigd is. Dit is de merchant waar we het over hadden geloof ik.

Is die Deepscorn plugin er eigenlijk wel voor de x360? Even gezocht en hier is er veel info over te vinden van het hoe en wat mbt Official Mods.

Een puur fighter of puur magie user is niks voor mij. Met een puur fighter kom ik altijd in gevechten terecht waar ik wellicht me leven laat en als ik gewond ben duurt het mij te lang eer alles weer bijgevuld is. Bij een magier moet ik steeds rennen, duiken/ontwijken, spellcasten. Veel te veel dingen moet je doen en tegen meerdere tegenstanders tegelijk is het vaak erg lastig, zeker als je geraakt wordt.

Geef mij maar mijn eigen character. Heavy/Light armor, swords, block, destruction en restoration. Armorer heb ik dan als minor skill anders level ik veel te snel en dat is ook niet leuk. Komen gasten op je af en schiet je ze af voor ze bij je zijn. Als ze je toch bereiken hak je op ze in en klaar. Ideeaal als je meerdere tegenstanders heb. Kun je kiezen hit-run met vuurmagie te doen en als de groet wat uitgedunt is met je zwaard de anderen afmaken. Na afloop wat restoration casten zodat je leven bijgevuld is en je kan weer gewoon verder.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2007
  9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

jazeker wel

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb mn personage opgebouwd als vechter en heb major skills als Blunt, Hand to Hand, Blade, Heavy Armor etc en dan is het gewoon zwaardje pakken en hakken en dan is elke tegenstander zeer makkelijk. Zo heb ik de hele hoofdquest qua vechten met tegenstanders heel makkelijk uitgespeeld. Spells gebruiken ik alleen om je rode balkje weer vol te laten lopen, maar gebruik daar ook gewoon potions voor en meestal raakt die balk meestal maar een heel klein stukje leeg, behalve in de Imperial City, dat stuk met al die Oblivion poorten en Mehrunes Dagon, toen ging dat balkje van mn personage ver leeg, maar ook dat stuk was vrij makkelijk na een paar keer proberen.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Dat stukje loop je ook zo voorbij als je het doorhebt, daar heb je vechten niet eens voor nodig. Alleen is dat wel leuk als Martin eens niet komt opdagen of zelf nog even wil vechten. Uiteindelijk vond ik dat stuk dat hij zich opoffert wel vet, al die stralen uit zijn Amulet. ;)8)

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, tis idd gewoon dr langs lopen, beetje die Mehrunes Dagon aflijden zodat Martin er langs kan en dan door die deur heen. Maar soms duurt het idd ff voordat Martin meegaat, zoals wanneer je naar die Ocato toegaat, toen stond ik ook te wachten en al met die Ocato te praten, terwijl die Martin nog buiten was :p Toen ben ik hem maar gaan halen en liep ie mee.

13. bojas

bojas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik volgde ook Ocato en Martin bleef achter toen dacht ik de hele tijd dat ik tegen een bug aanliep. Maar later kwam ik er wel achter dat je gewoon Martin eerst moest laten gaan, ik heb gewoon langs hem gerend en er ging haast niks af ook niet bij Martin die volgde gewoon. Bij mij hebben de Blades eigenlijk geen enkele Captain of Grandmaster meer allemaal gestorven tijdens de main quest. Ik boek wel behoorlijk vooruitgang al 49 quest's gedaan en The Dark brotherhood en Fighters Guild quest-line uitgespeeld alleen nog maar lvl 11 ik lvl niet echt snel meer. Ben uit de mages guild gegooit :mad: omdat ik perongelijk op iets klikte waar ik blijkbaar niet aan mocht zitten. Achja, wanneer kan je eigenlijk echt zeggen wanneer je het uitgespeeld hebt, want je kan redelijk veel doen:p. Nog bedankt voor alle hulp eigenlijk nog nooit echt bedankt.

Laatst bewerkt: 25 mei 2007
  14. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Langs Dagon glippen is simpel. Je rost gewoon even tegen zijn been aan en dan ren je er gewoon langs. Kost je hooguit een heel klein deel van je hp maar who cares want de game is daarna toch afgelopen.

15. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Echt geen einde dat hoor, daarna is er nog zoveel te doen.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Je hoeft niet eens tegen zijn benen te rossen. Mij is het ook gelukt zonder hem ook maar 1x aan te raken, en dat twee of drie keer dat ik de verhaallijn heb gedaan.

@ Centurion: Rbz NL bedoelt dan ook alleen het einde van de verhaallijn. ;):9

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    In principe gaat Marksman net zo snel als Blade, maar 't kost veel meer tijd om net zoveel pijlen af te schieten als zwaardslagen te maken. En ook mis je vaker met pijlen, en zijn pijlen niet oneindig waardoor die skill gewoon veel lastiger is.

18. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mmm, ik vind het nog wel meevallen. ik was vanochtend nog level 6, even snel aan mijn major skills gewerkt en voor de middag was ik level 10 waardoor ik de skeleton key nu in mijn bezit heb :)

19. bojas

bojas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yes, toegang tot The Arcane University, ik kan nu in dat spel making ding en enchanting ding maar ik kan mijn Elven Arrows en meer spullen niet enchanten kan je geen arrows ofzo? Want ik heb wel is een keer Arrows of Flare gehad en die waren dus ook enchanted.

En nog even een vraagje, welke spells zijn ong. goed om te maken voor zeg maar deze magic skills:
    -Conjuration Journeyman
    -Restoration Apprentice
    -Destruction Novice
    -Mysticism Novice (volgens mij wel bijna Apprentice)
    -Alteration Novice
    Illusion Apprentice

Zijn best laag maar ik ben ook voor 95% warrior :).

Achja bedankt alvast.

20. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ja, jij snapt hem :thumbs:
    Ik denk dat als ik weer kan xboxen ik weer een nieuwe assissin ga maken die lekker kan moorden. Dat vond ik wel het leukste van t spel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina